Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Öğretmenliği Bölümlerinde Verilen Derslere İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 23 - 29, 31.12.2018

Öz

Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin sınıf
öğretmenliği bölümlerinde verilen dersler hakkındaki görüşlerini ortaya
koymaktır. Çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veriler araştırmacı
tarafından geliştirilen üçlü derecelemeli anket formuyla toplanmıştır.
Çalışmanın örneklemi 116 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlere göre pedagojik
formasyon, alan dersleri ve genel kültür derslerinin nitelikleri birbirine
yakındır. Öğretmenler bütün kategorilerdeki dersleri genellikle “kısmen
yeterli” buldukları için derslerin niteliğine ilişkin net bir veri ortaya
çıkmamıştır. Ancak derslerin niteliklerini yeterli bulanların oranı çoğunlukla
% 20’ler civarında kaldığı için eğitim fakültelerinin sınıf öğretmenliği
bölümlerinde verilen derslerde nitelik sorunu olduğunu iddia etmenin
gerçeklerden uzak bir tespit olduğu söylenemez. Bu doğrultuda, sınıf
öğretmenliği bölümlerinde verilen dersler başta öğrenciler olmak üzere ilgili
bütün paydaşların görüşleri dikkate alınarak gözden geçirilmelidir.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S. (2010). Öğretmen yeterlilikleri hakkında ilköğretim denetçilerinin görüşleri. Eurasian Journal of Educational Research, 39, 13-36.
  • Aydın, R., Şahin, H., and Topal, T. (2008). Türkiye’de ilköğretime sınıf öğretmeni yetiştirmede nitelik arayışları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2, 119-142.
  • Başkan, G.A. (2001). Öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede yeniden yapılanma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 16-25.
  • Ceylan, S. and Demirkaya, H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmenliği programı ve program dahilinde sunulan hizmetler konusundaki memnuniyet düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 146-160.
  • Karaca, E. (2008). Eğitimde kalite arayışları ve eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 61-78.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 1-14.
  • Küçükahmet, L. (2007). 2006-2007 öğretim yılında uygulanmaya başlanan öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(2), 203-218.
  • Süral, S. (2015). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının öğretmen yetiştirme programındaki derslerin gerekliliği ve işe vurukluk düzeyleri hakkındaki görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 5(1), 34-43.
  • Şahin, Ç. and Kartal, O.Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının sınıf öğretmeni yetiştirme programı hakkındaki görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(1), 164-190.
  • Taşpınar, M. (2014). Öğretim İlke ve Yöntemleri (6th edition). Ankara: Edge Akademi Yayıncılık.
  • Yılmaz, M.B., Orhan, F., and Uğraş, T. (2010). BÖTE programında yer alan derslerin alana hazırlamasına yönelik öğrenci görüşleri. International Educational Technology Conference, 26-28 April, İstanbul, Turkey.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emrullah Yılmaz 0000-0003-2346-9939

Vahdettin Kural Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E., & Kural, V. (2018). Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Öğretmenliği Bölümlerinde Verilen Derslere İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 23-29.

Bartın Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

2017