Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Muhasebe ve Denetim Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Medya ve Kişisel Gelişim İle İlgili Görüşleri: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 326 - 335, 31.12.2018
https://doi.org/10.33905/bseusbed.475935

Öz



Bu çalışma, Muhasebe ve Denetim Bölümü öğrencilerinin sosyal
medya ve kişisel gelişimle ilgili görüşlerini ve çabalarını ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır. Çalışma kapsamında bu bölümde okuyan öğrencilere anket
uygulanmıştır. Yapılan çalışmada, öğrencilerin çoğunun sosyal medya hesabı
olarak ilk sırada Instagram’ı kullandıkları görülmüştür.
Sosyal medyada iletişimi Whatsapp ile
kurmaktadırlar. Sosyal medyayı daha çok bilgi edinme ve bilgi paylaşımı için
kullanmaktadırlar.
Üniversite yaşamının kişisel gelişimlerine önemli
katkılar sağladığını düşünmektedirler.
Öğrenciler genelde kişisel gelişimin kendilerine olan
güvenlerinin artması için önemli olduğunu düşünmektedirler.
Okulda düzenlenen mesleki seminerlerin
ve bölüm derslerinin uygulama ağırlıklı olmasının kişisel gelişimlerine önemli
katkılar sağladığını düşünenleri sayısı fazladır. Kitap okumanın kişisel
gelişim için çok önemli olduğunu düşünmektedirler. Genelde sosyal sorumluluk
kapsamında etkinliklere katılmaktadırlar. Alan ile ilgili güncel gelişmeleri
takip etmekte, yabancı dillerini geliştirmek için çabalamaktadırlar. Ancak muhasebe
mesleğini ilgilendiren sempozyum, panel gibi etkinlikleri ve dergileri yakından
takip edenlerin sayısı azdır.




Kaynakça

  • Altunışık, Remzi, Recai Coşkun, Serkan Bayraktaroğlu, Engin Yıldırım (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri – SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık.
  • Balaban, Özlem ve Dilek Çakmak (2016), “Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Gelişim Eğitimlerine Yönelik Algılarının İncelenmesi”, Sakarya İktisat Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 1, s. 1-17.
  • Başoğlu, Umut Davut ve Şenol Yanar (2017), “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçları ve Alışkanlıklarının Belirlenmesi”, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • Eymen, U. Erman (2007), SPSS 15 Veri Analiz Yöntemleri, İstatistik Merkezi Yayın No: 1.
  • Kamiloğlu, Fatma ve Özge U. Yurttaş (2014), “Sosyal Medyanın Bilgi Edinme ve Kişisel Gelişim Sürecine Katkısı ve Lise Öğrencileri Üzerine Bir Alan Çalışması”, İleti-ş-im, 21, 129–150.
  • Kurnaz, Niyazi ve Yusuf Gümüş (2010), “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Mesleği İle İlgili Etik Dışı Davranışlara İlişkin Algı Analizi: Dumlupınar Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 46, Nisan, s. 157-174.
  • Vural Akıncı, Z. Beril ve Mikail Bat (2010), “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Yaşar Üniversitesi Dergisi, 20 (5), 3348-3383.

The opinions On Social Media And Personal Development Of The Students Of Accounting And Auditing Programme: Bilecik Şeyh Edebali University, School Of Applied Sciences Sample

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 326 - 335, 31.12.2018
https://doi.org/10.33905/bseusbed.475935

Öz

This study was carried out to reveal the Accounting and Auditing Programme students' opinions and efforts on social media and personal development. A questionnaire was applied to the students studying in this section. In the study, it was seen that most of the students used Instagram as the first social media account. They communicate with social media on Whatsapp. They use social media for more information and information sharing. They think that university life makes important contributions to personal development. Students generally think that personal development is important for their self-confidence. The number of those who think that vocational seminars and departmental courses that are organized in the school provide significant contributions to their personal development. They think reading books is very important for personal development. They generally participate in social responsibility activities. They follow current developments in the field and strive to improve their foreign languages. However, the number of those who closely follow the activities such as symposiums, panels and magazines concerning the accounting profession are few.

Kaynakça

  • Altunışık, Remzi, Recai Coşkun, Serkan Bayraktaroğlu, Engin Yıldırım (2005), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri – SPSS Uygulamalı, Sakarya Yayıncılık.
  • Balaban, Özlem ve Dilek Çakmak (2016), “Üniversite Öğrencilerinin Kişisel Gelişim Eğitimlerine Yönelik Algılarının İncelenmesi”, Sakarya İktisat Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 1, s. 1-17.
  • Başoğlu, Umut Davut ve Şenol Yanar (2017), “Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Amaçları ve Alışkanlıklarının Belirlenmesi”, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(2), 6-13.
  • Eymen, U. Erman (2007), SPSS 15 Veri Analiz Yöntemleri, İstatistik Merkezi Yayın No: 1.
  • Kamiloğlu, Fatma ve Özge U. Yurttaş (2014), “Sosyal Medyanın Bilgi Edinme ve Kişisel Gelişim Sürecine Katkısı ve Lise Öğrencileri Üzerine Bir Alan Çalışması”, İleti-ş-im, 21, 129–150.
  • Kurnaz, Niyazi ve Yusuf Gümüş (2010), “Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Mesleği İle İlgili Etik Dışı Davranışlara İlişkin Algı Analizi: Dumlupınar Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı 46, Nisan, s. 157-174.
  • Vural Akıncı, Z. Beril ve Mikail Bat (2010), “Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma”, Yaşar Üniversitesi Dergisi, 20 (5), 3348-3383.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berna Demir

Ayşenur Atalay Bu kişi benim

Melike Öztürk

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 29 Ekim 2018
Kabul Tarihi 3 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, B., Atalay, A., & Öztürk, M. (2018). Muhasebe ve Denetim Bölümü Öğrencilerinin Sosyal Medya ve Kişisel Gelişim İle İlgili Görüşleri: Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(2), 326-335. https://doi.org/10.33905/bseusbed.475935