Year 2016, Volume 14, Issue 2, Pages 0 - 0 2016-10-25

ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Salih MEMİŞ [1] , Zafer CESUR [2]

682 786

İşletmeler marka bağlılığı oluşturabilmek için rakiplerinden farklılaştırıcı çeşitli stratejiler geliştirerek rekabet avantajı elde etmeyi amaçlamaktadırlar. Rekabet avantajı elde edebilmenin en önemli unsurlarından biri ürün kalitesinin oluşturulabilmesidir. Kalite olgusu kişiden kişiye değişik algılamalara neden olduğundan ölçümü kolay değildir. Özellikle hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için kalite kavramını anlamak ve ölçmek fiziksel ürün üreten işletmelere göre daha zordur. Bu çalışma, algılanan hizmet kalitesi ile marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Yolcu taşımacılığı sektöründeki 552 müşteri üzerinde uygulanan çalışma sonuçlarına göre algılanan hizmet kalitesindeki olumlu değişimin marka bağlılığı ve düzeyini etkilediği (arttırdığı) tespit edilmiştir.
Journal Section Articles
Authors

Author: Salih MEMİŞ

Author: Zafer CESUR

Dates

Publication Date: October 25, 2016

Bibtex @ { cbayarsos258211, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, eissn = {2146-2844}, address = {Celal Bayar University}, year = {2016}, volume = {14}, pages = {0 - 0}, doi = {10.18026/cbusos.51054}, title = {ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA}, key = {cite}, author = {MEMİŞ, Salih and CESUR, Zafer} }
APA MEMİŞ, S , CESUR, Z . (2016). ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (2), 0-0. DOI: 10.18026/cbusos.51054
MLA MEMİŞ, S , CESUR, Z . "ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0 <http://dergipark.org.tr/cbayarsos/issue/24358/258211>
Chicago MEMİŞ, S , CESUR, Z . "ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA AU - Salih MEMİŞ , Zafer CESUR Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.18026/cbusos.51054 DO - 10.18026/cbusos.51054 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 14 IS - 2 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - doi: 10.18026/cbusos.51054 UR - https://doi.org/10.18026/cbusos.51054 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %A Salih MEMİŞ , Zafer CESUR %T ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA %D 2016 %J Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 14 %N 2 %R doi: 10.18026/cbusos.51054 %U 10.18026/cbusos.51054
ISNAD MEMİŞ, Salih , CESUR, Zafer . "ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 / 2 (October 2016): 0-0. https://doi.org/10.18026/cbusos.51054
AMA MEMİŞ S , CESUR Z . ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 14(2): 0-0.
Vancouver MEMİŞ S , CESUR Z . ALGILANAN HİZMET KALİTESİ İLE MARKA BAĞLILIĞI İLİŞKİSİ ŞEHİRLERARASI YOLCU TAŞIMACILIĞI YAPAN OTOBÜS FİRMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 14(2): 0-0.