Bu çalışmada, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanımlarına
göre yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili Milli Eğitim
Müdürlüğü`ne bağlı ilköğretim okullarının 1. kademesinde görev yapan sınıf öğretmenleri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Erzurum’a bağlı Yakutiye ilçesinde
bulunan 2`si özel okul olmak üzere toplam 38 okulda görev yapan 407 sınıf öğretmeni
oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kullanılan Eğitim Teknolojileri Anketi; aynı
zamanda ABD`de bulunan Ohio Üniversitesi Toplumsal Öğrenme Projesinden alınarak
Türk Eğitim sistemine uyarlanmıştır. Ankete ait çalışma, İşman (2002) tarafından yapılmış
olup geçerliği ve güvenirliği sağlanmıştır.
Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim faaliyetlerinde eğitim
teknolojilerini kullanımlarında cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, eğitim durumlarına,
görev yaptıkları kurumun türüne ve sınıflarındaki öğrenci sayılarına göre aralarında
önemli fark bulunmuştur.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 14 Sayı: 1 |