BibTex RIS Kaynak Göster

Yapılandırmacı Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi (5. Sınıf Örneği)

Yıl 2009, Cilt: 13 Sayı: 2, 197 - 212, 29.04.2010

Öz

Bu araştırmanın temel amacı “Yapılandırmacı Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Öğretiminde
Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi (5.Sınıf Örneği)”ni belirlemektir. Çalışma grubu,
2007-2008 Eğitim-Öğretim yılında Erzurum ili Aşkale ilçesi İbrahim Polat İlköğretim Okulundaki
5-A ve 5-B şubelerinde öğrenim gören 21 erkek ve 20 kız olmak üzere toplam 41
öğrenciden oluşmuştur. 5-A sınıfında bulunan 8 erkek ve 11 kız olmak üzere toplam 19 öğrenci
kontrol grubunu, 5-B sınıfında bulunan 13 erkek, 9 kız olmak üzere toplam 22 öğrenci ise deney
grubunu oluşturmuştur. Araştırmada “Kontrol Gruplu Ön Test-Son Test Deneysel Desen”,
verilerin analizinde Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Analizler, bilgisayarda SSPS 12.00
for Windows İstatistiksel paket programıyla yapılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul
edilmiştir.
Elde edilen bulgular, yapılandırmacı öğrenme ilkelerine göre işlenen dersin, öğrencilerin
Sosyal Bilgiler dersine ilişkin akademik başarıları ve öğrenilen bilgilerin kalıcılık düzeylerini
arttırdığını, tutum yönünden ise bir değişiklik olmadığını göstermiştir

Kaynakça

  • Aydın, Güliz, Balım, Ali Günay. (2005). “Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Modellendi- rilmiş Disiplinler Arası Uygulama: Enerji Konularının Öğretimi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (2), ss. 145-166.
  • Duffy, T. M. & Cunningham, D. J. (1996). “Constructivism: Implications For The Desig And The Delivery of Instruction”, In David H. Jonassen, (Ed.), Handbook of Research for Educational Communications And Technology, USA, New York: Simon & Schuster Macmillan Library Reference, pp.170-198.
  • Koç, Gürcü. (2002). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Duyuşsal ve Bilişsel Öğren- me Ürünlerine Etkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü, Ankara.
  • MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4.-5. Sı- nıflar), Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Ki- tapları Müdürlüğü.
  • Sağlam, Halil İbrahim. (2006). Türkiye’deki Davranışçı ve Yapılandırmacı Sosyal Bilgi- ler Öğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ata- türk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Tekin, Halil. (2004). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, (17.Baskı), Ankara: Yargı Ya- yınevi.
  • Tezci, Erdoğan, Aysun Gürol. (2003). “Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık”. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2, (1), Article 8, January, http:// www.tojet.net/index_tur.asp E.T:11.12.07
  • Yurdakul, Bünyamin. (2004). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Prob- lem Çözme Becerilerine, Bilişötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Et- kisi İle Öğrenme Sürecine Katkıları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Yıl 2009, Cilt: 13 Sayı: 2, 197 - 212, 29.04.2010

Öz

Kaynakça

  • Aydın, Güliz, Balım, Ali Günay. (2005). “Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Modellendi- rilmiş Disiplinler Arası Uygulama: Enerji Konularının Öğretimi”, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (2), ss. 145-166.
  • Duffy, T. M. & Cunningham, D. J. (1996). “Constructivism: Implications For The Desig And The Delivery of Instruction”, In David H. Jonassen, (Ed.), Handbook of Research for Educational Communications And Technology, USA, New York: Simon & Schuster Macmillan Library Reference, pp.170-198.
  • Koç, Gürcü. (2002). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Duyuşsal ve Bilişsel Öğren- me Ürünlerine Etkisi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bi- limler Enstitüsü, Ankara.
  • MEB. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4.-5. Sı- nıflar), Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Ki- tapları Müdürlüğü.
  • Sağlam, Halil İbrahim. (2006). Türkiye’deki Davranışçı ve Yapılandırmacı Sosyal Bilgi- ler Öğretim Uygulamalarının Değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Ata- türk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Tekin, Halil. (2004). Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, (17.Baskı), Ankara: Yargı Ya- yınevi.
  • Tezci, Erdoğan, Aysun Gürol. (2003). “Oluşturmacı Öğretim Tasarımı ve Yaratıcılık”. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2, (1), Article 8, January, http:// www.tojet.net/index_tur.asp E.T:11.12.07
  • Yurdakul, Bünyamin. (2004). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Prob- lem Çözme Becerilerine, Bilişötesi Farkındalık ve Derse Yönelik Tutum Düzeylerine Et- kisi İle Öğrenme Sürecine Katkıları. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tekin Çelikkaya Bu kişi benim

Çiğem Ünal Bu kişi benim

Tekin Çelikkaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çelikkaya, T., Ünal, Ç., & Çelikkaya, T. (2010). Yapılandırmacı Yaklaşımın Sosyal Bilgiler Öğretiminde Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi (5. Sınıf Örneği). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 197-212.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.