BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Açısından Yeterlilik Düzeyi?

Yıl 2010, Cilt: 14 Sayı: 1, 63 - 84, 30.07.2010

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojilerini kullanımlarına
göre yeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Erzurum ili Milli Eğitim
Müdürlüğü`ne bağlı ilköğretim okullarının 1. kademesinde görev yapan sınıf öğretmenleri
oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Erzurum’a bağlı Yakutiye ilçesinde
bulunan 2`si özel okul olmak üzere toplam 38 okulda görev yapan 407 sınıf öğretmeni
oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak kullanılan Eğitim Teknolojileri Anketi; aynı
zamanda ABD`de bulunan Ohio Üniversitesi Toplumsal Öğrenme Projesinden alınarak
Türk Eğitim sistemine uyarlanmıştır. Ankete ait çalışma, İşman (2002) tarafından yapılmış
olup geçerliği ve güvenirliği sağlanmıştır.
Araştırma bulgularına göre; sınıf öğretmenlerinin eğitim-öğretim faaliyetlerinde eğitim
teknolojilerini kullanımlarında cinsiyete, yaşa, mesleki kıdeme, eğitim durumlarına,
görev yaptıkları kurumun türüne ve sınıflarındaki öğrenci sayılarına göre aralarında
önemli fark bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R. ve Alev, N. (1999). “Bilgisayar Destekli Fizik Öğretimi İçin Öğretmen Eğitimi”. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, c.II, (ss.172-185).
  • Akkoyunlu, B., (2002). “Educational Technology in Turkey: Past, Present And Future”. Educational Media International, 39 (2), 165-174.
  • Anderson, T. (2003). “Getting The Mix Right Again: An Updated And Theoretical Ra- tionale for İnteraction”. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 4 (2).
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğ- retim Materyalleri Kullanma Durumları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Coşkun, S. (2001). İlköğretim Okulu 4. Ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Materyal/ Teknoloji Kullanım Durumu. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu J., Çağıltay N. ve Çakıroğlu E. (2001). “Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi, 21, 19-28.
  • Dursun, F. (1999). Öğretmenlerin Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Yeterlilikleri Ve Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üni- versitesi.
  • Eroldoğan, A. Y. (2007). İlköğretim II. Kademe Okullarındaki Branş Öğretmenlerinin, Bazı Değişkenlere Göre Öğretim Teknolojilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Fidan, N. K. (2008). “İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri” Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1). 48-61.
  • Gömleksiz, M. N. (2004). Use of Education Technology in English Classes. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (2), 11.
  • Güven, İ. (2001). “Öğretmen Yetiştirmenin Uluslararası Boyutu”. Milli Eğitim Dergisi, 150, 20-27.
  • Hızal, A. (1993). “Bilgisayar Eğitimi Ve Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi
  • İşman, A. (2002). Sakarya’da Görev Yapan Öğretmenlerin Eğitim Teknolojileri Yönün- den Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(10).
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayın- cılık.
  • Kocasaraç, H. (2003). Bilgisayarların Öğretim Alanında Kullanımına İlişkin Öğretmen Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 2 (3).
  • Kolektif. (1991). Eğitim Bilimlerinde Çağdaş Gelişmeler. Eskişehir: Açıköğretim Fakül- tesi Yay.
  • Meral, M. ve Zerayak, E. (1999). “Öğretmen Ve Öğrencilerin Okullarda Teknoloji Kul- lanımına İlişkin Görüşleri-Televizyon ve Video”. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, c. II, (ss.158–171).
  • Özhelvacı, H. (2003). Sakarya İlinin İlçelerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Eğitim Tek- nolojilerini Kullanma Düzeyleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniver- sitesi.
  • Susar, F. (1999). “İlköğretim Okullarının 4. Ve 5. Sınıflarında Görev Yapan Öğretmenle- rin Türkçe Öğretiminde Eğitim Teknolojisi Sağlama, Kullanma Yeterlilikleri Ve Düşün- celeri Nelerdir”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6.
  • Şahin, M. (2000). Sınıf Öğretmenlerinin, Öğretim Sürecinde Eğitim Teknolojileri Ve Uy- gulamalarına İlişkin Etkinlikleri Yerine Getirirken Karşılaştıkları Problemler. (Yayınlan- mamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi.
  • Uçar, M. (1998). İlköğretimde Ders Araç Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Gö- rüşlerinin Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Uşun, S. (2006). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı. Ankara: Nobel Yayın Da- ğıtım.
  • Weis, Allan H. ve diğerleri (1999). Professional Development: A Link To Better Lear- ning. School, Technology and Readiness Report, The CEO Forum, Washington.
  • Yılmaz, M. (2007). “Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Teknoloji Eğitimi”. Gazi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, 27(1), 155–167.
Yıl 2010, Cilt: 14 Sayı: 1, 63 - 84, 30.07.2010

Öz

Kaynakça

  • Akdeniz, A. R. ve Alev, N. (1999). “Bilgisayar Destekli Fizik Öğretimi İçin Öğretmen Eğitimi”. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, c.II, (ss.172-185).
  • Akkoyunlu, B., (2002). “Educational Technology in Turkey: Past, Present And Future”. Educational Media International, 39 (2), 165-174.
  • Anderson, T. (2003). “Getting The Mix Right Again: An Updated And Theoretical Ra- tionale for İnteraction”. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 4 (2).
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. Ve 5. Sınıflarda Öğretmenlerin Türkçe Derslerinde Öğ- retim Materyalleri Kullanma Durumları. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara: Gazi Üniversitesi.
  • Coşkun, S. (2001). İlköğretim Okulu 4. Ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Materyal/ Teknoloji Kullanım Durumu. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu J., Çağıltay N. ve Çakıroğlu E. (2001). “Öğretimde Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Der- gisi, 21, 19-28.
  • Dursun, F. (1999). Öğretmenlerin Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Yeterlilikleri Ve Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üni- versitesi.
  • Eroldoğan, A. Y. (2007). İlköğretim II. Kademe Okullarındaki Branş Öğretmenlerinin, Bazı Değişkenlere Göre Öğretim Teknolojilerini Kullanma Düzeylerinin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Fidan, N. K. (2008). “İlköğretimde Araç Gereç Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri” Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 1 (1). 48-61.
  • Gömleksiz, M. N. (2004). Use of Education Technology in English Classes. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3 (2), 11.
  • Güven, İ. (2001). “Öğretmen Yetiştirmenin Uluslararası Boyutu”. Milli Eğitim Dergisi, 150, 20-27.
  • Hızal, A. (1993). “Bilgisayar Eğitimi Ve Bilgisayar Destekli Öğretime İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, Eğitim Bilimleri Birinci Ulusal Kongresi, Ankara: Milli Eğitim Basımevi
  • İşman, A. (2002). Sakarya’da Görev Yapan Öğretmenlerin Eğitim Teknolojileri Yönün- den Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(10).
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayın- cılık.
  • Kocasaraç, H. (2003). Bilgisayarların Öğretim Alanında Kullanımına İlişkin Öğretmen Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal Of Educational Technology, 2 (3).
  • Kolektif. (1991). Eğitim Bilimlerinde Çağdaş Gelişmeler. Eskişehir: Açıköğretim Fakül- tesi Yay.
  • Meral, M. ve Zerayak, E. (1999). “Öğretmen Ve Öğrencilerin Okullarda Teknoloji Kul- lanımına İlişkin Görüşleri-Televizyon ve Video”. 4. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri, c. II, (ss.158–171).
  • Özhelvacı, H. (2003). Sakarya İlinin İlçelerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Eğitim Tek- nolojilerini Kullanma Düzeyleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniver- sitesi.
  • Susar, F. (1999). “İlköğretim Okullarının 4. Ve 5. Sınıflarında Görev Yapan Öğretmenle- rin Türkçe Öğretiminde Eğitim Teknolojisi Sağlama, Kullanma Yeterlilikleri Ve Düşün- celeri Nelerdir”. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6.
  • Şahin, M. (2000). Sınıf Öğretmenlerinin, Öğretim Sürecinde Eğitim Teknolojileri Ve Uy- gulamalarına İlişkin Etkinlikleri Yerine Getirirken Karşılaştıkları Problemler. (Yayınlan- mamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi.
  • Uçar, M. (1998). İlköğretimde Ders Araç Gereçleri Kullanımı Konusunda Öğretmen Gö- rüşlerinin Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Afyon Kocatepe Üniversitesi.
  • Uşun, S. (2006). Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı. Ankara: Nobel Yayın Da- ğıtım.
  • Weis, Allan H. ve diğerleri (1999). Professional Development: A Link To Better Lear- ning. School, Technology and Readiness Report, The CEO Forum, Washington.
  • Yılmaz, M. (2007). “Sınıf Öğretmeni Yetiştirmede Teknoloji Eğitimi”. Gazi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, 27(1), 155–167.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

A. Halim Ulaş Bu kişi benim

Ceyhun Ozan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulaş, A. H., & Ozan, C. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Teknolojileri Açısından Yeterlilik Düzeyi?. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 63-84.

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.