BibTex RIS Kaynak Göster

YÜZEYSEL VE DERİN ÖĞRENME AÇISINDAN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİNE BİR BAKIŞ

Yıl 2008, Sayı: 18, 155 - 167, 03.12.2010

Öz

Eğitimdeki genel tartışmalar, günümüze kadar, çoğunlukla öğretme
konuları üzerine yoğunlaşmıştır. Bir başka ifade ile Gönderici - Mesaj - Alıcı
düzeneğini içeren çalışmalar, gönderici olarak tanımlanan öğretmen ile onun mesajı
sunma yolu olan öğretme üzerinde geliştirilmiştir. Oysa kesin bir gerçek, alıcının
öğrenmede nitelikli olmaması durumunda göndericinin çabalarının anlamsız
kalmasıdır. Bu nedene dayalı olarak, çalışmalar, artık alıcı üzerinde de
yoğunlaşmaya başlamıştır. Özetle, öğretmenin sonucu kesinlikle öğrenme olmalıdır
savı önem kazanmış; eğitim de genel odak, öğrenci ve öğrenme üzerine
yoğunlaşmıştır. Sonuç olarak, bu çalışma, genel olarak, öğrenme konusunda
bilinenler ve bilinmesi gerekenler; daha özel bir bakış açısı ile de dil öğrenme
stratejileri içinde yüzeysel ve derin öğrenme konusunda bilgi sunmayı
hedeflemektedir.

Kaynakça

  • Aydın, S., ve Takkaç M. (2007), "İngilizce'yi İkinci DilOlarak ÖğrenenlerdeSınav Kaygısının Cinsiyet İle İlişkisi". Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2, Atatürk Üniversitesi (Yayımlanmaküzere kabul edilmiş makale).
  • Barr, R. B. & Tagg, 1., (1995), "From Teaching to Learning: A New Paradigm for Undergraduate Education." Change, November/December, 13-25.
  • Bloom, B., (1980), "The New Direction in Educational Research: Alterable Variables". Phi Delta Kappan (Feb.), 382-385.
  • Bmffee, K. A., (1995), Collaborative Leaming: Higher Educalion, Interdependence, and the Authority of Knowledge, The Johns Hopkins University Press, Baltimore, MD.
  • Chickering, A. W., & Gamson, Z. F., (1987), "Seven Principles for Good Pracüce in Undergraduate Edueation", AAHEBulletin, March 1987.
  • Christine C.M.Goh, (2002), "Listening Tactics and Strategies in EFL students", www.elsevier.comlloeate/system.
  • Entwistle, N (1981). Styles of Learning and Teaching; an integrated outline of educational psychology for students, teachers and lecturers Chichester: John Wiley (O 471 100137).
  • Ramsden, P. (1992) Leaming to Teach in Higher Education. wndon: Routledge (0 415-06415-5)
  • Wenden, A. and Rubin, 1. (1987). Learner Strategies in Language Leaming, Prentice Hall, New Jersey.
  • http://www.engsc.ac.ukler/theorylleaming.asp
  • http://www.1eamingandteaching.infollearningldeepsurf.htm
  • http://www.phy.ilstu.edu/programs/ptefi1es/311content/effective/deeosurf.htm1
Yıl 2008, Sayı: 18, 155 - 167, 03.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Aydın, S., ve Takkaç M. (2007), "İngilizce'yi İkinci DilOlarak ÖğrenenlerdeSınav Kaygısının Cinsiyet İle İlişkisi". Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 2, Atatürk Üniversitesi (Yayımlanmaküzere kabul edilmiş makale).
  • Barr, R. B. & Tagg, 1., (1995), "From Teaching to Learning: A New Paradigm for Undergraduate Education." Change, November/December, 13-25.
  • Bloom, B., (1980), "The New Direction in Educational Research: Alterable Variables". Phi Delta Kappan (Feb.), 382-385.
  • Bmffee, K. A., (1995), Collaborative Leaming: Higher Educalion, Interdependence, and the Authority of Knowledge, The Johns Hopkins University Press, Baltimore, MD.
  • Chickering, A. W., & Gamson, Z. F., (1987), "Seven Principles for Good Pracüce in Undergraduate Edueation", AAHEBulletin, March 1987.
  • Christine C.M.Goh, (2002), "Listening Tactics and Strategies in EFL students", www.elsevier.comlloeate/system.
  • Entwistle, N (1981). Styles of Learning and Teaching; an integrated outline of educational psychology for students, teachers and lecturers Chichester: John Wiley (O 471 100137).
  • Ramsden, P. (1992) Leaming to Teach in Higher Education. wndon: Routledge (0 415-06415-5)
  • Wenden, A. and Rubin, 1. (1987). Learner Strategies in Language Leaming, Prentice Hall, New Jersey.
  • http://www.engsc.ac.ukler/theorylleaming.asp
  • http://www.1eamingandteaching.infollearningldeepsurf.htm
  • http://www.phy.ilstu.edu/programs/ptefi1es/311content/effective/deeosurf.htm1
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Yavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Yavuz, F. (2010). YÜZEYSEL VE DERİN ÖĞRENME AÇISINDAN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİNE BİR BAKIŞ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(18), 155-167.