Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sport's Effect on Turkey's Image from the Point of Public Diplomacy

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 277 - 295, 31.12.2018
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.461184

Öz

With the rapid development of communication
technologies, the world is able to reach almost all worlds almost instantly and
live. The fact that the public diplomacy actors keep pace with today's
technology makes them an important power of states. Operating public diplomacy
by using large sports organizations that people are most interested in and
following is one of the priorities of many developed and developing countries. Sportive
success has taken its place as an element of soft power in the international
relations literature for the last 20 years and sports has become an important
factor in the formation of countries' international image. In the light of this
information, the aim of this study is to examine the effect of the sport as an
instrument of the public diplomacy on the image of the Turkey. In this context,
the Image Scale developed by Gök (2016) was applied to 394 people including
sports managers, international referees, sports writers and sportsmen and
coaches in various sports branches of international sports organizations. The questionnaires
were analyzed and the results were evaluated. In conclusion, it appears that
while persons participated in the survey express positive opinion about the
image of Turkey in the view of sports facilities, the successfully hosting of
international sports organizations, the possessive of the rich cultural
heritages in sport field; it has been seen as a country image that sport
culture and sport sciences have been able to not reach to an adequate level and
it is left behind at technology level in sport field.

Kaynakça

  • Akçadağ, E. (2010). Dünya’da ve Türkiye’de kamu diplomasisi. [Available online at: http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/emineakcadag.pdf], Erişim Tarihi: 15 Temmuz 2017.
  • Akçadağ, E (2013). Bir kamu diplomasisi örneği olarak Güney Kore.[Available online at:http://www.bilgesam.org/incele/124/-bir-kamu-diplomasisi-ornegi-olarak-guney-kore/#.Vb-jvYuRObg], Erişim Tarihi: 28 Ağustos 2017.
  • Akın, U. ve Arslan, G. (2014). İdeoloji ve Eğitim: Devlet-Eğitim İlişkisine Farklı Bir Bakış. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (4), 81-90.
  • Alpar, R. (2006). Spor bilimlerinde uygulamalı istatistik. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Arı, T. (2013). Uluslararası ilişkiler kuramları I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Arıkan, R. (2016). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Bainvel, S. (2005). Sport and Politics: A study of the relationship between International Politics and Football. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Linköping Üniversitesi. İşletme ve Mühendislik Bölümü, Linköping.
  • Bayar, F. (2008). Küreselleşme kavramı ve küreselleşme sürecinde Türkiye. Uluslararası Ekonomik Sorunlar Dergisi (32), 25-34.
  • Başıbüyük, O. (2014). Algı yönetimi. B. Karabulut. (Eds) İçinde, Algı yönetimi ve bilgi savaşlarında sosyal medyanın rolü (ss.39-64). İstanbul: Alfa.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Çetin, C. (2014). Spor iletişimi "Spor-Tv birlikteliği sattırıyor". Ankara: Nobel.
  • Çil, B. (2008). İstatistik. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Gök, Y. (2016). Türkiye'nin gençlik ve spor alanındaki kamu diplomasisi etkinliği. Yayınlanmış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kalın, İ. (2010). Türk dış politikası ve kamu diplomasisi.[ https://kdk.gov.tr/sag/turk-dis-politikasi-ve-kamu-diplomasisi/20], Erişim Tarihi: 08 Ağustos 2017.
  • KONDA (2011). Siyasette kadın temsili araştırması. [http://kasaum.ankara.edu.tr/files/2013/11/2011_04_KONDA_Siyasette_Kadin_Temsili_Raporu.pdf], Erişim Tarihi: 12 Aralık 2017
  • Kotler, P., Armstrong, G., Sounders, J. ve Wony, V. (1999). Principles of marketing: Second European Edition. Prentice-Hall: Europe.
  • Köksoy, E. (2013). Halkla ilişkiler bağlamında kamu diplomasisi yönetimi Türkiye'nin kamu diplomasisindeki yetkinlik incelemesi. Yayınlanmış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Kurt, G. (2014). Türkiye’de spor ve medya. V. Ekin. (Eds) içinde, Spor diplomasisi aracı olarak futbol, Galatasaray profesyonel futbol takımı ve ülke markası ilişkisi üzerine bir araştırma (ss.135-164). İstanbul: Köprü Kitapları.
  • Nye, J. S. (2005). Dünya siyasetinde başarının yolu yumuşak güç. (Çev.R. İnan Aydın), Ankara: Elips.
  • Nye, J. S. (2011). The Future of power. New York: Public Affairs.
  • Özkan, A. (2014). Ülke markası inşasında kamu diplomasisinin stratejik rolü. [http://www.kamudiplomasisi.org/ makaleler/makaleler/138-uelke-markas-nasnda-kamu-diplomasisinin-stratejik-rolue], Erişim Tarihi: 25 Ağustos 2017.
  • Sancar, G. (2012). Kamu diplomasisi ve uluslararası halkla ilişkiler. İstanbul: Beta.
  • Şeyhanlıoğlu, H. (2014). Algı yönetimi. B. Karabulut. (Eds) içinde, Siyasi partiler ve liderler: Türkiye’den algı ve imaj yönetimi örnekler (ss.331-353). İstanbul: Alfa.
  • Yao, J. (2010). The effect of hosting the Olympics on national image: An analysis of US newspaper coverage of host countries with reputation problems. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Iowa State University, Iowa.

Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 13 Sayı: 2, 277 - 295, 31.12.2018
https://doi.org/10.33459/cbubesbd.461184

Öz

İletişim teknolojilerinin hızla
gelişmesi ile dünya üzerinde yaşanan her olaya tüm dünya neredeyse anında ve
canlı olarak kolayca ulaşabilmektedir.
Kamu diplomasi
aktörlerinin de günümüz teknolojisine ayak uydurmaları onları devletlerin
önemli bir gücü haline getirmektedir. İnsanların
en çok ilgi duyduğu ve takip ettiği büyük spor organizasyonlarını kullanarak kamu
diplomasisi uygulamalarını yürütmek birçok gelişmiş ve gelişmekte olan ülkenin
öncelikleri arasına girmiştir. Sportif başarı, son 20 yıldır uluslararası
ilişkiler literatüründe yumuşak güç unsuru olarak yerini almış ve spor,
ülkelerin uluslararası alandaki imajlarının oluşumunda önemli bir etken olmaya
başlamıştır. Bu bilgiler doğrultusunda bu çalışmanın amacı,
sporun kamu
diplomasisi aracı olarak Türkiye’nin imajına etkisini incelemektir. Bu kapsamda
uluslararası spor organizasyonlarında
yer almış spor yöneticileri, uluslararası hakemler, spor yazarlarını ile
çeşitli branşlarda milli takımlarda yer almış veya almakta olan sporcuları ve
antrenörleri kapsayan 394 kişiye Gök (2016) tarafından geliştirilen İmaj Ölçeği
uygulanmıştır. Uygulanan ölçek analiz edilmiş ve sonuçları değerlendirilmiştir.
Sonuç olarak
araştırmaya katılan kişiler, Türkiye’nin ülke imajı
olarak tesisleşme, uluslararası organizasyonları başarıyla düzenleme, spor
alanında zengin bir kültürel mirasa sahip olma ifadelerinde daha olumlu görüş
bildirirken, spor kültürünün, spor biliminin yeterli düzeyde oluşmadığı ve spor
alanında teknolojinin geri kaldığı bir ülke imajının olduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Akçadağ, E. (2010). Dünya’da ve Türkiye’de kamu diplomasisi. [Available online at: http://www.kamudiplomasisi.org/pdf/emineakcadag.pdf], Erişim Tarihi: 15 Temmuz 2017.
  • Akçadağ, E (2013). Bir kamu diplomasisi örneği olarak Güney Kore.[Available online at:http://www.bilgesam.org/incele/124/-bir-kamu-diplomasisi-ornegi-olarak-guney-kore/#.Vb-jvYuRObg], Erişim Tarihi: 28 Ağustos 2017.
  • Akın, U. ve Arslan, G. (2014). İdeoloji ve Eğitim: Devlet-Eğitim İlişkisine Farklı Bir Bakış. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (4), 81-90.
  • Alpar, R. (2006). Spor bilimlerinde uygulamalı istatistik. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Arı, T. (2013). Uluslararası ilişkiler kuramları I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Arıkan, R. (2016). Araştırma teknikleri ve rapor hazırlama. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Bainvel, S. (2005). Sport and Politics: A study of the relationship between International Politics and Football. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Linköping Üniversitesi. İşletme ve Mühendislik Bölümü, Linköping.
  • Bayar, F. (2008). Küreselleşme kavramı ve küreselleşme sürecinde Türkiye. Uluslararası Ekonomik Sorunlar Dergisi (32), 25-34.
  • Başıbüyük, O. (2014). Algı yönetimi. B. Karabulut. (Eds) İçinde, Algı yönetimi ve bilgi savaşlarında sosyal medyanın rolü (ss.39-64). İstanbul: Alfa.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Çetin, C. (2014). Spor iletişimi "Spor-Tv birlikteliği sattırıyor". Ankara: Nobel.
  • Çil, B. (2008). İstatistik. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Gök, Y. (2016). Türkiye'nin gençlik ve spor alanındaki kamu diplomasisi etkinliği. Yayınlanmış doktora tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kalın, İ. (2010). Türk dış politikası ve kamu diplomasisi.[ https://kdk.gov.tr/sag/turk-dis-politikasi-ve-kamu-diplomasisi/20], Erişim Tarihi: 08 Ağustos 2017.
  • KONDA (2011). Siyasette kadın temsili araştırması. [http://kasaum.ankara.edu.tr/files/2013/11/2011_04_KONDA_Siyasette_Kadin_Temsili_Raporu.pdf], Erişim Tarihi: 12 Aralık 2017
  • Kotler, P., Armstrong, G., Sounders, J. ve Wony, V. (1999). Principles of marketing: Second European Edition. Prentice-Hall: Europe.
  • Köksoy, E. (2013). Halkla ilişkiler bağlamında kamu diplomasisi yönetimi Türkiye'nin kamu diplomasisindeki yetkinlik incelemesi. Yayınlanmış doktora tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Kurt, G. (2014). Türkiye’de spor ve medya. V. Ekin. (Eds) içinde, Spor diplomasisi aracı olarak futbol, Galatasaray profesyonel futbol takımı ve ülke markası ilişkisi üzerine bir araştırma (ss.135-164). İstanbul: Köprü Kitapları.
  • Nye, J. S. (2005). Dünya siyasetinde başarının yolu yumuşak güç. (Çev.R. İnan Aydın), Ankara: Elips.
  • Nye, J. S. (2011). The Future of power. New York: Public Affairs.
  • Özkan, A. (2014). Ülke markası inşasında kamu diplomasisinin stratejik rolü. [http://www.kamudiplomasisi.org/ makaleler/makaleler/138-uelke-markas-nasnda-kamu-diplomasisinin-stratejik-rolue], Erişim Tarihi: 25 Ağustos 2017.
  • Sancar, G. (2012). Kamu diplomasisi ve uluslararası halkla ilişkiler. İstanbul: Beta.
  • Şeyhanlıoğlu, H. (2014). Algı yönetimi. B. Karabulut. (Eds) içinde, Siyasi partiler ve liderler: Türkiye’den algı ve imaj yönetimi örnekler (ss.331-353). İstanbul: Alfa.
  • Yao, J. (2010). The effect of hosting the Olympics on national image: An analysis of US newspaper coverage of host countries with reputation problems. Yayınlanmış yüksek lisans tezi, Iowa State University, Iowa.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Erdem Akoğlu 0000-0002-0818-7143

Tonguç Osman Mutlu 0000-0003-1270-6978

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2018
Kabul Tarihi 21 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akoğlu, H. E., & Mutlu, T. O. (2018). Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(2), 277-295. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.461184
AMA Akoğlu HE, Mutlu TO. Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi. CBÜ BESBD. Aralık 2018;13(2):277-295. doi:10.33459/cbubesbd.461184
Chicago Akoğlu, Halil Erdem, ve Tonguç Osman Mutlu. “Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Aralık 2018): 277-95. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.461184.
EndNote Akoğlu HE, Mutlu TO (01 Aralık 2018) Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13 2 277–295.
IEEE H. E. Akoğlu ve T. O. Mutlu, “Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi”, CBÜ BESBD, c. 13, sy. 2, ss. 277–295, 2018, doi: 10.33459/cbubesbd.461184.
ISNAD Akoğlu, Halil Erdem - Mutlu, Tonguç Osman. “Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi”. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 13/2 (Aralık 2018), 277-295. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.461184.
JAMA Akoğlu HE, Mutlu TO. Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi. CBÜ BESBD. 2018;13:277–295.
MLA Akoğlu, Halil Erdem ve Tonguç Osman Mutlu. “Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi”. CBÜ Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2018, ss. 277-95, doi:10.33459/cbubesbd.461184.
Vancouver Akoğlu HE, Mutlu TO. Sporun Kamu Diplomasisi Açısından Türkiye’nin İmajına Etkisi. CBÜ BESBD. 2018;13(2):277-95.