BibTex RIS Kaynak Göster

TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 14 Sayı: 3, 0 - 0, 02.11.2016
https://doi.org/10.18026/cbusos.70886

Öz

Araştırmanın amacı Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi dersinde kullanılan Ters Yüz Edilmiş Sınıf modelinin Fen Bilgisi öğretmen adaylarının, akademik başarıları, üstbiliş farkındalıkları, epistemolojik inançları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır.  Çalışmada yarı deneme modellerinden “Denkleştirilmemiş Kontrol Gruplu Model” kullanılmıştır. Araştırma,  Deney (N:32)  ve Kontrol (N:34) grupları olmak üzere toplam 66 Fen Bilgisi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmaya katılan 66 öğretmen adayından 39’u kız 27’si erkektir. İşlem süreci toplam 8 hafta sürmüştür. Veri toplama aracı olarak “Bilimin Doğası ve Bilim Tarihi Dersi Başarı Testi”, Üstbiliş Farkındalık Envanteri”,ve “Epistemolojik İnanç Ölçeği”, kullanılmıştır. Sonuç olarak, Ters Yüz Edilmiş Sınıf modelinin Bilim Doğası ve Bilim Tarihi dersinde öğretmen adaylarının erişilerini ve üstbiliş farkındalıklarını arttırdığı ancak, epistemolojik inançlara anlamlı etkisi olmadığı tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Göğebakan Yıldız Bu kişi benim

Gülbin Kıyıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 14 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Göğebakan Yıldız, D., & Kıyıcı, G. (2016). TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIF MODELİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ERİŞİLERİNE, ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA VE EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARINA ETKİSİ. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(3). https://doi.org/10.18026/cbusos.70886

Cited By