Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 75 - 95, 31.07.2018

Öz

Uzaktan eğitim bir iletişim sürecidir ve bu süreçte temel olan, öğretme değil, öğrenmedir. Dolayısıyla öğrenme etkinlikleri, aslında yaşamın kendisidir. Alanyazında uzaktan eğitim olarak ifade edilen kavram yerine, 2018’li yıllara geldiğimizde, daha kapsamlı ve süreci ifade eden Açık ve Uzaktan Öğrenme olarak kabul görmeye başlamıştır. Açık ve uzaktan öğrenme gelişen teknolojiler ile birlikte çeşitlenmekte ve kullanılan teknolojilerden dolayı farklı dönemlerle adlandırılmaktadır. Mektupla yazışma modeli ile başlayan süreç, çoklu ortam, tele-öğrenme, esnek öğrenme olarak devam etmiş ve son olarak içinde bulunduğumuz dönem “akıllı esnek öğrenme” modeli olarak devam etmektedir. Bu çalışma kapsamında, açık ve uzaktan esnek öğrenme ortamlarının özellikleri ile ilgili bilgilendirme yapıldıktan sonra, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi’nin bu çerçevede incelenmesi yapılmaktadır.


Kaynakça

  • Anadolum eKampüs (2018). https://ekampus.anadolu.edu.tr Erişim Tarihi: 12.03.2018
  • AÖF (2017). Anadolu Üniversitesi 2017 yılı İdare Faaliyet Raporu, https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/2017_idare_faaliyet_ra poru.pdf Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF (2018a). Açıköğretim Sistemi Türkiye Programları, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/turkiye-programlari Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF (2018b), Açıköğretim Sistemi Yurtdışı Programları, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/yurtdisi-programlari Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF (2018c), Nasıl Öğrenci Olabilirim?, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/nasilogrenci olabilirim Erişim Tarihi: 17.03.2018
  • AÖF Öğrenci Kılavuzu (2017). 2017-2018 Öğretim Yılı Öğrenci Kılavuzu. https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/files/aof_kilavuz/5aaa2a9fa15be.pdf Erişim Tarihi: 10.03.2018
  • AÖS (2016), 2015-2016 Öğretim Yılı Bahar Dönemi Açıköğretim Sistemi Öğrenci Sayı Dağılımları, Nisan 2016. Eskişehir.
  • AÖS (2018a), Açıköğretim Sistemi. https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretimsistemi/acikogretim-sistemi-1 Erişim Tarihi: 10.04.2018
  • AÖS (2018b), Fırsat Eşitliği Politikası. https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretimsistemi/firsat-esitligi-politikasi Erişim Tarihi:10.04.2018
  • AÖS Destek (2018). Açıköğretim Destek Hizmetleri. http://egazete.anadolu.edu.tr/kampus/36405/acikogretim-destek-hizmetleriguncelleniyor Erişim Tarihi: 24.04.2018
  • Anadolu Üniversitesi (2018), 2017-2018 Öğretim Yılı Eylül Öğrenci Sayıları. https://www.anadolu.edu.tr/universitemiz/sayilarla-universitemiz/ogrencisayilari/2017-2018/eylul-2017 Erişim Tarihi: 10.04.2018
  • Ayer, S., & Smith, C. (1998). Planning flexible learning to match the needs of consumers: a national survey. Journal of Advanced Nursing, 27(5), 1034-1047.
  • Casey, J., & Wilson, P. (2005). A practical guide to providing flexible learning in further and higher education. Quality Assurance Agency for Higher Education Scotland, Glasgow. http://www.enhancementthemes.ac.uk/pages/docdetail/docs/publications/a-practical-guide-to-providing-flexible-learning-in-further-and-higher-education Erişim tarihi:19.03.2017.
  • Chen, D. T. (2003). Uncovering the provisos behind flexible learning. Educational Technology and Society, 6(2), 25–30.
  • Collis, B., & Moonen, J. (2002). Flexible learning in a digital world. Open learning, 17(3), 217-230.
  • Demetriadis, S., & Pombortsis, A. (2007). E-lectures for flexible learning: A study on their learning efficiency. Educational Technology & Society, 10, 147–157.
  • Engelsiz AÖF, 2018. http://engelsizaof.anadolu.edu.tr/ Erişim Tarihi: 05.03.2018 Kayıt Yenileme Kılavuzu (2017), 2017-2018 Güz Dönemi Kayıt Yenileme Kılavuzu, https://www.anadolu.edu.tr/universitemiz/sayilarla-universitemiz/ogrencisayilari/2017-2018/eylul-2017 Erişim Tarihi: 09.03.2018
  • Kirkpatrick, D. (1997). Becoming flexible: Contested territory. Studies in Continuing Education, 19 (2), 160–173.
  • Li, K. C., & Wong, B. Y. Y. (2018). Revisiting the Definitions and Implementation of Flexible Learning. In Innovations in Open and Flexible Education (pp. 3-13). Springer, Singapore.
  • YÖK (2007), Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi. http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yok_strateji_kitabi/27077070-cb13- 4870-aba1-6742db37696b Erişim Tarihi: 05.03.2018
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emel Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güler, E. (2018). Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında esneklik. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 4(3), 75-95.