BibTex RIS Kaynak Göster

İŞLEVSEL DİL BİLGİSİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ

Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 253 - 258, 18.02.2010

Öz

Türkçe dil bilgisi öğretimi, öğrencilerin dil bilgisi kurallarını
ezberlemelerinden çok Türkçeyi her ortamda rahatlıkla kullanmalarını
amaçlamaktadır. Bu nedenle geleneksel dil bilgisi yöntemlerinin dışında dil bilgisi
kurallarının işlevsel olarak öğrencilere sunulması oldukça önemlidir. Bu
çalışmada, Türkçe dil bilgisinin işlevsel yönleri üzerinde durulmuş, örnekler
verilerek konu ile ilgili değerlendirme yapılmıştır.

Kaynakça

  • Demir, Nurettin; Yılmaz, Emine;(2003), Türk Dili, Grafiker Yay., Ankara.
  • Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan; Sever, Sedat;(1995), Türkçe Öğretimi, Engin Yay., Ankara.
  • Kılıç, Veysel, (2002), Dilin İşlevleri ve İletişim, Papatya Yay., İstanbul.
  • Korkmaz, Zeynep,(1992), Gramer Terimleri Sözlüğü, TDK Yay., Ankara.
  • -----------------------, (2003), Türkiye Türkçesi Grameri(Şekil Bilgisi), TDK Yay., Ankara.
  • Sağır, Mukim, (2002), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara.
  • Vardar, Berke; Güz, Nüket; Huber, Emel; Senemoğlu, Osman; Öztokat, Erdim; (1998), Açıklamalı Dil bilim Terimleri Sözlüğü, ABC Kitabevi, İstanbul.
  • Yıldız, Cemal, (2003), Ana Dili Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar ve Türkçe Öğretimi, PegemA Yay., Ankara.
Yıl 2007, Cilt: 9 Sayı: 1, 253 - 258, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Demir, Nurettin; Yılmaz, Emine;(2003), Türk Dili, Grafiker Yay., Ankara.
  • Kavcar, Cahit; Oğuzkan, Ferhan; Sever, Sedat;(1995), Türkçe Öğretimi, Engin Yay., Ankara.
  • Kılıç, Veysel, (2002), Dilin İşlevleri ve İletişim, Papatya Yay., İstanbul.
  • Korkmaz, Zeynep,(1992), Gramer Terimleri Sözlüğü, TDK Yay., Ankara.
  • -----------------------, (2003), Türkiye Türkçesi Grameri(Şekil Bilgisi), TDK Yay., Ankara.
  • Sağır, Mukim, (2002), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara.
  • Vardar, Berke; Güz, Nüket; Huber, Emel; Senemoğlu, Osman; Öztokat, Erdim; (1998), Açıklamalı Dil bilim Terimleri Sözlüğü, ABC Kitabevi, İstanbul.
  • Yıldız, Cemal, (2003), Ana Dili Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar ve Türkçe Öğretimi, PegemA Yay., Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem İşcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İşcan, A. (2010). İŞLEVSEL DİL BİLGİSİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDEKİ YERİ. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 253-258.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.