BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 6, 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ: BİTLİS İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2008, Sayı: 17, 185 - 201, 03.12.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik
dersine yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir. Araştırmanın
örnek/emini; Bitlis ilinin ilköğretim okulları arasında rasgele olarak seçilen 6
ilköğretim okulunda okuyan 171 kız, 198 erkek olmak üzere toplam 369 öğrenci
oluşturmaktadır. Veriler, matematik tutum ölçeği ve öğrencilerin bazı demografik
özelliklerini içeren bir anket formu ile toplanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 10.0
paket programında analiz edilmiş, t-Testi, Oneway A nova ve Scheffe Testi
kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin matematik dersine yönelik
tutumları ile onların yaşadıkları yerleşim birimi, babalarının eğitim durumu, ailenin
sosyo-ekonomik durumu, sınıf düzeyleri ve ailenin davranışı arasında anlamlı bir
fark bulunurken; cinsiyetleri ve annelerinin eğitim durumu arasında anlamlı bir fark
bulunamamıştır.

Yıl 2008, Sayı: 17, 185 - 201, 03.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cahit Taşdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 3 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Taşdemir, C. (2010). İLKÖĞRETİM 6, 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ: BİTLİS İLİ ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(17), 185-201.