Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 1, 37 - 52, 31.01.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2018 yılında güncellenen öğretmen yetiştirme programlarına getirilen “Açık ve Uzaktan Öğrenme” dersinin geliştirilmesine dönük uzmanların görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın katılımcıları amaçlı örneklem türlerinden maksimum çeşitlilik, ölçüt ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemleriyle seçilmiştir. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmaya eğitim fakültesinde görev yapan beş farklı bölümden beş akademisyen dâhil edilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yapılan görüşmeler önce dijital ses kaydedici ile kayıt altına alınmış daha sonra yazıya dökülmüştür. Uzmanlar ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler nitel bir yaklaşımla içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda uzmanlar Açık ve Uzaktan Öğrenme dersinin geliştirilmesine yönelik öğretmen yeterlikleri, ders uygulaması ve sisteme dönük görüşler bildirmişlerdir. İlgili derse daha çok teknoloji odaklı bir bakış açısı ile görüş bildirildiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Allen, I. E., Seaman, J. (2013). Changing Course: Ten Years of Tracking Online Education in the United States. BABSON Survey Researc Group. Balkı E. ve Saban A. (2009). Öğretmenlerin Bilişim Teknolojilerine İlişkin Algıları ve Uygulamaları: Özel Esentepe İlköğretim Okulu Örneği, İlköğretim Online, 8(3), 771- 781. Bates, A. W. (Tony). (2005). Technology, e-learning and distance education (Second edition). New York: Routledge. Bayrak, N. ve Hırça, N. (2016). FATİH Projesi Hizmetiçi Eğitimine Katılan Öğretmenlerin TeknoPedagojik Özyeterliklerinin İncelenmesi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 95-111. Karamustafaoğlu, O., Köse, S. ve Bilen, K., “Eğitimde Teknolojinin Rolü Nasıl Olmalı?”, Bilgi Teknolojileri Kongresinde sunulan bildiri, 1-4 Mayıs, PAÜ, Denizli, 2003. Kayaduman, H.,Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH Projesi’nin öğretmenlerin yeterlilik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim, 2-4 Şubat, Malatya. Kızılkaya Cumaoğlu, G. ve Koçak Usluel, Y. (2013). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında tartışma tahtasının kullanımında öğretmenin rolü. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1469-1479. Korkmaz, Ö. ve Demir, B. (2012). Meb Hizmetiçi Eğitimlerinin Öğretmenlerin Bilgi Ve İletişim Teknolojilerine İlişkin Tutumlarına Ve Bilgisayar Öz-Yeterliklerine Etkisi, Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2-1 Moore, M. G. ve Kearsley, G. (2012). Distance education a system view of online learning (Third Edition). Belmont: Wadsworth. Okur, M. R. (2012). Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim elemanlarına yönelik çevrimiçi destek sistemi tasarımı. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Orhan, F., “Bilgisayar Destekli Öğretim Okul Uygulamalarının Bugünü ve Yarını”, Nasıl Bir Eğitim Sistemi: Eğitim Sempozyumu, 10-12 Nisan 1997, DEÜ, Bilsa Bilgisayar Yayınları I, İzmir, 349-356, 1998. Tait, A. and O’Rourke, J. (2014). Internationalisation, social justice and open, distance and e-learning: working with the grain, in Online Distance Education - Toward a Research AUAd 2019, Cilt 5, Sayı 1, 37-52 Usta, İşcan ve Yiğit 51 Agenda, Anderson T and Zawacki-Richter O, (Eds), Edmonton, Athabasca University Press. Tait, A. (2013). Distance and e-learning, social justice and development: The relevance of capability approaches to the mission of Open Universities. International Review of Research of Open and Distance Learning (IRRODL), 14(4), 1-18. Topakkaya, A. (2013). Yaşam boyu öğrenme ve Türk Üniversitelerinin bu alana muhtemel katkıları. The Journal of Academic Social Science Studies, 6(4), 1081-1092. Topaloğlu, S. (2008). Bilgi teknolojisi sınıflarının kullanımına yönelik öğretmen tutumları: adapazarı örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya. Usta, İ. (2015). Açıköğretim fakültesi sosyal bilimler önlisans programının değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik öneriler. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Usta, İ. (2018). Öğretmen yetiştirme lisans programlarındaki değişim ve açık ve uzaktan öğrenme dersine yönelik öneriler. AUAd, 4(4), 58- 68.. Yıldırım, A. ve Şimşek H.( 2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık. Ankara
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlker Usta 0000-0002-3549-1511

Ahmet İşcan Bu kişi benim 0000-0003-3319-2734

Barış Yiğit 0000-0002-9912-2539

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Usta, İ., İşcan, A., & Yiğit, B. (2019). Açık ve uzaktan öğrenme dersinin geliştirilmesine dönük eğitim fakültesi uzman görüşlerinin belirlenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 37-52.