BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTELERİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMINDA OKUTULAN MATEMATİK DERSLERİNİN BU BÖLÜMDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİLERE ÖĞRETMENLİK MESLEKLERİNDEKİ OLUMLU VE OLUMSUZ KATKILARI

Yıl 2005, Sayı: 11, 560 - 576, 04.12.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı; Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği
Programında okutulan teorik ve uygulamalı matematik derslerinin (Temel
Matematik, Matematik Öğretimi), bu bölümlerden mezun olan öğrencilere
öğretmenlik mesleklerinde sağlamış olduğu olumlu veya olumsuz etkilerinin
araştırılmasıdır.
Çalışmanın örneklemini; Erzurum il merkezinde çalışan farklı
üniversitelerden mezun rasgele seçilen 40 sınıf öğretmeni, Erzurum iline
bağlı Oltu ilçe merkezinde çalışan farklı üniversitelerden mezun rasgele
seçilen 30 sınıf öğretmeni ile Ağrı il merkezinde çalışan farklı
üniversitelerden mezun yine rasgele seçilen 30 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Bu çalışmada anket ve mülakat yöntemi kullanılmıştır.
Anketlerin değerlendirilmesi ile; sınıf öğretmenlerinin lisans düzeyinde
almış oldukları matematik derslerinin, onlara öğretmenlik mesleklerinde
sağlamış oldukları olumlu veya olumsuz katkılar nitel olarak tespit
edilmiştir.
Araştırmada elde edilen bilgilerin test edilmesine yönelik olarak,
yüzde frekans uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar; sınıf öğretmenlerinin
Eğitim Fakültelerinde almış oldukları matematik derslerinin, onların
matematiğe karşı tutumlarında olumlu bir değişmenin olmadığı ve
matematik eğitiminde almış oldukları bilgi ve deneyimlerini öğretmenlik
mesleklerinde fazla kullanamadıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerle birebir
yapılan mülakatların değerlendirilmesinden elde edilen bulgular ışığında,
Eğitim Fakültelerinin Sınıf Öğretmenliği Programında verilen matematik
derslerinin öğretmenlik mesleğindeki kullanılabilirliğinde istenilen verimin
alınabilmesi için bazı öneriler sunulmuştur.

Yıl 2005, Sayı: 11, 560 - 576, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasin Soylu Bu kişi benim

Ahmet Işık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Soylu, Y., & Işık, A. (2010). EĞİTİM FAKÜLTELERİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMINDA OKUTULAN MATEMATİK DERSLERİNİN BU BÖLÜMDEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİLERE ÖĞRETMENLİK MESLEKLERİNDEKİ OLUMLU VE OLUMSUZ KATKILARI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(11), 560-576.