BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN "LİSE" VE "ÖĞRETMEN" KAVRAMLARINA YÜKLEDİKLERİ ANLAMLAR

Yıl 2008, Sayı: 17, 131 - 145, 03.12.2010

Öz

Araştırmada temel amaç, ortaöğretim öğrencilerinin "Lise" ve
"Öğretmen" kavramlarına atfettikleri anlamları belirlemektir. Araştırma İlişkisel
Tarama Yöntemi ile gerçekleştirilmiştir, Araştırma 497 kız 362 erkek olmak üzere
toplam 859 ortaöğretim öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler
araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu (KBF), "Lise Kavramına
Atfedilen Anlamları Belirleme Ölçeği" (LKAABÖ) ve "Öğretmen Kavramına
Atfedilen Anlamları Belirleme Ölçeği" (ÖKAABÖ) yardımı ile toplanmıştır. Veriler
spss for Windows paket programı yardımı ile frekans, yüzdelikler kullanılarak analiz
edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır.
1.Ortaöğretim öğrencileri liseyi güvenli bir ortam olarak
görmemektedirler.
2. Ortaöğretim öğrencileri liseyi hayata ve üniversiteye hazırlayan bir
kaynak olarak görmektedirler.
3. Ortaöğretim öğrencileri öğretmem rehber olarak görmekledir.
Anahtar Kelimeler: Lise, öğretmen, gençlik, atfetme, ortaöğretim

Yıl 2008, Sayı: 17, 131 - 145, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yakup Balçın Bu kişi benim

Mustafa Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Balçın, Y., & Koç, M. (2010). ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN "LİSE" VE "ÖĞRETMEN" KAVRAMLARINA YÜKLEDİKLERİ ANLAMLAR. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 131-145.