BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN DURUMU, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ

Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 1, 299 - 308, 17.02.2010

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademede Türkçe dil bilgisi öğretiminin
durumu, sorunları ve bu sorunlara çözüm yolları tespit edilmeye çalışılmıştır.
Öncelikle dilin mahiyeti hakkında bilgi verilmiş, ilköğretim ikinci kademede dil
bilgisi öğretiminin durumu belirtilmeye çalışılmıştır. Daha sonra dil bilgisi
öğretiminde karşılaşılan sorunlar ana başlıklar hâlinde sıralanmış, her soruna
çözüm önerileri sunulmuştur.

Kaynakça

  • Adalı, Oya, (1983), “Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne”, Türk Dili: Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379–380.
  • Aksan, Doğan, (1995), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil bilim, TDK Yay., Ankara.
  • Cemiloğlu, Mustafa, (2003), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yay., İstanbul.
  • Dilaçar, Agop, (1961), “Gramer Öğretiminde Metot”, Türk Dili, Sayı: 116.
  • Ergin, Muharrem, (1976), Türk Dili Lise I, MEB Yay.
  • Kavcar, Cahit, Ferhan Oğuzkan, Sedat Sever, (1997), Türkçe Öğretimi, Engin Yay., Ankara.
  • Kiper, Kadri, (1962), “Gramer Öğretiminde Metot Dolayısıyla”, Türk Dili, Sayı:126.
  • Öz, Feyzi,(2001), Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Anı Yay., İstanbul.
  • Sağır, Mukim, (2002), “İlköğretim Okullarında Dil Bilgisi Öğretimi”, Türk Dili, Sayı: 601.
  • ---------------, İlköğretim Okullarında Türkçe Dil bilgisi Öğretimi, (2002), Nobel Yay., Ankara.
  • Ünalan, Şükrü, (2001), Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara.
  • Üstten, Aliye Uslu, (2004), http://yayim.meb.gov.tr, “Dil Bilgisi Öğretimi İle İlgili Yaklaşımlar ve Tartışmalar”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı: 5.
Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 1, 299 - 308, 17.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Adalı, Oya, (1983), “Ana Dili Olarak Türkçe Öğretimi Üstüne”, Türk Dili: Dil Öğretimi Özel Sayısı, Sayı: 379–380.
  • Aksan, Doğan, (1995), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil bilim, TDK Yay., Ankara.
  • Cemiloğlu, Mustafa, (2003), Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi, Alfa Yay., İstanbul.
  • Dilaçar, Agop, (1961), “Gramer Öğretiminde Metot”, Türk Dili, Sayı: 116.
  • Ergin, Muharrem, (1976), Türk Dili Lise I, MEB Yay.
  • Kavcar, Cahit, Ferhan Oğuzkan, Sedat Sever, (1997), Türkçe Öğretimi, Engin Yay., Ankara.
  • Kiper, Kadri, (1962), “Gramer Öğretiminde Metot Dolayısıyla”, Türk Dili, Sayı:126.
  • Öz, Feyzi,(2001), Uygulamalı Türkçe Öğretimi, Anı Yay., İstanbul.
  • Sağır, Mukim, (2002), “İlköğretim Okullarında Dil Bilgisi Öğretimi”, Türk Dili, Sayı: 601.
  • ---------------, İlköğretim Okullarında Türkçe Dil bilgisi Öğretimi, (2002), Nobel Yay., Ankara.
  • Ünalan, Şükrü, (2001), Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara.
  • Üstten, Aliye Uslu, (2004), http://yayim.meb.gov.tr, “Dil Bilgisi Öğretimi İle İlgili Yaklaşımlar ve Tartışmalar”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, Sayı: 5.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem İşcan Bu kişi benim

Hamza Kolukısa Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 17 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İşcan, A., & Kolukısa, H. (2010). İLKÖĞRETİM İKİNCİ KADEME DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİNİN DURUMU, SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(1), 299-308.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.