BibTex RIS Kaynak Göster

LİSE DÜZEYİNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARINA İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 1, 165 - 172, 18.02.2010

Öz

Bu çalışmada işbirlikçi ve geleneksel öğretim yöntemleri olmak üzere
değişik iki öğretim yöntemi kullanılarak şehirde ve kırsal yerleşmelerde öğrenim
gören öğrencilerin demokratik tutumlarında meydana gelebilecek değişiklikler
araştırılmıştır. Araştırma Erzurum ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ikisi
merkez lise ve diğer ikisi de kırsal kesimdeki lise olmak üzere toplam dört lise
seçilmiştir. Merkez ve kırsal alandaki liselerin birer tanesi işbirlikçi öğrenme
yönteminin uygulandığı deney grubu, diğerleri ise geleneksel yöntemin
uygulandığı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmaya başlamadan önce
işbirlikçi öğrenme yönteminin uygulanmış olduğu deney grupları ile geleneksel
yöntemin uygulanmış olduğu kontrol grupları arasında demokratik tutum
açısından ön test sonuçlarına göre anlamlı bir fark görülmemiştir. Çalışma
bittikten sonra aynı test tüm gruplara son test olarak uygulanmıştır. Uygulama
sonunda yöntemler arasında demokratik tutum geliştirme açısından istatistiki
olarak anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aytunga Oğuz, “Demokratik Değerlerin Kazandırılmasında Etkin Öğretim Yöntemleri”, Uluslar Arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20-21 Mayıs , Çanakkale.ss.109-117. 2004
  • Başaran,İbrahim Ethem, “Demokrat Öğrenci Nasıl Yetiştirilir”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.111-116., 1986
  • Bursalıoğlu, Ziya, , Eğitimde Yöntemi Anlama Sistemi Çözümlemek , 1.Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2000
  • Büyükdüvenci, Sabri, “Demokrasi, Eğitim ve Türkiye”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi23/2,ss.583-597, 1991
  • Büyükkaragöz, Savaş, Kesici, Şahin, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi, Ankara, 1998
  • Doymuş Kemal, Bayrakçeken, Samih, Şimşek, Ümit, “Grupla Ödev Hazırlamanın Başarıya Etkisi”, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,ss, 2003.
  • Gömleksiz, Müfit,, Kubaşık Öğrenme Yöntemi İle Geleneksel Yöntemin Demokratik Tutumlar Ve Erişiye Etkisi , ( Basılmamış Doktora Tezi ), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Adana, 1993.
  • Johnson and Holubec, Cooperation In The Classroom, Interaction Book Company, 7208 Cornelia Drive Edina, Minnesota 55435, 1998
  • Öncül, Remzi, Eğitim ve Eğitim Bilimler Sözlüğü, M.E.B.Yay., İstanbul, 2000.
  • Pedelty, Mark, “Collaborative Education And Democracy”, Journal of Curriculum Theorizing, V:18,No 4,Winter, 2002.
  • Sönmez, Veysel, , Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı ,9.Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • Şimşek, Ufuk, Doymuş,Kemal. Şimşek,Ümit. Özdemir, Yavuz,“Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Grupla Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi”, K.K.Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 9,ss.387-397, 2004
  • Yeşil, Rüştü, İlköğretim Düzeyinde Okul ve Ailenin Demokratik Davranış Kazandırmadaki Etkisi, (Basılmamış Doktora Tezi) Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, 2001.
Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 1, 165 - 172, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Aytunga Oğuz, “Demokratik Değerlerin Kazandırılmasında Etkin Öğretim Yöntemleri”, Uluslar Arası Demokrasi Eğitimi Sempozyumu, 20-21 Mayıs , Çanakkale.ss.109-117. 2004
  • Başaran,İbrahim Ethem, “Demokrat Öğrenci Nasıl Yetiştirilir”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, ss.111-116., 1986
  • Bursalıoğlu, Ziya, , Eğitimde Yöntemi Anlama Sistemi Çözümlemek , 1.Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2000
  • Büyükdüvenci, Sabri, “Demokrasi, Eğitim ve Türkiye”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi23/2,ss.583-597, 1991
  • Büyükkaragöz, Savaş, Kesici, Şahin, Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi, Ankara, 1998
  • Doymuş Kemal, Bayrakçeken, Samih, Şimşek, Ümit, “Grupla Ödev Hazırlamanın Başarıya Etkisi”, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,ss, 2003.
  • Gömleksiz, Müfit,, Kubaşık Öğrenme Yöntemi İle Geleneksel Yöntemin Demokratik Tutumlar Ve Erişiye Etkisi , ( Basılmamış Doktora Tezi ), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü , Adana, 1993.
  • Johnson and Holubec, Cooperation In The Classroom, Interaction Book Company, 7208 Cornelia Drive Edina, Minnesota 55435, 1998
  • Öncül, Remzi, Eğitim ve Eğitim Bilimler Sözlüğü, M.E.B.Yay., İstanbul, 2000.
  • Pedelty, Mark, “Collaborative Education And Democracy”, Journal of Curriculum Theorizing, V:18,No 4,Winter, 2002.
  • Sönmez, Veysel, , Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı ,9.Baskı, Anı Yayıncılık, Ankara, 2001.
  • Şimşek, Ufuk, Doymuş,Kemal. Şimşek,Ümit. Özdemir, Yavuz,“Öğrencilerin Demokratik Tutumlarına Grupla Öğrenme Yönteminin Etkisinin İncelenmesi”, K.K.Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 9,ss.387-397, 2004
  • Yeşil, Rüştü, İlköğretim Düzeyinde Okul ve Ailenin Demokratik Davranış Kazandırmadaki Etkisi, (Basılmamış Doktora Tezi) Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum, 2001.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ufuk Şimşek Bu kişi benim

Kemal Doymuş Bu kişi benim

Ümit Şimşek Bu kişi benim

Yavuz Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, U., Doymuş, K., Şimşek, Ü., Özdemir, Y. (2010). LİSE DÜZEYİNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN DEMOKRATİK TUTUMLARINA İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 165-172.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.