Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DIGITAL TRANSFORMATION IN THE LOGISTICS SECTOR AND SMART TRANSPORTATION SYSTEMS APPLICATION OF ISTANBUL OTOBÜS A.Ş.

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 73 - 87, 30.06.2019

Öz

The logistics
sector faces major changes due to technological developments such as digital
conversion, changes in customer purchasing behavior, new business models, new
entrants to the market, demographic, political and economic developments. The
most important of these developments is the digital transformation that brings
about fundamental changes in how businesses work and how they add value to
customers. It is not possible to reduce the digital conversion to a few
technologies, but among others web 2.0, mobile computing, broadband Internet,
cloud computing, digital media, big data, artificial intelligence, augmented
reality, the Internet of objects and the 3D printer have initiated a new era.
Digital transformation integrates processes, data, objects, producers,
suppliers, marketers and customers in more efficient ways in the logistics
sector to transfer the right information to the right person (or machine) at
the right time, to convert data into more useful information for
decision-making, and to use objects and devices for quick decision making. The
application of Smart Transportation Systems at Istanbul Otobüs A.Ş. is discussed
as an example of digital transformation in public transportation. 

Kaynakça

  • Prof. Dr. İbrahim Güran YUMUŞAK

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI

Yıl 2019, Cilt: 14 Sayı: 1, 73 - 87, 30.06.2019

Öz

Lojistik sektörü, dijital dönüşüm ile
gelen teknolojik gelişmeler, müşteri satın alma davranışlarındaki değişiklikler,
yeni iş modelleri, pazara yeni girenler, demografik, siyasal ve ekonomik
gelişmeler nedeniyle büyük değişimlerle karşı karşıyadır. Bu gelişmelerden en
önemlisi olan dijital dönüşüm, işletmelerin nasıl çalıştığı ve müşterilere
nasıl değer kattığına dair köklü değişiklikler ortaya çıkaran, kültürel bir
değişimdir. Dijital dönüşümü birkaç teknolojiye indirgemek mümkün değildir
ancak web 2.0, mobil bilişim, geniş bant İnternet, bulut bilişim, dijital
medya, büyük veri, yapay zekâ, arttırılmış gerçeklik, nesnelerin İnterneti ve 3
boyutlu yazıcıların çığır açan etkisi yeni bir dönem başlatmıştır. Dijital
dönüşüm lojistik sektöründe süreçleri, verileri, nesneleri, üreticileri,
tedarikçileri, pazarlamacıları ve müşterileri daha etkin yollarla birleştirmeyi,
doğru bilgiyi doğru zamanda doğru kişiye (veya makineye) ulaştırmayı, verileri
karar verme süreçleri için daha faydalı bilgilere dönüştürmeyi ve fiziksel
aygıtlar ile nesneleri yerinde, hızlı karar verme için kullanabilmeyi mümkün
hale getirmektedir. Sektörde dijital dönüşüme örnek olarak bir kamu kuruluşu
olan İstanbul Otobüs A.Ş.’nin akıllı ulaşım sistemi incelenmiştir.

Kaynakça

  • Prof. Dr. İbrahim Güran YUMUŞAK
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Haşmet Gökırmak 0000-0003-2294-5382

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gökırmak, H. (2019). LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İSTANBUL OTOBÜS A.Ş. AKILLI ULAŞIM SİSTEMLERİ UYGULAMASI. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 14(1), 73-87.