BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME EĞRİLERİ FORMÜLASYONU: PARAMETRE TAHMİN YÖNTEMLERİ ve MALİYET FONKSİYONLARI

Yıl 2001, Cilt: 15 Sayı: 1-2, - , 25.11.2010

Öz

Özet:

Ürelim yönetimi işlemlerinde, tarihsel maliyet bilgileri
inletmelerin kapasite, işgücü, hammadde kullanımları gibi bir çok alanlarının
planlamalarında kullanılırlar. Tipik olarak öğrenme eğrileri de, üretim
maliyeti ile kümülatif üretim çıktıları arasında öğrenmeye bağlı olarak
ortayaçıkan etkileri gösteren bir konudur. Bıı nedenle, öğrenme eğrileri de
işletmelerde üretim, planlama ve kontrol modeli olarak kullanılmaktadır.
Bu çalışmada, öğrenme lerinde tahmin edilmesi gereken parametrelerin,
çeşitli yol veya metotlar kullanılarak tek mamul üretim ortamında,
parametreler tahımin yöntemleri ortaya konulmaya çalışılmıştır.
işletmelerde tüm ekonomik kararlar geleceğe yönelik olarak planlanır.
Ekonomik konuda karar veren yöneticiler şimdiden geleceği
bilemeyeceklerinden, gelecek ile ilgili tahminleri bir dereceye kadar geçmiş
verilere dayandırmak zorundadırlar.

 

Abstract: In operations management, historical cost information
generally is used asa based to project future capacity load, work- force
requirement, materials usage, and other resource need for planning horizons.
Typical learning curvepresent the relationship between production cost and
cumulative outpuibased on the effect of learning. Therefore, learning curve has
been extensivelyused as a model in corporate planning and control.
In this study an attempt to will be made to estimate the learning curve
parameters using the various learning curve model or methods in a single
product environment.

Yıl 2001, Cilt: 15 Sayı: 1-2, - , 25.11.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Recep Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 15 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Güneş, R. (2010). ÖĞRENME EĞRİLERİ FORMÜLASYONU: PARAMETRE TAHMİN YÖNTEMLERİ ve MALİYET FONKSİYONLARI. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 15(1-2).

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png