Year 2018, Volume 4, Issue 3, Pages 75 - 95 2018-07-31

Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik

Emel GÜLER [1]

38 95

Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri, aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li yıllara geldiğimizde, daha kapsamlı ve süreci ifade eden Açık ve Uzaktan Öğrenme olarak kabul görmeye başlamıştır. Açık ve uzaktan öğrenme gelişen teknolojiler ile birlikte çeşitlenmekte ve kullanılan teknolojilerden dolayı farklı dönemlerle adlandırılmaktadır. Mektupla yazışma modeli ile başlayan süreç, çoklu ortam, tele-öğrenme, esnek öğrenme olarak devam etmiş ve son olarak içinde bulunduğumuz dönem “akıllı esnek öğrenme” modeli olarak devam etmektedir. Bu çalışma kapsamında, açık ve uzaktan esnek öğrenme ortamlarının özellikleri ile ilgili bilgilendirme yapıldıktan sonra, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nin bu çerçevede incelenmesi yapılmaktadır.


Açık ve Uzaktan Öğrenme, Esneklik, Esnek Öğrenme
  • Anadolum eKampüs (2018). https://ekampus.anadolu.edu.tr Erişim Tarihi: 12.03.2018
  • AÖF (2017). Anadolu Üniversitesi 2017 yılı İdare Faaliyet Raporu, https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/2017_idare_faaliyet_ra poru.pdf Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF (2018a). Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/turkiye-programlari Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF (2018b), Açıköğretim Sistemi Yurtdışı Programları, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/yurtdisi-programlari Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF (2018c), Nasıl Öğrenci Olabilirim?, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/nasilogrenci olabilirim Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF Öğrenci Kılavuzu (2017). 2017-2018 Öğretim Yılı Öğrenci Kılavuzu. https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/files/aof_kilavuz/5aaa2a9fa15be.pdf Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • AÖS (2016), 2015-2016 Öğretim Yılı Bahar Dönemi Açıköğretim Sistemi Öğrenci Sayı Dağılımları, Nisan 2016. Eskişehir.
  • AÖS (2018a), Açıköğretim Sistemi. https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretimsistemi/acikogretim-sistemi-1 Erişim Tarihi: 10.04.2018
  • AÖS (2018b), Fırsat Eşitliği Politikası. https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretimsistemi/firsat-esitligi-politikasi Erişim Tarihi:10.04.2018
  • AÖS Destek (2018). Açıköğretim Destek Hizmetleri. http://egazete.anadolu.edu.tr/kampus/36405/acikogretim-destek-hizmetleriguncelleniyor Erişim Tarihi: 24.04.2018
  • Anadolu Üniversitesi (2018), 2017-2018 Öğretim Yılı Eylül Öğrenci Sayıları. https://www.anadolu.edu.tr/universitemiz/sayilarla-universitemiz/ogrencisayilari/2017-2018/eylul-2017 Erişim Tarihi: 10.04.2018
  • Ayer, S., & Smith, C. (1998). Planning flexible learning to match the needs of consumers: a national survey. Journal of Advanced Nursing, 27(5), 1034-1047.
  • Casey, J., & Wilson, P. (2005). A practical guide to providing flexible learning in further and higher education. Quality Assurance Agency for Higher Education Scotland, Glasgow. http://www.enhancementthemes.ac.uk/pages/docdetail/docs/publications/a-practical-guide-to-providing-flexible-learning-in-further-and-higher-education Erişim tarihi:19.03.2017.
  • Chen, D. T. (2003). Uncovering the provisos behind flexible learning. Educational Technology and Society, 6(2), 25–30.
  • Collis, B., & Moonen, J. (2002). Flexible learning in a digital world. Open learning, 17(3), 217-230.
  • Demetriadis, S., & Pombortsis, A. (2007). E-lectures for flexible learning: A study on their learning efficiency. Educational Technology & Society, 10, 147–157.
  • Engelsiz AÖF, 2018. http://engelsizaof.anadolu.edu.tr/ Erişim Tarihi: 05.03.2018 Kayıt Yenileme Kılavuzu (2017), 2017-2018 Güz Dönemi Kayıt Yenileme Kılavuzu, https://www.anadolu.edu.tr/universitemiz/sayilarla-universitemiz/ogrencisayilari/2017-2018/eylul-2017 Erişim Tarihi: 09.03.2018
  • Kirkpatrick, D. (1997). Becoming flexible: Contested territory. Studies in Continuing Education, 19 (2), 160–173.
  • Li, K. C., & Wong, B. Y. Y. (2018). Revisiting the Definitions and Implementation of Flexible Learning. In Innovations in Open and Flexible Education (pp. 3-13). Springer, Singapore.
  • YÖK (2007), Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yok_strateji_kitabi/27077070-cb13- 4870-aba1-6742db37696b Erişim Tarihi: 05.03.2018
Primary Language tr
Subjects
Journal Section Articles
Authors

Author: Emel GÜLER (Primary Author)

Bibtex @research article { auad476750, journal = {Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-2360}, address = {Anadolu University}, year = {2018}, volume = {4}, pages = {75 - 95}, doi = {}, title = {Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik}, key = {cite}, author = {GÜLER, Emel} }
APA GÜLER, E . (2018). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4 (3), 75-95. Retrieved from http://dergipark.org.tr/auad/issue/40068/476750
MLA GÜLER, E . "Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 4 (2018): 75-95 <http://dergipark.org.tr/auad/issue/40068/476750>
Chicago GÜLER, E . "Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 4 (2018): 75-95
RIS TY - JOUR T1 - Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik AU - Emel GÜLER Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 75 EP - 95 VL - 4 IS - 3 SN - 2149-2360- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik %A Emel GÜLER %T Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik %D 2018 %J Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi %P 2149-2360- %V 4 %N 3 %R %U
ISNAD GÜLER, Emel . "Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik". Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi 4 / 3 (July 2018): 75-95.