BibTex RIS Kaynak Göster

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA İLİŞKİN YETERLİLİKLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2007, Sayı: 15, 171 - 188, 04.12.2010

Öz

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin istenmeyen davranışlara ilişkin
yeterliliklerini bazı değişkenlere göre ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini 2006-
2007 Eğitim-Öğretim Yılı Erzurum il merkezinde görev yapan sınıf öğretmenleri
oluşturmaktadır.
Araştırma için ilk önce literatür taraması yapılmıştır. Uzman görüşlerinden ve
yapılmış araştırmaların bilgi toplama ölçeklerinden yararlanılarak bir anket formu
hazırlanmıştır. Öğretmenler ankette yer alan maddelere ilişkin cevaplarını "Evet,
Kısmen, Hayır" kategorilerinden birisini işaretleyerek belirlemişlerdir. Veriler frekans
(f), yüzde (%), aritmetik ortalama ( x ) ve t testi kullanılarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonunda, öğretmen görüşleri arasında mesleki kıdeme, son bitirilen
alana ve hizmet içi eğitim kurslarına katılma durumuna göre anlamlı farklılıklara
ulaşılmıştır.

Yıl 2007, Sayı: 15, 171 - 188, 04.12.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mete Alım Bu kişi benim

Serkan Doğanay Bu kişi benim

Meral Elikesik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Alım, M., Doğanay, S., & Elikesik, M. (2010). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İSTENMEYEN DAVRANIŞLARA İLİŞKİN YETERLİLİKLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(15), 171-188.