BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) Yönelik Algıları

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 2, 644 - 651, 27.06.2016
https://doi.org/10.14686/buefad.v5i2.5000190982

Öz

Araştırmanın amacı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına yönelik algılarını belirlemektir. Araştırma Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Sınıf, Matematik, ve Sosyal Bilgiler Eğitimi anabilim dallarında öğrenim gören son sınıf 85 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında 30 madden oluşan 5’li likert tipi ölçme aracı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde istatistiksel işlemlerden, bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına ilişkin algıları ile cinsiyet değişkeni arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığı, öğrenim gördükleri anabilim dalları arasında ise anlamlı bir farklılık olduğu bulunmuştur. Bu farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla yapılan Tukey Testi sonucuna göre matematik eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalları arasında anlamlı farklılık olduğu ve farkın matematik eğitimi anabilim dalı lehine olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına yönelik aldıkları genel algı puanın (x=1.99) algı seçeneklerinden “katılmıyorum” seçeneği arasında yer aldığı saptanmıştır. 

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (15 Şubat 2008). Öğretmen Yetiştirmede Mesleki (Pedagojik). FormasyonunÖnemi.http://www.koprudergisi.com/index.asp?Bolum=EskiSayilar&Goste r=Yazi&aziNo=65. Erişim Tarihi: 17.06.2016
  • Bahar, H. H. (2011). ÖSS puanı ve lisans mezuniyet notunun kpss10 puanını yordama gücü. Eğitim ve Bilim Dergisi, 36(162),168-181.
  • Baştürk, R. (2008). Fen ve teknoloji alanı öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavı başarılarının yordanması. İlköğretim Online Dergisi, 7(2), 323-332.
  • Çetin, Ş., Koç, Zihni, Çetin, F. (2007). KPSS sınavına yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi (Geçerlik ve güvenirlik çalışması). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi 5-7 Eylül, Tokat.
  • Çimen, O, Yılmaz, M,. (2011). Biyoloji öğretmen adaylarının kpss ile ilgili görüşleri. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 4,159-172.
  • Diken, E. H., Öztürk, G., Uzel, N., Yılmaz, M. (2012). Determining the opinions of the prospective (candidate) teachers about public personnel selection exam (KPSS). Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 3571–3575.
  • Dilekmen, Mücahit, Ercoşkun, M. Hanifi, Nalçacı, Ahmet. 2005. Öğretmen adaylarının akademik ve kpss başarılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 304-315.
  • Ekici, G. ve Kurt, H. (2012). Biyoloji öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik kaygı ve saldırganlık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 294-308.
  • Elmacı, S. (2015). Kamu personeli seçme sınavı ve alan bilgisi sınavına ilişkin öğretmen görüşlerinin ve metaforik algılarının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eraslan, L. (2004). Öğretmenlik mesleğine girişte kamu personeli seçme sınavı (KPSS) yönteminin değerlendirilmesi. International Journal of Human Science, 1 (1),1-31.
  • Gündoğdu, K., Çimen, N. ve Turan, S. ( 2008) Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) ilişkin görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 35- 43.
  • Gürol, M., Sevindik, T. (2009). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. 1.Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale.
  • Karaca, E. (2011). Öğretmen adaylarının kamu personeli seçme sınavına (KPSS) yönelik tutumları. Akademik Bakış Dergisi, 23, 1-18.
  • Karaçanta, H. ve Koç, Z. (2015). Öğretmen adaylarının KPSS kaygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 869-882.
  • Karakuş, F., Karabulut, Ö. E. (2010). The effect of secondary school teachers’ preparation program on the pre-service teachers’ self-efficacy beliefs. Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 4(2), 110-129.
  • Karataş, S., Güleş, H. (2012). Evaluation of the selection exam for civil cervants (KPSS) from pre-service teachers’ perspectives. Journal of Theoretical Educational Science, 6(1), 102- 119.
  • Kılıçkaya, F., Krajka, J. (2010). Language teachers’ views and suggestions on the central teacher selection and recruitment exam in turkey. The New Educational Review, 20(3), 253-260.
  • Kilmen, S., Kösterlioğlu, İ., Kösterlioğlu, Meltem A. (2008). Kamu personeli seçme sınavı puanları ile lisans diploma notu arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 151-160.
  • Kuran, K. (2012). Öğretmen adaylarının KPSS kursu veren dershanelere ve KPSS’ye ilişkin görüşleri. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(18), 143-157.
  • Nartgün, Ş. S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47-58
  • Odabaş, S. (2012). Öğretmen adaylarının KPSS sınavına ilişkin görüşleri (Ankara örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sezgin, F. ve Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3, 9- 22.
  • Susar-Kırmızı, F., Tarhan, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavından etkilenme düzeyi ölçeğinin geliştirilmesi. International Journal of Assessment Tools in Education, 2(2), 25-37.
  • Uyulgan, M. A., ve Akkuzu, N. (2015). Öğretmen adaylarının gözünden nitelikli öğretmen seçimi: ortaöğretim fen ve matematik alanları eğitimi bölümünde okuyan öğrencilerin durumu. K.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 917-940.
  • Tösten, R. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin kamu personeli seçme sınavına (kpss) yönelik görüşlerinin belirlenmesi: Kars ili örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yalçın, S., Sağırlı, A., Özturan, M., Yalçın, S. ve Yalçın, P. (2012). The examination of the public personnel selection examination (PPSE) in the of lightpre-service teachers opinions. Mevlana International Journal of Education, 2(1), 72-87.
  • Yıldırım, O., ve Koca, R. M. (2015). Fen, matematik alanlarından mezun ve 2013 KPSS' ye katılan adayların başarı durumlarının karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4),148-155.
  • Yüksel, S. (2013). Öğretmen yetiştirmede hesap verebilirlik bağlamında KPSS sonuçlarının değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (1), 404-420.
  • Yüksel, S. (2004). Öğretmen atamalarında merkezi sınav uygulamasının (KPSS) değerlendirilmesi. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Malatya.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muamber Yılmaz

Zehra Yaşar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, M., & Yaşar, Z. (2016). Öğretmen Adaylarının Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) Yönelik Algıları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5(2), 644-651. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i2.5000190982
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png