Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Childhood and Child Rights Within The Historical Process

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 51 - 62, 25.12.2018
https://doi.org/10.36731/cg.472028

Öz

Nowadays, children’s rights are
a very important issue and under the protection of laws and also are an issue
of education. Children's rights, which have been neglected throughout the ages,
and there is almost no legal regulation, have begun to be a matter of concern
in the 20th century. In the last century, it was accepted that children's
rights should be regulated and protected by law because of the recognition that
childhood is a separate process from adulthood and that children should have
some special rights due to their developmental needs.

In order to understand the
development of children's rights in the historical process, it is useful to
first look at the development of the concept of childhood and the understanding
that what is mean of child and childhood by societies. This review aims
to reveal the development or progress of the concepts of childhood and child
rights within the historical process.






Kaynakça

  • Akyüz, E. (2001). Çocuk hakları sözleşmesinin temel ilkeleri ışığında çocuğun eğitim hakkı. Milli Eğitim Dergisi, 151.
  • Akyüz, E. (2013). Çocuk hukuku. Ankara: Pegem Akademi.
  • Allan, J.,I’Anson, J. (2004). Children’srights in school: power, assemblies and assemblages. The International Journal of Children’s Rights, 12, 123-138.
  • Beeckman, K. (2004). Measuring the implementation of the right to education: educational versus human rights indicators. The International Journal of Children’sRights, 12, 71-84.
  • Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Komitesi’nin Çocuk Haklarına dair Sözleşme’ye ilişkin Genel Yorumları, 2001 – 2006. (2006). International Children’s Center, Ankara.
  • Cılga, İ. (2001). Demokrasi insan hakları kültürü ve çocuk hakları. Milli Eğitim Dergisi, 151.
  • Dinç, H., Biçkin, İ.,Aycı, E. (2004). Aile hukuku ve çocuk haklarına ilişkin uluslararası sözleşmeler. Ankara: Adalet Yayınevi.
  • Doğan, İ. (2000). Akıllı küçük-çocuk kültürü ve çocuk hakları üzerine sosyo-kültürel bir İnceleme. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erkul, A., “Eski Türklerde Evlenme Gelenekleri”, https://www.tarihtarih.com/?Syf=26&Syz=364792, erişim tarihi: 11.03.2016.
  • Kafesoğlu, İ. (1993). Türk milli kültürü, İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
  • Karadoğan, U. (2015). Çocuk kavramına tarih açısından bakış, Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyolojisi içinde (ed. Levent Eraslan), Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Koschaker, P. (1997). Roma özel hukukunun ana hatları, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları No:414, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Mandaloğlu, M. (2013). İslamiyetten önce Türklerde aile hukuku. Türkiyat Araştırmaları.
  • Ögel, B. (1979). Türk kültürünün gelişme çağları, Ankara: Kömen Yayınları.
  • UNİCEF. (2007). UNICEF, Çocuk hakları ve gazetecilik uygulamaları, hak temelli perspektif. Dublin Teknoloji Enstitüsü.
  • Platon, (2014). Devlet. İstanbul: Profil Yayınları.
  • Platon, (1995). Diyaloglar 2. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Washington, F. (2010). 5-6 yaş grubu çocuklarına uygulanan aile katılımlı çocuk hakları eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.

Tarihi Süreçte Çocukluk ve Çocuk Hakları

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 51 - 62, 25.12.2018
https://doi.org/10.36731/cg.472028

Öz

Günümüzde çocuk hakları oldukça
önem verilen ve yasalarla güvence altına alınan, aynı zamanda eğitimin de ilgi
alanına giren bir meseledir. Tarihi süreç içerisinde çağlar boyu ihmal
edildiği, hemen hemen hiçbir hukuki düzenlemenin söz konusu olmadığı çocuk
hakları, ancak 20. yüzyılda üzerine düşülen bir mesele olmaya başlamıştır. Son
yüzyılda birey olarak çocuğa verilen değerin artması, çocukluk çağının
yetişkinlikten ayrı bir süreç olduğunun kabul edilmesi ve çocukların gelişimsel
ihtiyaçlarından ötürü bazı özel haklara sahip olması gerektiğinin kabul
edilmesi, çocuk haklarının düzenlenerek yasalarla güvence altına alınması
gerekliliğini gündeme getirmiştir. Çocuk haklarının tarihi süreç içerisindeki
gelişimini anlayabilmek için öncelikle çocukluk kavramının gelişimine ve çağlar
içerisinde toplumların çocuğa verdikleri anlama bakmakta yarar vardır. Bu derleme çalışması, çocukluk ve çocuk hakları
kavramlarının tarihi süreç içerisindeki gelişimini veya seyrini ortaya koymak
amacıyla yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akyüz, E. (2001). Çocuk hakları sözleşmesinin temel ilkeleri ışığında çocuğun eğitim hakkı. Milli Eğitim Dergisi, 151.
  • Akyüz, E. (2013). Çocuk hukuku. Ankara: Pegem Akademi.
  • Allan, J.,I’Anson, J. (2004). Children’srights in school: power, assemblies and assemblages. The International Journal of Children’s Rights, 12, 123-138.
  • Beeckman, K. (2004). Measuring the implementation of the right to education: educational versus human rights indicators. The International Journal of Children’sRights, 12, 71-84.
  • Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Komitesi’nin Çocuk Haklarına dair Sözleşme’ye ilişkin Genel Yorumları, 2001 – 2006. (2006). International Children’s Center, Ankara.
  • Cılga, İ. (2001). Demokrasi insan hakları kültürü ve çocuk hakları. Milli Eğitim Dergisi, 151.
  • Dinç, H., Biçkin, İ.,Aycı, E. (2004). Aile hukuku ve çocuk haklarına ilişkin uluslararası sözleşmeler. Ankara: Adalet Yayınevi.
  • Doğan, İ. (2000). Akıllı küçük-çocuk kültürü ve çocuk hakları üzerine sosyo-kültürel bir İnceleme. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erkul, A., “Eski Türklerde Evlenme Gelenekleri”, https://www.tarihtarih.com/?Syf=26&Syz=364792, erişim tarihi: 11.03.2016.
  • Kafesoğlu, İ. (1993). Türk milli kültürü, İstanbul: Boğaziçi Yayınları.
  • Karadoğan, U. (2015). Çocuk kavramına tarih açısından bakış, Farklı Perspektiflerden Çocukluk ve Sosyolojisi içinde (ed. Levent Eraslan), Ankara: Vize Yayıncılık.
  • Koschaker, P. (1997). Roma özel hukukunun ana hatları, Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları No:414, Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Mandaloğlu, M. (2013). İslamiyetten önce Türklerde aile hukuku. Türkiyat Araştırmaları.
  • Ögel, B. (1979). Türk kültürünün gelişme çağları, Ankara: Kömen Yayınları.
  • UNİCEF. (2007). UNICEF, Çocuk hakları ve gazetecilik uygulamaları, hak temelli perspektif. Dublin Teknoloji Enstitüsü.
  • Platon, (2014). Devlet. İstanbul: Profil Yayınları.
  • Platon, (1995). Diyaloglar 2. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Washington, F. (2010). 5-6 yaş grubu çocuklarına uygulanan aile katılımlı çocuk hakları eğitimi programının etkililiğinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Rabia Dirican 0000-0002-3851-5726

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 18 Ekim 2018
Kabul Tarihi 11 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dirican, R. (2018). Tarihi Süreçte Çocukluk ve Çocuk Hakları. Çocuk Ve Gelişim Dergisi, 2(2), 51-62. https://doi.org/10.36731/cg.472028