Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ İLETİŞİM YOLLARININ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI AÇISINDAN ÖNEMİ

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 4, 167 - 174, 30.04.2019

Öz

Günümüzde değişmeyen tek unsurun, değişim olduğu gerçeği halkla ilişkiler uygulamalarını da, değiştirmektedir. Hayatımızın ayrılmaz bir bütünü haline gelen sosyal medya uygulamaları, web siteleri, televizyon reklamları ve programları, kitlelere ulaşmak üzere kullanılan yöntemlerinde değişmesiyle, halkla ilişkilerin etkili araçları halini almıştır. Bireyin o an dolaştığı web sitesinde, biraz evvel baktığı bir ayakkabıyı görmesi, sosyal medya hesabında daha önce gezdiği internet sitelerinin reklamlarıyla karşılaşması gibi hususlar şüphesiz tesadüf değildir. Her gün, her saat maruz kaldığımız bu iletişim araçlarından, halkla ilişkiler uygulayıcıları genel olarak nasıl faydalanıyor? Bireyin bu mecralar aracılığı ile aldığı mesajlara tepkisi ne oluyor? Tüm bu sorular perspektifinde, halkla ilişkiler uygulamalarının, yeni medya araçlarıyla birlikte uygulama değişikliklerine ve araçların daha etkin kullanımıyla ilgili önerilere, yer verilmiştir. Bu kapsamda, ikincil kaynaklar ve istatistik verilerinden faydalanılmıştır. Halkla ilişkilerde bu araçların etkin kullanımının, örgüt açısında kısa ve uzun vadede çeşitli faydalar sağladığı görülmektedir.

Kaynakça

  • Geçikli, F. (2008). Halkla İlişkiler ve İletişim, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (2006). Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Erk Yayınları.
  • Çağıtay, Kürşat (1997) Herkes İçin İnternet, İstanbul: Remzi Yayınevi.
  • Dökmen, Üstün (1990) Sosyal Bilimlere Giriş (Çev. Ünsal Oskay), İstanbul, Sistem Yayıncılık.
  • Peltekoğlu, Filiz Balta (2018) Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları,
  • Fidan, Mehmet (2016) İletişim Kurmak İstiyorum, Ankara: Atlas Akademi Yayınları.
  • Cüceloğlu, Doğan (2016) İletişim Donanımları, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Okay, Ayla ve Okay, Aydemir (2002). Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
  • Tablo 1 – 11 Nisan 2019 tarihinde erişildi. http://www.tuik.gov.tr/PreHaberBultenleri.do?id=27819
  • Tablo 2 – 11 Nisan 2019 tarihinde erişildi. https://www.sikayetvar.com/hakkimizda
  • http://www.tuhid.org/tarihce.html
  • https://abdereli.files.wordpress.com/2018/03/halkla-ilic59fkiler.pdf
  • https://wearesocial.com/blog/2018/01/global-digital-report-2018
  • https://support.google.com/adsense/answer/142293?hl=tr
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Dogan 0000-0002-4202-7688

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Dogan, A. (2019). YENİ İLETİŞİM YOLLARININ HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI AÇISINDAN ÖNEMİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 6(4), 167-174.