BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2006, Sayı: 14, 241 - 257, 04.12.2010

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının
demokratik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesidir.
Araştırmada, 2005-2006 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir
Eğitim Fakültesi İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim
gören 294 öğretmen adayı örneklem grubuna alınmıştır.
Veri toplamak için, Gözütok (1995) tarafından geliştirilen "demokratik tutum
ölçeği" ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi Z'c van/ans
analizi kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının demokratik tutumlarının
cinsiyet açısından değişkenlik gösterdiği saptanmıştır. Öğrenim şekli, sınıf, tercih
sırası, anne ve babanın öğrenim durumuna göre ise değişkenlik bulunamamıştır.

Yıl 2006, Sayı: 14, 241 - 257, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Nalçacı Bu kişi benim

M. Hanifi Ercoşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Nalçacı, A., & Ercoşkun, M. H. (2010). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEMOKRATİK TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(14), 241-257.