BibTex RIS Kaynak Göster

YARATICI ÖRGÜT KÜLTÜRÜ FAKTÖRLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TRABZON YURDU MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2004, Cilt: 4 Sayı: 2, - , 17.02.2010

Öz

Organizasyonlar çevrelerini genişletip, tahmin edilemez, durağan olmayan ve tehdit edici bir iş ortamına yöneldikleri zaman yaratıcılık ve yeniliğe daha çok ihtiyaç duyarlar. Bu araştırma; bir firmanın sahip olduğu yaratıcı örgüt kültürü seviyesini ölçen faktörleri bulmayı amaçlamaktadır. Yapılan faktör analizi sonucunda yaratıcılığı etkileyen beş faktör bulunmuştur. Bunlar; (1) Eğitim ve gelişim, (2) Motivasyon ve ödül, (3) Katılımcı yönetim ve terfi, (4) Yönetim desteği, (5) Etkileşim, iletişim ve esnekliktir.

Anahtar Kelimeler: Yaratıcı örgüt kültürü, Öğrenci yurtları

 

Abstract: Organizations are required to be creative and innovative to the extent that their environment is unpredictable, unstable or threatening. This research aims to identify factors that determine the creativity degree which an organization has. Consequences of factor analysis was conducted five factors that affect creativity has been found. These factors are; (1) Training and development, (2) Motivation and reward, (3) Participation and promotion, (4) Management support and, (5) Interaction, communication and flexibility.

Key Words: Creative organization culture, Dormitories

Yıl 2004, Cilt: 4 Sayı: 2, - , 17.02.2010

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Taner Acuner Bu kişi benim

Birdoğan Baki Bu kişi benim

Ekrem Cengiz

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Acuner, T., Baki, B., & Cengiz, E. (2010). YARATICI ÖRGÜT KÜLTÜRÜ FAKTÖRLERİNİN BELİRLENMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: TRABZON YURDU MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2).

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.