Year 2016, Volume 14, Issue 2, Pages 0 - 0 2016-10-25

ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ

Çiğdem UNURLU [1]

677 641

Alışveriş yönelimi, tüketicilerin satın alma davranışlarını ve satın almadaki motivasyonlarını anlamaya çalışan bir pazarlama terimidir. Tüketicinin alışveriş yöneliminin alışveriş memnuniyeti üzerindeki etkisinin ölçülmeye çalışıldığı bu çalışmada temel amaç, akademik çalışmalara ve yönetimsel uygulamalara katkı sağlamaktır. Bu amaçla, Türkiye'nin dört büyük şehrinde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana) yer alan AVM'lerde tüketicilerle yüz yüze görüşülerek, kolayda örnekleme yöntemiyle 120 anket yapılmıştır. Hipotezler çoklu regresyon analizi ile test edilmiş olup;  analiz sonucunda alışveriş yöneliminin beş alt boyutunun (alışveriş eğlencesi, mağaza sadakati, fiyat bilinci ve tutumluluk, marka bilinci ve alışverişte yeteneklilik) alışveriş memnuniyetini etkilediği; diğer üç boyutunun ise (kafa karışıklığı, marka sadakati ve alışveriş antipatisi) alışveriş memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. 
Journal Section Articles
Authors

Author: Çiğdem UNURLU

Dates

Publication Date: October 25, 2016

Bibtex @ { cbayarsos258214, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, eissn = {2146-2844}, address = {Celal Bayar University}, year = {2016}, volume = {14}, pages = {0 - 0}, doi = {10.18026/cbusos.24630}, title = {ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ}, key = {cite}, author = {UNURLU, Çiğdem} }
APA UNURLU, Ç . (2016). ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (2), 0-0. DOI: 10.18026/cbusos.24630
MLA UNURLU, Ç . "ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0 <http://dergipark.org.tr/cbayarsos/issue/24358/258214>
Chicago UNURLU, Ç . "ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ AU - Çiğdem UNURLU Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.18026/cbusos.24630 DO - 10.18026/cbusos.24630 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 14 IS - 2 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - doi: 10.18026/cbusos.24630 UR - https://doi.org/10.18026/cbusos.24630 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ %A Çiğdem UNURLU %T ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ %D 2016 %J Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 14 %N 2 %R doi: 10.18026/cbusos.24630 %U 10.18026/cbusos.24630
ISNAD UNURLU, Çiğdem . "ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 / 2 (October 2016): 0-0. https://doi.org/10.18026/cbusos.24630
AMA UNURLU Ç . ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 14(2): 0-0.
Vancouver UNURLU Ç . ALIŞVERİŞ YÖNELİMİNİN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİ ÜZERİNE ETKİSİ. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016; 14(2): 0-0.