Year 2016, Volume 14, Issue 3, Pages 0 - 0 2016-11-02

TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ

Derya Göğebakan Yıldız [1] , Gülbin Kıyıcı [2]

318 514

Araştırmanın amacı Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi dersinde kullanılan Ters Yüz Edilmiş Sınıf modelinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının, akademik başarıları, üstbiliş farkındalıkları, epistemolojik inançları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.  Çalışmada yarı deneme modellerinden “Denkleştirilmemiş Kontrol Gruplu Model” kullanılmıştır. Araştırma,  Deney (N:32)  ve Kontrol (N:34) grupları olmak üzere toplam 66 Fen Bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmaya katılan 66 öğretmen adayından 39’u kız 27’si erkektir. İşlem süreci toplam 8 hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak “Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Dersi Başarı Testi”, Üstbiliş Farkındalık Envanteri”,ve “Epistemolojik İnanç Ölçeği”, kullanılmıştır. Sonuç olarak, Ters Yüz Edilmiş Sınıf modelinin Bilim Doğası ve Bilim Tarihi dersinde öğretmen adaylarının erişilerini ve üstbiliş farkındalıklarını arttırdığı ancak, epistemolojik inançlara anlamlı etkisi olmadığı tespit edilmiştir.

Subjects
Journal Section Articles
Authors

Author: Derya Göğebakan Yıldız

Author: Gülbin Kıyıcı

Bibtex @ { cbayarsos262764, journal = {Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi}, issn = {1304-4796}, eissn = {2146-2844}, address = {Celal Bayar University}, year = {2016}, volume = {14}, pages = {0 - 0}, doi = {10.18026/cbusos.70886}, title = {TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ}, key = {cite}, author = {Göğebakan Yıldız, Derya and Kıyıcı, Gülbin} }
APA Göğebakan Yıldız, D , Kıyıcı, G . (2016). TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14 (3), 0-0. DOI: 10.18026/cbusos.70886
MLA Göğebakan Yıldız, D , Kıyıcı, G . "TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0 <http://dergipark.org.tr/cbayarsos/issue/24866/262764>
Chicago Göğebakan Yıldız, D , Kıyıcı, G . "TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ AU - Derya Göğebakan Yıldız , Gülbin Kıyıcı Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.18026/cbusos.70886 DO - 10.18026/cbusos.70886 T2 - Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 14 IS - 3 SN - 1304-4796-2146-2844 M3 - doi: 10.18026/cbusos.70886 UR - https://doi.org/10.18026/cbusos.70886 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ %A Derya Göğebakan Yıldız , Gülbin Kıyıcı %T TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ %D 2016 %J Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi %P 1304-4796-2146-2844 %V 14 %N 3 %R doi: 10.18026/cbusos.70886 %U 10.18026/cbusos.70886
ISNAD Göğebakan Yıldız, Derya , Kıyıcı, Gülbin . "TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ". Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14 / 3 (November 2016): 0-0. https://doi.org/10.18026/cbusos.70886