BibTex RIS Kaynak Göster

Toplam Kalite Yönetimi İle İlgili Çalışmalara Katılım Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma

Yıl 2009, Cilt: 13 Sayı: 2, 255 - 278, 29.04.2010

Öz

Günümüzün yoğun rekabet koşullarında, kurumların, rekabette üstünlük sağlayabilecekleri
en önemli konulardan biri, kalitenin sürekli geliştirilmesidir. Kalitenin sürekli geliş-
tirilmesi, Toplam Kalite Yönetimi’nin (TKY) etkin bir şekilde uygulanmasına bağlıdır. TKY’in
başarıyla uygulanabilmesi, kurum çalışanlarının bu alandaki çalışmalara katılım düzeyi ile
yakından ilişkilidir. TKY ile ilgili çalışmalarda, tüm çalışanların katılımı olmaksızın başarı-
lı sonuçların elde edilmesi olanaksızdır. Bu çalışmada, Düzce Üniversitesi’ndeki akademik ve
idari personelin TKY ile ilgili uygulamalara katılım düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmada veri toplamak amacıyla yüz yüze anket tekniği kullanılmış, elde edilen veriler SPSS
15.00 programı ile analiz edilmiştir. Veriler normal dağılmadığı için, analiz, Kruskal-Wallis ve
Mann Whitney U non-parametrik teknikleri ile yapılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi sonucunda
personelin TKY’ne ilişkin yargılara katılım düzeyleri ortaya konulmuştur. Analizler sonucunda,
çalışanların, demografik özelliklerine göre, TKY uygulamalarına katılım düzeylerinin farklı
olduğu anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Alemna, A. A. (2001). “The Need For Marketing and Total Quality Management Strate- gies in Lıbrarıes in Ghana”, Inspel, 35 (4), 265–269.
  • Bardakçı, A. ve Ertuğrul, İ. (2008). “Toplam Kalite Yönetiminde Hedef Müşteri Tatmini: Ama Müşteri Kim?” Review of Social, Economic & Business Studies, 2, ss. 207–218.
  • Balcı, A. (1990). Zaman Yönetimi, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (1), ss. 95–102.
  • Baş, T. (2001). Anket, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Beer, M. (2003). “Why Total Quality Management Programs Do Not Persist: The Role of Management Quality and Implications for Leading TQM Transformation”, Decision Sciencies, 34, (4), pp. 623–642.
  • Bekâroğlu, Ş.B. (2005). “Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının ve ISO 9000 Kalite Güvencesine Sahip Olmanın Hastane Performansına Etkileri: İstanbul’daki Özel Hasta- neler Üzerine Bir Araştırma”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 9, ss. 18–32.
  • Clifford V. S. (1999). “Total Quality Management”, Global Journal of Engineering Edu- cation, 3 (1), 61–64.
  • Cengiz, E. , Acuner T. ve Baki B. (2004). “Yurtkur Trabzon Yurdu Müdürlüğünde TKY’ne Geçişte Ortaya Çıkabilecek Sorunların Tespiti Amacıyla Yapılan Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), ss. 77–93.
  • Çoban, S. (2004). “Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde İçsel Pazarlama Anlayışı”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22, ss. 85–98.
  • Develioğlu, K., Haşit, G. ve Bağcı, Ü. G. (2006). “Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde Yöneticilerin İnsan Kaynakları Yönetimine Bakışları: Bursa (DORSAB)’da Bir Uygula- ma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, ss. 191–204.
  • Daniel, W. W. (1990). Applied Nonparametric Statistics, Boston: PWS-KENT Puplishing Company.
  • Erkılıç, T. A. (2007). “Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin Yönetim Yaklaşımları Bağla- mında Tartışılması”, GAU Journal of Social & Application Sciencies, 2 (4), ss. 50–62.
  • Esin A., Bakır- M.A., Aydın C. ve Gürbüzsel E. (2006). Temel Örnekleme Yöntemleri, (Çev: Taro Yemane), İstanbul: Nobel Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Janpen, P., Palaprom, K. ve Horadal, P. (2005). “An Application of Total Quality Mana- gement for Thai Communities Knowledge Management Systems”, Proceedings of the Fourth International Conference on E-Business, November 19–20, Bangkok-Thailand 16–22.
  • Kalaycı, N. (2008). “Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Gözardı Edilen Unsurlardan “TKY Merkezi” ve “Eğitim Programları”, Türk Eğitim Bi- limleri Dergisi, 6 (2), ss. 163–188.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (Edit. Şeref Kalaycı) Ankara: Asil Yayın.
  • Kartal, M. (2006). Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri, Ankara: Nobel Yayın Dağı- tım.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karagöz Y., Çatı K. ve Koçoğlu C. M. (2009). “Ceptelefonu ve Operatör Tercihinde Etkili Olabilecek Faktörlerin Demografik Özelliklere Bağlı Olarak İrdelenmesi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (23), ss. 7-24.
  • Kıngır, S. (2006). Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın.
  • Martins, R.A ve Toledo, J.C. (2000). “Total Quality Management Programs: A Framework Proposal”, Work Study, 49 (4), ss. 145–151.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Novićević, B. ve Antić, L. (1999). “Total Qualıty Management And Actıvıty-Based Cos- ting,” Economics and Organization, 1 (79), ss. 1–8.
  • Osborn, B. (2001). “Applying Total Quality Management in the Media Organization”, Media Management,http://bradleyosborn.com/applying_total_quality_management_to_ the_media_organization.pdf, Erişim tarihi: 10/06/2009.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Proğramlar ile İstatistiksel Veri Analizi (1. Baskı), Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özdamar, K. (2003). SPSS İle Biyoistatistik, Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Revilla, P. (2008). “Using Total Quality Management to Improve Spanish Industrial Statistics, National Statistical Institute of Spain www.oecd.org/dataoecd Erişim tarihi: 10/06/2009.
  • Ruxton G. D., Beauchamp G. (10 “June 2008). “Some Suggestions About Appropriate Use of The Kruskal-Wallis Test”, Institute of Biomedical And Life Sciences, University of Glasgow Faculty of Veterinary Medicine, University of Montreal, MS. Number: D-08- 00178 Animal Behaviour.
  • Sekeran, U. (2000). Resarch Methods for Business, (3. Baskı), New York: John Wiley & Sons. Inc.
  • Wınn, R.C. ve Green R.S. (1998). “Applying Total Quality Management to the Educatio- nal Process”, International. Journal of Engineering, 14 (1), ss. 24–29.
  • Yıldız, G. ve Ardıç, K. (1999). “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Bilgi, 1, ss. 73–82.
  • Yılmaz, E. (2004). “Üniversite Kütüphanelerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kullanıcı Memnuniyeti”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 21 (1), ss. 203–218.
Yıl 2009, Cilt: 13 Sayı: 2, 255 - 278, 29.04.2010

Öz

Kaynakça

  • Alemna, A. A. (2001). “The Need For Marketing and Total Quality Management Strate- gies in Lıbrarıes in Ghana”, Inspel, 35 (4), 265–269.
  • Bardakçı, A. ve Ertuğrul, İ. (2008). “Toplam Kalite Yönetiminde Hedef Müşteri Tatmini: Ama Müşteri Kim?” Review of Social, Economic & Business Studies, 2, ss. 207–218.
  • Balcı, A. (1990). Zaman Yönetimi, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 23 (1), ss. 95–102.
  • Baş, T. (2001). Anket, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Beer, M. (2003). “Why Total Quality Management Programs Do Not Persist: The Role of Management Quality and Implications for Leading TQM Transformation”, Decision Sciencies, 34, (4), pp. 623–642.
  • Bekâroğlu, Ş.B. (2005). “Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının ve ISO 9000 Kalite Güvencesine Sahip Olmanın Hastane Performansına Etkileri: İstanbul’daki Özel Hasta- neler Üzerine Bir Araştırma”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, 9, ss. 18–32.
  • Clifford V. S. (1999). “Total Quality Management”, Global Journal of Engineering Edu- cation, 3 (1), 61–64.
  • Cengiz, E. , Acuner T. ve Baki B. (2004). “Yurtkur Trabzon Yurdu Müdürlüğünde TKY’ne Geçişte Ortaya Çıkabilecek Sorunların Tespiti Amacıyla Yapılan Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (1), ss. 77–93.
  • Çoban, S. (2004). “Toplam Kalite Yönetimi Perspektifinde İçsel Pazarlama Anlayışı”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 22, ss. 85–98.
  • Develioğlu, K., Haşit, G. ve Bağcı, Ü. G. (2006). “Toplam Kalite Yönetimi Çerçevesinde Yöneticilerin İnsan Kaynakları Yönetimine Bakışları: Bursa (DORSAB)’da Bir Uygula- ma”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, ss. 191–204.
  • Daniel, W. W. (1990). Applied Nonparametric Statistics, Boston: PWS-KENT Puplishing Company.
  • Erkılıç, T. A. (2007). “Toplam Kalite Yönetimi İlkelerinin Yönetim Yaklaşımları Bağla- mında Tartışılması”, GAU Journal of Social & Application Sciencies, 2 (4), ss. 50–62.
  • Esin A., Bakır- M.A., Aydın C. ve Gürbüzsel E. (2006). Temel Örnekleme Yöntemleri, (Çev: Taro Yemane), İstanbul: Nobel Matbaacılık Ltd. Şti.
  • Janpen, P., Palaprom, K. ve Horadal, P. (2005). “An Application of Total Quality Mana- gement for Thai Communities Knowledge Management Systems”, Proceedings of the Fourth International Conference on E-Business, November 19–20, Bangkok-Thailand 16–22.
  • Kalaycı, N. (2008). “Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Gözardı Edilen Unsurlardan “TKY Merkezi” ve “Eğitim Programları”, Türk Eğitim Bi- limleri Dergisi, 6 (2), ss. 163–188.
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (Edit. Şeref Kalaycı) Ankara: Asil Yayın.
  • Kartal, M. (2006). Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri, Ankara: Nobel Yayın Dağı- tım.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karagöz Y., Çatı K. ve Koçoğlu C. M. (2009). “Ceptelefonu ve Operatör Tercihinde Etkili Olabilecek Faktörlerin Demografik Özelliklere Bağlı Olarak İrdelenmesi”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (23), ss. 7-24.
  • Kıngır, S. (2006). Toplam Kalite Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın.
  • Martins, R.A ve Toledo, J.C. (2000). “Total Quality Management Programs: A Framework Proposal”, Work Study, 49 (4), ss. 145–151.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama Araştırmaları Teknikler ve (SPSS Destekli) Uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Novićević, B. ve Antić, L. (1999). “Total Qualıty Management And Actıvıty-Based Cos- ting,” Economics and Organization, 1 (79), ss. 1–8.
  • Osborn, B. (2001). “Applying Total Quality Management in the Media Organization”, Media Management,http://bradleyosborn.com/applying_total_quality_management_to_ the_media_organization.pdf, Erişim tarihi: 10/06/2009.
  • Özdamar, K. (2002). Paket Proğramlar ile İstatistiksel Veri Analizi (1. Baskı), Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Özdamar, K. (2003). SPSS İle Biyoistatistik, Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Revilla, P. (2008). “Using Total Quality Management to Improve Spanish Industrial Statistics, National Statistical Institute of Spain www.oecd.org/dataoecd Erişim tarihi: 10/06/2009.
  • Ruxton G. D., Beauchamp G. (10 “June 2008). “Some Suggestions About Appropriate Use of The Kruskal-Wallis Test”, Institute of Biomedical And Life Sciences, University of Glasgow Faculty of Veterinary Medicine, University of Montreal, MS. Number: D-08- 00178 Animal Behaviour.
  • Sekeran, U. (2000). Resarch Methods for Business, (3. Baskı), New York: John Wiley & Sons. Inc.
  • Wınn, R.C. ve Green R.S. (1998). “Applying Total Quality Management to the Educatio- nal Process”, International. Journal of Engineering, 14 (1), ss. 24–29.
  • Yıldız, G. ve Ardıç, K. (1999). “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Bilgi, 1, ss. 73–82.
  • Yılmaz, E. (2004). “Üniversite Kütüphanelerinde Toplam Kalite Yönetimi ve Kullanıcı Memnuniyeti”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 21 (1), ss. 203–218.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Said Kıngır Bu kişi benim

Yalçın Karagöz Bu kişi benim

Mehmet Selami Yıldız Bu kişi benim

Süleyman Ağraş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Nisan 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kıngır, S., Karagöz, Y., Yıldız, M. S., Ağraş, S. (2010). Toplam Kalite Yönetimi İle İlgili Çalışmalara Katılım Düzeyinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2), 255-278.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.