BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL DENEYİMİ II UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDE YARATTIĞI DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİKLERİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 213 - 226, 18.02.2010

Öz

Milletlerin kalkınmasında eğitimin, dolayısıyla eğitim-öğretim süreçlerinin
yönlendiricisi konumundaki öğretmenlerin ayrı bir yeri vardır. Bu yüzdendir ki
uluslar eğitimde verimliliği artırmak ve nitelikli öğretmen yetiştirmek için çaba
sarf etmekte, etkili ve verimli öğretmenlerin yetiştirilmesi için uygulamalı meslek
derslerine ağırlık vermektedirler. Bu çerçevede ülkemizde de Eğitim Fakülteleri
İlköğretim Bölümü müfredatında Okul Deneyimi I, Okul Deneyimi II ve
Öğretmenlik Uygulaması dersleri yer almaktadır.
Araştırma konumuz olan Okul Deneyimi II dersi öğretmen adaylarını mesleğe
hazırlamakta, hizmet öncesi deneyim ve beceri kazandırmakta, yeteneklerini
geliştirmesine katkı sağlamaktadır. Diğer taraftan o zamana kadar kazanılan bilgi
ve becerileri gerçek ortamda uygulama imkanı vermektedir. Öğretmen adaylarının
hizmet öncesi dönemde edindikleri teorik bilgileri deneyimli rehber öğretmen ve
öğretim elemanlarının gözetimi altında sınıf ortamında uygulama imkanı
bulabilmeleri meslekte kendilerine kolaylık sağlamakta, başarı ve verimliliklerini
artırmaktadır. Okul Deneyimi II öğretmen adaylarının kuram ile uygulama
arasındaki ilişkiyi anlamasında temel bir işleve sahiptir.

Kaynakça

  • Alkan, Cevat. Hacıoğlu, Fatma. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları. Alkım Yayınevi. İstanbul.
  • Azar, Ali. (2003). “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin Yansımaları”. Milli Eğitim. Sayı.159. Yaz/2003. Ankara. 181-194
  • Baştürk, Mehmet. Kızılkaya, Selahattin. (2002). Okul Uygulamaları El Kitabı. Erzurum.
  • Bruning, J.L. Kintz, B.L. (1993). İstatistik. Çev: Ali Dönmez. Gündoğan Yayınları. Ankara
  • Büyükkaragöz, Savaş. Çivi, Cuma. (1999). Genel Öğretim Metotları. Beta Basım Yayım. İstanbul.
  • Büyüköztürk, Şener. (2001). Deneysel Desenler. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Büyüköztürk, Şener. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. PegemA Yayıncılık. 3. Baskı. Ankara.
  • Coultas, J. And Lewin, K. M. (2002). “Who become a teacher? The characteristic of Student Teacher in for Countries.” International Journal of Educational Development, 22 (2002), pp. 243-263. Akt. Alakuş, A. Osman. Oral, Behçet. Mercin, Levent. (2005). “Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulamasına İlişkin Algıları”. Milli Eğitim. Sayı.168. Yıl.33. Güz/2005. Ankara. 143-154
  • Gömleksiz, N.Mehmet. (2000). “Öğretmenlik Uygulamalarına Giden Öğretmen Adaylarının Uygulamaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi ve Bir Model Önerisi”. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler II. 27-30 Eylül. Atatürk Üniversitesi K. Karabekir Eğitim Fakültesi. Erzurum. s.752-759.
  • Kavcar, Cahit. (1999) Nitelikli Öğretmen Sorunu. 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Sempozyumu. Tekışık Yayıncılık. Ankara. Akt. Özkan, H.Hüseyin.
  • Albayrak, Mustafa. Berber, Kadir. (2005). “Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okullarında Yaptıkları Öğretmenlik Uygulamasının Yetişmelerindeki Rolü”, Milli Eğitim. Sayı.168. Yıl.33. Güz/2005. Ankara. 228-234
  • Jeans, B. (1997). “Yirmibirinci Yüzyıl Öğretmen Yetiştirme İçeriği” Uluslararası Dünya Öğretmen Eğitimi Konferansı. MEB Basımevi. Ankara. Akt. Kılıç, Durmuş. (2004). “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi”. K.K.Eğitim Fakültesi Dergisi. Yıl:2004. Sayı:10. Erzurum. s.172-184.
  • Kaptan, Saim. (1988). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara.
  • Karasar, Niyazi. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları. Ankara.
  • Özçelik, D.Ali. (1981). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÖSYM Yayınları. No:3. Ankara.
  • Sands, Margaret. Özçelik. D.Ali. Gardner, Bill. (1996). “Okullarda Uygulama Çalışmaları”. YÖK/Dünya Bankası MEGP. Ankara.
  • Taşdemir, Mehmet. Baloğlu, Nuri. Topcan, Cemal. (1997). Milli Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara.
  • Uslu, Z. (2001). “Okul Deneyimi Derslerinin Öğretmen Adaylarına Etkisi”. Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı:282. Ankara. SAYFA SAYILARI
  • YÖK/DB MEGP. (1999). Aday Öğretmen Klavuzu. Ankara.
Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 213 - 226, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Alkan, Cevat. Hacıoğlu, Fatma. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları. Alkım Yayınevi. İstanbul.
  • Azar, Ali. (2003). “Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine İlişkin Görüşlerinin Yansımaları”. Milli Eğitim. Sayı.159. Yaz/2003. Ankara. 181-194
  • Baştürk, Mehmet. Kızılkaya, Selahattin. (2002). Okul Uygulamaları El Kitabı. Erzurum.
  • Bruning, J.L. Kintz, B.L. (1993). İstatistik. Çev: Ali Dönmez. Gündoğan Yayınları. Ankara
  • Büyükkaragöz, Savaş. Çivi, Cuma. (1999). Genel Öğretim Metotları. Beta Basım Yayım. İstanbul.
  • Büyüköztürk, Şener. (2001). Deneysel Desenler. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Büyüköztürk, Şener. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. PegemA Yayıncılık. 3. Baskı. Ankara.
  • Coultas, J. And Lewin, K. M. (2002). “Who become a teacher? The characteristic of Student Teacher in for Countries.” International Journal of Educational Development, 22 (2002), pp. 243-263. Akt. Alakuş, A. Osman. Oral, Behçet. Mercin, Levent. (2005). “Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Uygulamasına İlişkin Algıları”. Milli Eğitim. Sayı.168. Yıl.33. Güz/2005. Ankara. 143-154
  • Gömleksiz, N.Mehmet. (2000). “Öğretmenlik Uygulamalarına Giden Öğretmen Adaylarının Uygulamaya İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi ve Bir Model Önerisi”. IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiriler II. 27-30 Eylül. Atatürk Üniversitesi K. Karabekir Eğitim Fakültesi. Erzurum. s.752-759.
  • Kavcar, Cahit. (1999) Nitelikli Öğretmen Sorunu. 21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Sempozyumu. Tekışık Yayıncılık. Ankara. Akt. Özkan, H.Hüseyin.
  • Albayrak, Mustafa. Berber, Kadir. (2005). “Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okullarında Yaptıkları Öğretmenlik Uygulamasının Yetişmelerindeki Rolü”, Milli Eğitim. Sayı.168. Yıl.33. Güz/2005. Ankara. 228-234
  • Jeans, B. (1997). “Yirmibirinci Yüzyıl Öğretmen Yetiştirme İçeriği” Uluslararası Dünya Öğretmen Eğitimi Konferansı. MEB Basımevi. Ankara. Akt. Kılıç, Durmuş. (2004). “Öğretmenlik Uygulaması Dersinin Öğretmen Adayları Üzerine Etkisinin Değerlendirilmesi”. K.K.Eğitim Fakültesi Dergisi. Yıl:2004. Sayı:10. Erzurum. s.172-184.
  • Kaptan, Saim. (1988). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara.
  • Karasar, Niyazi. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayınları. Ankara.
  • Özçelik, D.Ali. (1981). Okullarda Ölçme ve Değerlendirme. ÖSYM Yayınları. No:3. Ankara.
  • Sands, Margaret. Özçelik. D.Ali. Gardner, Bill. (1996). “Okullarda Uygulama Çalışmaları”. YÖK/Dünya Bankası MEGP. Ankara.
  • Taşdemir, Mehmet. Baloğlu, Nuri. Topcan, Cemal. (1997). Milli Eğitimin Yasal Temelleri. Ankara.
  • Uslu, Z. (2001). “Okul Deneyimi Derslerinin Öğretmen Adaylarına Etkisi”. Çağdaş Eğitim Dergisi. Sayı:282. Ankara. SAYFA SAYILARI
  • YÖK/DB MEGP. (1999). Aday Öğretmen Klavuzu. Ankara.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuncay Ceylan Bu kişi benim

Zekeriya Akkuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ceylan, T., & Akkuş, Z. (2010). OKUL DENEYİMİ II UYGULAMALARININ ÖĞRETMEN ADAYLARI ÜZERİNDE YARATTIĞI DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİKLERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 213-226.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.