Year 2016, Volume 5, Issue 1, Pages 19 - 33 2016-02-11

Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472

Firdevs GÜNEŞ [1] , Firdevs GÜNEŞ [2]

377 836

Son yıllarda eğitim alanında teknolojinin etkisi hızla artmakta, eğitim araç ve gereçlerinde önemli değişiklikler olmaktadır.  Öğrenciler bilgisayar, tablet gibi araçlara yönelmekte, böylece kalem yerine klavye ve tuşlarla yazma ön plana çıkmaktadır. Bilgisayarların giderek yayılacağı ve öğrencilerin el yazısını bırakacakları öne sürülmektedir. Bu iddialar üzerine  “Neden okulda klavye ve tuşlarla yazı öğretimi yapılmıyor? Niçin kalemle bitişik eğik el yazısı öğretiliyor?” gibi sorulardan hareketle kalem ve tuşlarla yazma öğretimi tartışılmaktadır. Bunların olumlu ve olumsuz yönleri incelenmektedir. Araştırmalar kalem ve tuşlarla yazmada fiziksel süreçler açısından önemli farklılıkların olduğunu göstermektedir. Bu farklılıklar el hareketleri, harflerin yönü, yazma işlem ve süreçleri, yazma hızı, dikkat, anlama ve zihinsel becerilerin gelişiminde görülmektedir. Kalem ve tuşlarla yazma öğrencilerin dil ve zihinsel becerilerinin gelişimini etkilemektedir. Bu nedenle bazı araştırmacılar kalemle bazıları da tuşlarla yazı öğretiminin yararlı olduğunu savunmaktadır. Eğitimciler ise erken yaşlardan itibaren öğrencilere kalemle yazmanın öğretilerek dil, zihinsel, duygusal, sosyal ve bedensel gelişimin desteklenmesi, ardından klavye ve tuşlarla yazma çalışmalarına geçilmesini önermektedirler.

 

Anahtar kelimeler: Yazma öğretimi, kalemle yazma, tuşlarla yazma

Yazma öğretimi, kalemle yazma, tuşlarla yazma
  • Kaynaklar
  • Anis, Jacques (1998). Texte et ordinateur, L'écriture réinventée ? Coll. Méthodes en sciences humaines, Paris, Bruxelles, De Boeck Université.
  • Baccino,Thiery. (2009).Aspects négatifs et bienfaits de la lecture sur écran, ActuaLitté.
  • Beuve-Méry, Alain.(2010).Lire les classiques sur Nintendo, Le Monde des Livres,12.03.2010.
  • Berninger, V., Fayol, M.(2008). Pourquoi l’orthographe est importante et comment l’enseigner de façon efficace. Encyclopédie du développement du langage et de l’alphabétisation (p. 1-14). London, Réseau canadien de recherche sur le langage et l’alphabétisation,http://wwwliteracyencyclopedia.ca/ pdfs/ topic.
  • Brossard, Michel. (2002). Construction des Connaissances et Pratiques d’écrit, Perspectives, vol. XXXI, no 2, juin, Unesco.
  • Démonet, J-F.(2009).Du cerveau à la pointe du crayon, Le Nouvel Observateur,28.08.2009.
  • Fayol,M.( 1997). Des Idées au Texte: Psychologie Cognitive de la Production Verbale, Orale et Ècrite. Paris: Presses Universitaires de France, Le Psychologue.
  • Ferrand, Ludovic (2001). La production du langage. Grenoble : Presses Universitaires de
  • Grenoble.
  • Güneş,Firdevs (2015).Etkinliklerle Hızlı Okuma ve Anlama, PEGEM Yayınları.
  • Güneş,Firdevs (2014). Türkçe Öğretimi Yaklaşım ve Modeller, PEGEM Yayınları.
  • Güneş,Firdevs.(2007).Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Zihinsel Yapılandırma,Nobel Yayınları
  • Jay, Bernard .(1996).Quelles pistes pour la formation du lecteur de textes littéraires au CM2 ? Une approche par la nouvelle MEMOIRE C.A.F.I.M.F
  • Lavoie N. et Boudreau M. (2014). Le crayon et le clavier pour écrire au préscolaire et en première
  • anneée. Da Investigação às práticas, 4(II), 47 -61.
  • Levelt, W. J. M. (1989). Speaking. From Intention to Articulation. Cambridge, Mass. The MIT Press.
  • Le Nouvel Observateur (2014). Fin de l'écriture cursive à l'école en Finlande ? Des effets négatifs sur le cerveau, 28 Novembre 2014
  • Morais, José.(1999). Apprendre à lire au cycle des apprentissages fondamentaux. Paris : éditions
  • Odile Jacob / CNDP.
  • Testart-Vaillant, Philippe et Bettayeb, Kheira(2009). La lecture change, nos cerveaux aussi : e- book, Internet, smartphone..., Science et Vie, n°1104, septembre 2009, p. 42-57.
  • Velay J.L.,Longcamp, M., Zerbato-Poudou M.T.(2004). De la plume au clavier :Est-il toujours utile d’enseigner l’écriture manuscrite ?, In E. Gentaz & P. Dessus (2004). (Eds). Comprendre les apprentissages. Paris: Dunod. 1
  • Velay, Jean-Luc ve Longcamp Marieke (2005). Clavier ou stylo : comment écrire ?, Apprentissage, Psychologie Cerveau&Psycho - N° 11, septembre - octobre 2005
Subjects
Journal Section Makaleler / Articles
Authors

Author: Firdevs GÜNEŞ

Author: Firdevs GÜNEŞ

Bibtex @ { buefad263043, journal = {Bartın University Journal of Faculty of Education}, issn = {}, eissn = {1308-7177}, address = {Bartin University}, year = {2016}, volume = {5}, pages = {19 - 33}, doi = {10.14686/buefad.v5i1.5000155472}, title = {Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472}, key = {cite}, author = {GÜNEŞ, Firdevs} }
APA GÜNEŞ, F , GÜNEŞ, F . (2016). Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472. Bartın University Journal of Faculty of Education, 5 (1), 19-33. DOI: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472
MLA GÜNEŞ, F , GÜNEŞ, F . "Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472". Bartın University Journal of Faculty of Education 5 (2016): 19-33 <http://dergipark.org.tr/buefad/issue/24919/263043>
Chicago GÜNEŞ, F , GÜNEŞ, F . "Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472". Bartın University Journal of Faculty of Education 5 (2016): 19-33
RIS TY - JOUR T1 - Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472 AU - Firdevs GÜNEŞ , Firdevs GÜNEŞ Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472 DO - 10.14686/buefad.v5i1.5000155472 T2 - Bartın University Journal of Faculty of Education JF - Journal JO - JOR SP - 19 EP - 33 VL - 5 IS - 1 SN - -1308-7177 M3 - doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472 UR - https://doi.org/10.14686/buefad.v5i1.5000155472 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Bartın University Journal of Faculty of Education Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472 %A Firdevs GÜNEŞ , Firdevs GÜNEŞ %T Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472 %D 2016 %J Bartın University Journal of Faculty of Education %P -1308-7177 %V 5 %N 1 %R doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472 %U 10.14686/buefad.v5i1.5000155472
ISNAD GÜNEŞ, Firdevs , GÜNEŞ, Firdevs . "Eğitimde Kalem ve Tuşlarla Yazma Tartışmaları (The Discussion on Writing with Pencil and Typing on Keyboard in Education) Doi: 10.14686/buefad.v5i1.5000155472". Bartın University Journal of Faculty of Education 5 / 1 (February 2016): 19-33. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i1.5000155472