BibTex RIS Kaynak Göster

KOLAYDA MALLARDA MÜŞTERİ PROFİLİ VE TÜKETİM TERCİHLERİ: İSTANBUL HALK EKMEK MÜŞTERİLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2007, Cilt: 21 Sayı: 2, 261 - 280, 27.11.2010

Öz

Doğu ve güneydoğu illerinden İstanbul’a göç, özellikle 1980’li
yıllardan itibaren 1990’lı yılların sonlarına kadar yoğun şekilde sürmüş ve
günümüzde de geçmiş yıllara göre nispeten azalmış da olsa devam etmektedir.
Bu durumun ve geniş anlamda ekonomik koşulların da etkisiyle, halkın yoksul
kesimi göreceli olarak daha ucuz olan ürünleri talep etmiş ve bu ürünlerin
tüketimini arttırmıştır. Halkın gelir düzeyinin düşmesi ve düşük gelire sahip
kitlelerin büyümesi sonucunda, ucuz ürün ve ucuz ekmek sunan işletmelere olan
talepte de büyüme yaşanmıştır. Bu çerçevede halk ekmek tüketme olgusu da
hızla yayılmıştır. Bu araştırmanın amacı, son yıllarda hızla büyüyen halk ekmek
üretiminden faydalanan müşterilerin profil özelliklerini tespit etmek ve tüketim
alışkanlıklarını belirlemektir. Bu amaçla, yurdumuzun en büyük ekmek üretim
kapasitesine sahip İstanbul Halk Ekmek İşletmesi’nin ürettiği halk ekmeklerin
satışının yapıldığı Halk Ekmek Büfe’lerinde anket çalışması gerçekleştirilmiştir.

Kaynakça

  • Alpugan, Oktay Ve Diğerleri (1997); İşletme Ekonomisi Ve Yönetimi, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Bozkurt, İzzet (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Mediacat, Ankara.
  • Bozkurt, İzzet (2005), İletişim Odaklı Pazarlama, Tüketiciden Müşteri Yaratmak, 2.B., Mediacat, İstanbul.
  • Campbell, Margaret C. (1999); “Perceptions Of Price Unfairness: Antecedents And Consequences”; Journal Of Marketing Research, Vol. Xxxvı, May, Ss.187–199.
  • Deighton, John (1996), “The Future Of Interactive Marketing”, Harward Business Review Vol.74, November-December, Ss.151–160.
  • Doyle, Peter (2004), Değer Temelli Pazarlama: Şirketinizi Büyütmek Ve Hissedar Değeri Yaratmak İçin Pazarlama Stratejileri, Çeviri: Gülfidan Barış, 2.B., Mediacat, İstanbul.
  • Gomez, Miquel I., Mclaughlin, Edward W. And Dick R. Wittink (2004), “Customer Satisfaction And Retail Sales Performance: An Empirical Investigation”, Journal Of Retailing, Vol. 80, Ss. 265–278
  • Gürsakal, Nemci (2005), Altı Sigma Müşteri Odaklı Yönetim, 2.B., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Hugu, Ernest G., Alan D. Anderson (1988), The Spirit Of Manifacturıng Excellence, Dow Jones, Irwin.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi (2003), Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Kotler, Philip (2000), Marketing Management, Tenth Edition, Printice Hall Inc., New Jersey. Kotler, Philip (2001), Kotler On Marketing, Simon&Schuster Uk. Ltd., London.
  • Levy, Michael Ve Barton A. Weitz (1998), Retailing Management, Irwın / Mcgraw - Hill Inc., New York.
  • Odabaşı, Yavuz Ve Gülfidan Barış (2002), Tüketici Davranışı, 5.B., Mediacat, İstanbul.
  • Odabaşı, Yavuz Ve Mine Oyman (2002); Pazarlama İletişimi Yönetimi, 5.B., Mediacat, İstanbul.
  • Paley, Norton (2006), Stratejik Pazarlama Planı Nasıl Hazırlanır? Çeviri: Ender Orfanlı, Kapital Medya A.Ş., İstanbul.
  • Porter, Michael E. (2004), Competitive Strategy, Free Press A Division Of Simon And Schuster Inc., New York.
  • Sencer Muzaffer, Yakut Sencer (1978); Toplumsal Araştırmalarda Yöntembilim, Türkiye Ve Ortadoğu Amme Enstitüsü Yayınları, Yayın No:172, Ankara.
  • Uztuğ, Ferruh (2003), Markan Kadar Konuş, Marka İletişimi Stratejileri, 3.B., Mediacat, İstanbul.
  • Vavra, Terry G. (1999), Müşteri Tatmini Ölçümlerinizi Geliştirmenin Yolları Çeviri: Günhan Günay, Kal-Der Yayınları No:28, İstanbul.
  • Zaırı, Mohamed (1993), “Serving The Customer İn A Tq Environment: A Question Of Shared Aspirations”, Eoq’93, Helsinki, Finland.
Yıl 2007, Cilt: 21 Sayı: 2, 261 - 280, 27.11.2010

Öz

Kaynakça

  • Alpugan, Oktay Ve Diğerleri (1997); İşletme Ekonomisi Ve Yönetimi, Beta Basım Yayın Dağıtım, İstanbul.
  • Bozkurt, İzzet (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Mediacat, Ankara.
  • Bozkurt, İzzet (2005), İletişim Odaklı Pazarlama, Tüketiciden Müşteri Yaratmak, 2.B., Mediacat, İstanbul.
  • Campbell, Margaret C. (1999); “Perceptions Of Price Unfairness: Antecedents And Consequences”; Journal Of Marketing Research, Vol. Xxxvı, May, Ss.187–199.
  • Deighton, John (1996), “The Future Of Interactive Marketing”, Harward Business Review Vol.74, November-December, Ss.151–160.
  • Doyle, Peter (2004), Değer Temelli Pazarlama: Şirketinizi Büyütmek Ve Hissedar Değeri Yaratmak İçin Pazarlama Stratejileri, Çeviri: Gülfidan Barış, 2.B., Mediacat, İstanbul.
  • Gomez, Miquel I., Mclaughlin, Edward W. And Dick R. Wittink (2004), “Customer Satisfaction And Retail Sales Performance: An Empirical Investigation”, Journal Of Retailing, Vol. 80, Ss. 265–278
  • Gürsakal, Nemci (2005), Altı Sigma Müşteri Odaklı Yönetim, 2.B., Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Hugu, Ernest G., Alan D. Anderson (1988), The Spirit Of Manifacturıng Excellence, Dow Jones, Irwin.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi (2003), Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
  • Kotler, Philip (2000), Marketing Management, Tenth Edition, Printice Hall Inc., New Jersey. Kotler, Philip (2001), Kotler On Marketing, Simon&Schuster Uk. Ltd., London.
  • Levy, Michael Ve Barton A. Weitz (1998), Retailing Management, Irwın / Mcgraw - Hill Inc., New York.
  • Odabaşı, Yavuz Ve Gülfidan Barış (2002), Tüketici Davranışı, 5.B., Mediacat, İstanbul.
  • Odabaşı, Yavuz Ve Mine Oyman (2002); Pazarlama İletişimi Yönetimi, 5.B., Mediacat, İstanbul.
  • Paley, Norton (2006), Stratejik Pazarlama Planı Nasıl Hazırlanır? Çeviri: Ender Orfanlı, Kapital Medya A.Ş., İstanbul.
  • Porter, Michael E. (2004), Competitive Strategy, Free Press A Division Of Simon And Schuster Inc., New York.
  • Sencer Muzaffer, Yakut Sencer (1978); Toplumsal Araştırmalarda Yöntembilim, Türkiye Ve Ortadoğu Amme Enstitüsü Yayınları, Yayın No:172, Ankara.
  • Uztuğ, Ferruh (2003), Markan Kadar Konuş, Marka İletişimi Stratejileri, 3.B., Mediacat, İstanbul.
  • Vavra, Terry G. (1999), Müşteri Tatmini Ölçümlerinizi Geliştirmenin Yolları Çeviri: Günhan Günay, Kal-Der Yayınları No:28, İstanbul.
  • Zaırı, Mohamed (1993), “Serving The Customer İn A Tq Environment: A Question Of Shared Aspirations”, Eoq’93, Helsinki, Finland.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bora Açan

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 21 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Açan, B. (2010). KOLAYDA MALLARDA MÜŞTERİ PROFİLİ VE TÜKETİM TERCİHLERİ: İSTANBUL HALK EKMEK MÜŞTERİLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 21(2), 261-280.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png