Değişen pazar koşulları ve eğilimleri, kullanılan pazarlama yaklaşımlarını
da değiştirmektedir. Çağrı merkezleri bu değişime ayak uyduran ideal bir araçtır.
Bu araştırmanın amacı, çağrı merkezini kullanan ve kullanmayan tüketicilerin
demografik ve kişilik değişkenleri itibarıyla farklılık gösterip göstermediği
sorusuna cevap aramaktır. Araştırmanın örnek kütlesi, katmanlı örnekleme
yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler, 226 müşteriden anket yöntemiyle toplanmıştır.
Çağrı merkezlerinin kullanımı, tüketicilerin demografik ve kişilik değişkenlerine
göre farklılık göstermektedir. Demografik değişkenlerden “aylık gelir düzeyi”,
“eğitim durumu” ve “cinsiyet”; kişilik değişkenlerinden ise sadece "erkeklikdişilik”
değişkeninin istatistikî olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir.
Çağrı merkezleri banka çağrı merkezleri müşteri çağrı merkezleri tüketici profili
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 10 Sayı: 2 |