BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 163 - 169, 07.10.2015

Öz

Dizin / İndeks ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, EBSCOHOST, Index Copernicus, Proquest Education Journals Database, Modern Language Association, Citefactor, The Directory of Research Journal Indexing, Open Academic Journal Index, Ulrich’s Periodicals Directory

Kaynakça

  • Akyol, H.(2000). Yazı Öğretimi. Milli Eğitim. 146, 37-48.
  • Güneş, F.(2006). Niçin Bitişik Eğik Yazı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 71, 17-19.
  • Karatay, H. ve Başaran, M. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Milli Eğitim. 168, 48.
  • MEB (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • http://www.tdk.gov.tr/index.phpoption=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55475e040a7960.9249963 04/05/2015 tarihli erişim ile alınmıştır.

İlkokul Birinci Sınıf Öğrencileri: Öğretmenim Nasıl Yazıyorum?

Yıl 2015, USOS 2015 - ÖZEL SAYI, 163 - 169, 07.10.2015

Öz

Bireyin, içinde bulunduğu toplumla etkili bir şekilde iletişim kurabilmesi için konuşma, dinleme, okuma ve
yazma becerilerini iyi kullanması gerekmektedir. Temel dil becerilerinden biri olan yazmanın; düşünceyi ortaya
koymada, yaymada ve iletmede önemi büyüktür. Yazma ve okuma dışındaki iletişim becerileri formal eğitim
alınmadan da edinilebilirken, yazma ve okuma becerileri sadece formal eğitim yoluyla kazanılabilir ve geliştirilebilir.
Yazma becerisinin gelişmesi, bireyin bilgi alışverişi, düşüncelerini ifade etme, metin ile düşünceleri arasında bağ
kurma yeteneklerini olumlu yönde etkiler. Bunun yanında, konu alanı bilgisini öğrenmede öğrenciye fayda
sağlayarak öğrencinin akademik başarısını arttırır. Araştırmanın amacı; ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin yazma
becerilerini, Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda (1-5) yer alan kazanımlar doğrultusunda incelemek ve bu becerilerin
geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunmaktır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Muğla
ili, Menteşe ilçe merkezinde bulunan ve rastgele yöntemle seçilmiş bir devlet ilkokulunda yürütülmüştür. Araştırma
nitel bir araştırmadır, ilkokul birinci sınıfta öğrenim gören 30 öğrencinin defterlerinin toplanması ve doküman analizi
yöntemiyle incelenmesi sonucu yapılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler analiz edilmiş ve bulgular ilgili
literatür çerçevesinde tartışılmıştır.

Kaynakça

  • Akyol, H.(2000). Yazı Öğretimi. Milli Eğitim. 146, 37-48.
  • Güneş, F.(2006). Niçin Bitişik Eğik Yazı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. 71, 17-19.
  • Karatay, H. ve Başaran, M. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi. Milli Eğitim. 168, 48.
  • MEB (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • http://www.tdk.gov.tr/index.phpoption=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.55475e040a7960.9249963 04/05/2015 tarihli erişim ile alınmıştır.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm USOS 2015 ÖZEL SAYISI
Yazarlar

Perihan Özkaya

Umut Ataş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 7 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 USOS 2015 - ÖZEL SAYI

Kaynak Göster

APA Özkaya, P., & Ataş, U. (2015). İlkokul Birinci Sınıf Öğrencileri: Öğretmenim Nasıl Yazıyorum?. Bartın University Journal of Faculty of Education163-169.
All the articles published in the journal are open access and distributed under the conditions of CommonsAttribution-NonCommercial 4.0 International License
 88x31.png