BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK VE KPSS BAŞARILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2005, Sayı: 11, 304 - 315, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarılarının
cinsiyet ve öğretim şekli (birinci ve ikinci öğretim). Kamu Personeli Seçme
Sınavı (KPSS) başarılarının ise akademik başarı, cinsiyet ve öğretim şekli
değişkenleri açısından incelenmesi konu edilmiştir. Bulgulara göre, sınıf
öğretmeni adaylarının akademik başarıları açısından kızlar erkeklerden
anlamlı düzeyde başarılı olduğu sonucu elde edilmiştir. Ancak birinci ve
ikinci öğretim mezunlarının akademik başarıları arasında önemli bir fark
gözlenmemiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarıları He KPSS
başarılan arasında pozitif ilişki olduğu, cinsiyete göre adayların KPSS
başarılarında erkek adaylar lehine anlamlı fark olduğu, öğretim şekli
değişkeni açısından ise, adayların KPSS başarılarında birinci öğretim lehine
anlamlı fark olduğu görülmüştür. Bu sonuca göre yorumlar yapılarak
önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Can, A. ; Tekarslan, E. (1996). İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcı Yayın, (2. Baskı), Istanbul.
  • Castetter, B. W. (1986). Administering School Personal, New York.
  • Cüceloğlu, O. (2004). İnsan ve Davranişı, Remzi Kitabevi, (13. Baskı), Istanbul.
  • D'Ailly, H. ve Bergening (I 992). "Mathematics Anxiety and Mathematics" Advoidance Behaviour: A Validation Study of rvo MARS Factor-Derived Scales", Educational and Psychological Measurement, 52: 369-377.
  • Eraslan, L. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi, http:/www.insanbilimleri.com.
  • Hembree, R. (I 990). "Nature Effects and Relief of Mathematics Anxiety", Journal of Research Mathematics Education, 21(l): 33-46.
  • Küçükahmet, L. (1995). Öğretim Ilke ve Yöntemleri, Gazi Büro Kitabevi, (6. Baskı), Ankara.
  • Odiorne, S. G. (1979). MBC II A System of Managerial Leadership Betment.
  • Tan, H. (1989). "Türk Eğitiminde Kalite Sorunu" M.Ü. Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul.
  • Ulusoy, A. ve Diğerleri, (2004). Gelişim ve Öğrenme, Anı yayınları, (3. Baskı), Ankara.
  • Ziedner, M.(I991). "Statistic and Mathematics Anxiety in Social Science Students: Some İnteresting Parallels", British Journal Psychology, 61: 319-328.
Yıl 2005, Sayı: 11, 304 - 315, 04.12.2010

Öz

Kaynakça

  • Can, A. ; Tekarslan, E. (1996). İşletmeler İçin Davranış Bilimleri, Avcı Yayın, (2. Baskı), Istanbul.
  • Castetter, B. W. (1986). Administering School Personal, New York.
  • Cüceloğlu, O. (2004). İnsan ve Davranişı, Remzi Kitabevi, (13. Baskı), Istanbul.
  • D'Ailly, H. ve Bergening (I 992). "Mathematics Anxiety and Mathematics" Advoidance Behaviour: A Validation Study of rvo MARS Factor-Derived Scales", Educational and Psychological Measurement, 52: 369-377.
  • Eraslan, L. (2005). Öğretmenlik Mesleğine Girişte Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) Yönteminin Değerlendirilmesi, http:/www.insanbilimleri.com.
  • Hembree, R. (I 990). "Nature Effects and Relief of Mathematics Anxiety", Journal of Research Mathematics Education, 21(l): 33-46.
  • Küçükahmet, L. (1995). Öğretim Ilke ve Yöntemleri, Gazi Büro Kitabevi, (6. Baskı), Ankara.
  • Odiorne, S. G. (1979). MBC II A System of Managerial Leadership Betment.
  • Tan, H. (1989). "Türk Eğitiminde Kalite Sorunu" M.Ü. Eğitim Bilimleri Dergisi, İstanbul.
  • Ulusoy, A. ve Diğerleri, (2004). Gelişim ve Öğrenme, Anı yayınları, (3. Baskı), Ankara.
  • Ziedner, M.(I991). "Statistic and Mathematics Anxiety in Social Science Students: Some İnteresting Parallels", British Journal Psychology, 61: 319-328.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mücahit Dilekmen Bu kişi benim

M. Hanifi Ercoşkun Bu kişi benim

Ahmet Nalçacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Dilekmen, M., Ercoşkun, M. H., & Nalçacı, A. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK VE KPSS BAŞARILARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 304-315.