BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü

Yıl 2007, Cilt: 38 Sayı: 2, 207 - 214, 10.01.2011

Öz

Dijital devrim ve bilginin kullanımını hedef alan yeni ekonomi anlayışı, bütün sektörlerde olduğu gibi gıda ürünleri
piyasasında önemli değişiklikler yaratmaktadır. Yaşanan bu değişim, üretim ve pazarlama alanında da değişikliklere neden
olmuştur. Gıda imalatçıları ve perakendeciler yoğun bir rekabet ortamında hem tüketicilerin değişen satın alma davranışlarına hem
de teknolojik yeniliklere uyum sağlamak için yeni taktik ve stratejiler geliştirmektedirler. Gıda ürünlerini arz edenler, bütünsel
pazarlama kapsamında CRM, marka ve kategori yönetimi ile müşteri memnuniyeti ve bağımlılığı oluşturarak, müşterilerin yaşam
boyu değerlerine sahip olarak ve uzun dönemde piyasada kalma arzusu ile hareket ederek, ekonominin bütün dinamiklerine faydalı
olabilir.

Kaynakça

  • ACNielsen, 2005. The Power of Private Label: An Insight into Consumer Attitudes, Global Study.
  • Akın, B. 2001. Yeni Ekonomide Strateji, Rekabet ve Teknoloji Yönetimi. Çizgi Yayınları, s: 32.
  • Aktan, C. ve Tunç, M. 1998. Bilgi Toplumu ve Türkiye. Yeni Türkiye Derg., s: 118-134.
  • Bitner, M.J. 1996. Building Service Relationships: It’s all about Promises. J. of The Academy Marketing Sci, (23): 4, s: 246- 251.
  • Buttle, F. 1996. Relationship Marketing: Theory and Practise. Chapman, s: 17.
  • Ersoy, N.F. 2002. Finansal Hizmetlerde Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Kavramı. Pazarlama Dünyası, Sayı: 2002– 3, s: 4-11, İstanbul.
  • Gumesson, E. 2002. Relationship Marketing and New Economy: It’s time for de-Programming. J. of Services Marketing, (16): 7, s: 585–589.
  • Holmund, M. and Kock, S. 1996. Relationship Marketing: The İmportance of Customer-Percevied Service Quality in Retail Banking. Service Industries Journal, (16): 3, s: 287–304.
  • Kaplan, R. 2005. Strateji Odaklı Kurumlar: Müşteri Karlılığının Ölçülmesinde Kurumsal Karne Yaklaşımı. Capital Derg., Mayıs-2005, s: 11-17.
  • Kotler, P. 2003. Kotler ve Pazarlama: Pazar Yaratma, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak. Sistem Yayıncılık, Mayıs 2003, İstanbul.
  • Kotler, P. and Armstrong, G. 2004. Principles of Marketing (Tenth Edition). RR Donnelley-Willaard, s: 178-197.
  • Kotler, P. 2005. Pazarlamada Son Yaklaşımlar, Yaratıcı ve Sektörlere Özel Çözümler. Yeni Pazarlama Dersleri. Dışbank Yayınları, Mart-2005. p: 25-39.
  • Lewis, L., 1996. Private Label Power House. Progressive Grocer, s: 83-84.
  • Peppers, D. and Rogers M. 1995. A New Marketing Paradigm: Share of Customer, Not Market Share. Planning Review, (2): 14–18.
  • Retailing Institute, 2005. Retailing Institute & HTP – Market Markaları Raporu, 2005.
  • Topcu, Y. 2004. Gıda Sanayinde Üretim ve Pazarlama Politikalarının Toplam Kalite Yönetimi ile Entegre Edilebilirliliğinin Değerlendirilmesi. Tarım Ekonomisi Derg. (10): 27–41.
  • Topcu, Y. 2006. Süt Ürünlerinde Marka Rekabeti ve Tüketici Davranışları: Erzurum İli Örneği. (Ph.D) Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Ens., Erzurum.
Yıl 2007, Cilt: 38 Sayı: 2, 207 - 214, 10.01.2011

Öz

Kaynakça

  • ACNielsen, 2005. The Power of Private Label: An Insight into Consumer Attitudes, Global Study.
  • Akın, B. 2001. Yeni Ekonomide Strateji, Rekabet ve Teknoloji Yönetimi. Çizgi Yayınları, s: 32.
  • Aktan, C. ve Tunç, M. 1998. Bilgi Toplumu ve Türkiye. Yeni Türkiye Derg., s: 118-134.
  • Bitner, M.J. 1996. Building Service Relationships: It’s all about Promises. J. of The Academy Marketing Sci, (23): 4, s: 246- 251.
  • Buttle, F. 1996. Relationship Marketing: Theory and Practise. Chapman, s: 17.
  • Ersoy, N.F. 2002. Finansal Hizmetlerde Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Kavramı. Pazarlama Dünyası, Sayı: 2002– 3, s: 4-11, İstanbul.
  • Gumesson, E. 2002. Relationship Marketing and New Economy: It’s time for de-Programming. J. of Services Marketing, (16): 7, s: 585–589.
  • Holmund, M. and Kock, S. 1996. Relationship Marketing: The İmportance of Customer-Percevied Service Quality in Retail Banking. Service Industries Journal, (16): 3, s: 287–304.
  • Kaplan, R. 2005. Strateji Odaklı Kurumlar: Müşteri Karlılığının Ölçülmesinde Kurumsal Karne Yaklaşımı. Capital Derg., Mayıs-2005, s: 11-17.
  • Kotler, P. 2003. Kotler ve Pazarlama: Pazar Yaratma, Pazar Kazanmak ve Pazara Egemen Olmak. Sistem Yayıncılık, Mayıs 2003, İstanbul.
  • Kotler, P. and Armstrong, G. 2004. Principles of Marketing (Tenth Edition). RR Donnelley-Willaard, s: 178-197.
  • Kotler, P. 2005. Pazarlamada Son Yaklaşımlar, Yaratıcı ve Sektörlere Özel Çözümler. Yeni Pazarlama Dersleri. Dışbank Yayınları, Mart-2005. p: 25-39.
  • Lewis, L., 1996. Private Label Power House. Progressive Grocer, s: 83-84.
  • Peppers, D. and Rogers M. 1995. A New Marketing Paradigm: Share of Customer, Not Market Share. Planning Review, (2): 14–18.
  • Retailing Institute, 2005. Retailing Institute & HTP – Market Markaları Raporu, 2005.
  • Topcu, Y. 2004. Gıda Sanayinde Üretim ve Pazarlama Politikalarının Toplam Kalite Yönetimi ile Entegre Edilebilirliliğinin Değerlendirilmesi. Tarım Ekonomisi Derg. (10): 27–41.
  • Topcu, Y. 2006. Süt Ürünlerinde Marka Rekabeti ve Tüketici Davranışları: Erzurum İli Örneği. (Ph.D) Atatürk Üniv. Fen Bilimleri Ens., Erzurum.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr;en
Bölüm DERLEMELER
Yazarlar

Yavuz Topcu

H. Bayram Işık Bu kişi benim

Vedat Dağdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 38 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Topcu, Y., Işık, H. B., & Dağdemir, V. (2011). Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 38(2), 207-214.
AMA Topcu Y, Işık HB, Dağdemir V. Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. Ocak 2011;38(2):207-214.
Chicago Topcu, Yavuz, H. Bayram Işık, ve Vedat Dağdemir. “Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 38, sy. 2 (Ocak 2011): 207-14.
EndNote Topcu Y, Işık HB, Dağdemir V (01 Ocak 2011) Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 38 2 207–214.
IEEE Y. Topcu, H. B. Işık, ve V. Dağdemir, “Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü”, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 38, sy. 2, ss. 207–214, 2011.
ISNAD Topcu, Yavuz vd. “Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 38/2 (Ocak 2011), 207-214.
JAMA Topcu Y, Işık HB, Dağdemir V. Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;38:207–214.
MLA Topcu, Yavuz vd. “Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü”. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, c. 38, sy. 2, 2011, ss. 207-14.
Vancouver Topcu Y, Işık HB, Dağdemir V. Yeni Ekonomide Gıda Pazarlamasının Değişen Rolü. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi. 2011;38(2):207-14.

Bu dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Uluslararası Lisansı (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/) kapsamında yayınlanmaktadır. Bu, orijinal makaleye uygun şekilde atıf yapılması şartıyla, eserin herhangi bir ortam veya formatta kopyalanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Ancak, eserler ticari amaçlar için kullanılamaz.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/