This study was conducted to determine consumption habits of dairy products of 351 students randomly
chosen from Erzincan University Health School. It was determined that 39.7% of the students who participated in the
survey got milk drinking habits, and 55.5% of them stated that they won this habit in preschool period. It was
determined that 38% of female students and 60% of male students do not consume raw milk because they are not
habitual. According to the results, it was found that most of the students (77.4%) believed that they were additives in
carton of milk and 71.1% paid attention to the fat ratio while taking milk as a consumer. Students while taking milk are
more interested in the firm and more prefer white cheese as the cheese variety. Considering the results obtained; to increase the consumption of drinking milk, which is of great importance in human nutrition, studies should be
conducted.
Bu çalışma, süt ve süt ürünleri tüketim alışkanlıklarını belirlemek amacıyla Erzincan Üniversitesi Sağlık Yüksekokulunda öğrenim gören ve tesadüfi olarak seçilen 351 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğrencilerin %39,7’sinin süt içme alışkanlığına sahip olduğu ve %55,5’inin bu alışkanlığı okul öncesi dönemde kazandıkları tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin %38’inin erkek öğrencilerin ise %60’ının çiğ süt tüketim alışkanlığına sahip olmadıkları belirlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre öğrencilerin büyük bir kısmının (%77,4) kutu sütlerinde katkı maddesi olduğuna inandığı ve %71,1’inin ise süt alırken yağ oranına dikkat ettikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin süt alırken üretici firmaya önem gösterdikleri ve peynir çeşidi olarak beyaz peyniri daha çok tercih ettikleri belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar göz önünde tutularak; insan beslenmesinde çok büyük öneme sahip olan içme sütünün tüketimini arttırmak için çalışmalar düzenlenmeli ve besin değeri hakkında gerekli bilgilendirme çalışmaları yapılmalıdır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hayvansal Üretim (Diğer) |
Bölüm | Research Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 3 |