Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 193 - 213, 30.03.2019
https://doi.org/10.30703/cije.465095

Öz

Günümüzde etkisini
giderek arttıran teknolojik devrim, eğitim sürecini adeta baştan
şekillendirmektedir. Teknoloji destekli eğitimin yararlarının fark edilmesi ve
özellikle harmanlanmış öğrenmenin etkisini arttırmasıyla öğretim sürecinin
yapısı değişmekte ve okulun fiziksel sınırları ortadan kalkmaktadır. Böylece
ters yüz edilmiş sınıf modeli gibi harmanlanmış öğrenme modelleri ders başarısından,
öğrencinin derse yönelik algısına değin birçok alanı farklılaştırıcı etkide
bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında da ters yüz edilmiş sınıf modelinin,
öğrencilerin 6. sınıf “Sosyal Bilgiler” dersi “İpek Yolunda Türkler”
ünitesindeki akademik başarılarında süreç içerisinde nasıl bir değişiklik
oluşturduğunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma
yaklaşımına uygun olarak tasarlanmıştır. Desen olarak ise eylem araştırması
tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde nitel
araştırmanın doğasına uygun olarak amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Böylece 21 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Eylem sürecinde video dersler
eğitim içerikli bir paylaşım sitesi aracılığıyla iletilmiş, sınıf içi süreç
aktif öğrenme yöntemleriyle sürdürülmüş ve araştırma süreci 9 haftada
tamamlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, eylem araştırmasının
esnek yapısından dolayı başarı testi, araştırmacı günlüğü ve öğrenci ürünleri
kullanılmıştır. Verilerin analizinde, başarı testi için betimsel istatistikler
ve bağımlı gruplar t-testi, diğer veri toplama araçları için ise sistematik
analitik analiz kapsamında içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda, ters yüz edilmiş sınıf modeliyle yürütülen öğretim sürecinin öğrenci
başarılarını geliştirdiğine ulaşılmıştır. Bu araştırma, sosyal bilgiler dersi
başarısını geliştirmeyi amaçladığından dolayı nitel yaklaşıma uygun olarak
tasarlanmıştır. Fakat ters yüz edilmiş sınıf modelinin etkililiğinin hem nicel
araştırma kapsamında deneysel desenle, hem de karma araştırma desenleriyle test
edilmesi modelin öğretim sürecine etkisinin daha dayanaklı olarak ortaya
çıkarılmasına katkıda bulunacaktır.

Kaynakça

  • Aidinopoulou, V., & Sampson, D. G. (2017). An action research study from implementing the flipped classroom model in primary school history teaching and learning. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 237-247.
  • Akgün, M., & Atıcı, B. (2016). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 329-344.
  • Arkorful, V., & Abaidoo, N. (2015). The role of e-learning, advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 12(1), 29-42.
  • Berg, B. L. (2001). Oualitative research methods for the social sciences (4th edition). United States of America: Pearson.
  • Bonk, C. J., & Graham, C. R. (Eds.). (2006). Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco, CA: Pfeiffer.
  • Boon, R. T., Burke, M. D., Fore, C., & Hagan-Burke, S. (2006). Improving student content knowledge in inclusive social studies classrooms using technology-based cognitive organizers: A systematic replication. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 4(1), 1-17.
  • Bouhnik, D., & Marcus, T. (2006). Interaction in distance-learning courses. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(3), 299-305.
  • Cochran-Smith, M., & Lytle, S. L. (1993). Inside outside: Teacher research and knowledge. New York: Teacher College.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Cukurbasi, B., & Kiyici, M. (2017). Preservice teachers’ views about flipped classroom model. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 87-102.
  • Çakır, E., & Yaman, S. (2017). Fen bilimleri dersinde ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin fen başarıları ve zihinsel risk alma becerilerine etkisi. Fen Bilimleri Öğretim Dergisi, 5(2), 130-142.
  • Dağ, F. (2011). Harmanlanmış (karma) öğrenme ortamları ve tasarımına ilişkin öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97.
  • Demiralay, R. (2014). Evde ders okulda ödev modelinin benimsenmesi sürecinin yeniliğin yayılımı kuramı çerçevesinde incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Driscoll, M. (2002). Blended learning: Let's get beyond the hype. E-Learning, 3(3), 1-3.
  • Erdogan, E., & Akbaba, B. (2018). Should We Flip the Social Studies Classrooms? The Opinions of Social Studies Teacher Candidates on Flipped Classroom. Journal of Education and Learning, 7(1), 116-124. https://doi.org/10.5539/jel.v7n1p116
  • Friesen, N. (2012). Report: Defining blended learning. Retrieved from http:// learningspaces.org/papers/Defining_Blended_Learning_NF.pdf.
  • Garrison, D. R., & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7(2), 95-105. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2004.02.001
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Glesne, C. (2015). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy & P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Göğebakan-Yıldız, D., Kıyıcı, G., & Altıntaş, G. (2016). Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişileri ve görüşleri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 186-200. https://doi.org/10.19126/suje.281368
  • Greenwood, D. J., & Levin, M. (2007). Introduction to action research: Social research for social change (second edition). California: Sage.
  • Gürgür, H. (2016). Eylem araştırması. A. Saban & A. Ersoy (Ed.). Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 3-50). Ankara: Anı.
  • Hultén, M., & Larsson, B. (2016). The flipped classroom: Primary and secondary teachers’ views on an educational movement in schools in Sweden today. Scandinavian Journal of Educational Research, 62(3), 1-11. https://doi.org/10.1080/00313831.2016.1258662
  • Hwang, G. J., Lai, C. L., & Wang, S. Y. (2015). Seamless flipped learning: A mobile technology-enhanced flipped classroom with effective learning strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449-473. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0043-0
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters yüz sınıf modeline ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 14-24.
  • Köse, Y., & Acar, E. (2017). Muhasebe eğitiminde modern yaklaşımlar: Ters yüz edilmiş sınıflar ve öğrencilerin yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(5), 1049-1065. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2017icmeb1735887
  • Lage, M. J., Platt, G. J., & Treglia, M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30-43. https://doi.org/10.2307/1183338
  • Latif, S. W. A., Matzin, R., Jawawi, R., Mahadi, M. A., Jaidin, J. H., Mundia, L., & Shahrill, M. (2017). Implementing the flipped classroom model in the teaching of history. Journal of Education and Learning, 11(4), 373-380.
  • Lo, C. K., & Hew, K. F. (2017). A critical review of flipped classroom challenges in K-12 education: Possible solutions and recommendations for future research. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 12(4), 1-22. https://doi.org/10.1186/s41039-016-0044-2
  • Love, B., Hodge, A., Corritore, C., & Ernst, D. C. (2015). Inquiry-based learning and the flipped classroom model. PRIMUS, 25(8), 745-762. https://doi.org/10.1080/10511970.2015.1046005
  • Mcniff, J. (2000). Action research in organisations. Florence: Routledge.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. California: Sage.
  • Mills, G. E. (2007). Action research: A guide for the teacher researcher (3th edition). New Jersey: Pearson.
  • Missildine, K., Fountain, R., Summers, L., & Gosselin, K. (2013). Flipping classroom to improve student performance and satisfaction. Journal of Nursing Education, 52(10), 597–599. https://doi.org/10.3928/01484834-20130919-03
  • Molinari, D. (2003). The role of social comments in online problem solving groups. Doctoral Dissertation, Brigham Young University, Provo, UT.
  • Osguthorpe, R. T., & Graham, C. R. (2003). Blended learning systems: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4(3). 227-233.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Pozolinski, C. J. (2015). Effects of flipped classroom on student learning and attitudes in social studies. University of Wisconsin: Wisconsin Graduate School.
  • Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması (Ş. Çınkır & N. Demirkasımoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Smith, J. P. (2015). The efficacy of a flipped learning classroom. Doctoral Dissertation, McKendree University, Illinois.
  • Snyder, C., Besozzi, D., Paska, L., & Oppenlander, J. (2016). Is flipping worth the fuss: A mixed methods case study of screencasting in the social studies classroom. American Secondary Education, 45(1), 28-45.
  • Snyder, C., Paska, L. M., & Besozzi, D. (2014). Cast from the past: Using screencasting in the social studies classroom. The Social Studies, 105(6), 310-314. https://doi.org/10.1080/00377996.2014.951472
  • Talbert, R. (2012). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 1-3.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumları ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Toffler, A. (2012). Üçüncü dalga. İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Turan, Z., & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Unal, Z., & Unal, A. (2017). Comparison of student performance, student perception, and teacher satisfaction with traditional versus flipped classroom models. International Journal of Instruction, 10(4), 145-162. https://doi.org/10.12973/iji.2017.1049a
  • Unruh, T., Peters, M. L., & Willis, J. (2016). Flip this classroom: A comparative study. Computers in the Schools, 33(1), 38-58. https://doi.org/10.1080/07380569.2016.1139988
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Zainuddin, Z., & Attaran, M. (2016). Malaysian students’ perceptions of flipped classroom: A case study. Innovations in Education and Teaching International, 53(6), 660-670. https://doi.org/10.1080/14703297.2015.1102079
  • Winter, J. W. (2018). Performance and motivation in a middle school flipped learning course. TechTrends, 62, 176-183. https://doi.org/10.1007/s11528-017-0228-7

Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 1, 193 - 213, 30.03.2019
https://doi.org/10.30703/cije.465095

Öz

Günümüzde etkisini
giderek arttıran teknolojik devrim, eğitim sürecini adeta baştan
şekillendirmektedir. Teknoloji destekli eğitimin yararlarının fark edilmesi ve
özellikle harmanlanmış öğrenmenin etkisini arttırmasıyla öğretim sürecinin
yapısı değişmekte ve okulun fiziksel sınırları ortadan kalkmaktadır. Böylece
ters yüz edilmiş sınıf modeli gibi harmanlanmış öğrenme modelleri ders başarısından,
öğrencinin derse yönelik algısına değin birçok alanı farklılaştırıcı etkide
bulunmaktadır. Bu çalışma kapsamında da ters yüz edilmiş sınıf modelinin,
öğrencilerin 6. sınıf “Sosyal Bilgiler” dersi “İpek Yolunda Türkler”
ünitesindeki akademik başarılarında süreç içerisinde nasıl bir değişiklik
oluşturduğunu ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel araştırma
yaklaşımına uygun olarak tasarlanmıştır. Desen olarak ise eylem araştırması
tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde nitel
araştırmanın doğasına uygun olarak amaçlı örnekleme yöntemi kullanılmıştır.
Böylece 21 öğrenci araştırmaya dâhil edilmiştir. Eylem sürecinde video dersler
eğitim içerikli bir paylaşım sitesi aracılığıyla iletilmiş, sınıf içi süreç
aktif öğrenme yöntemleriyle sürdürülmüş ve araştırma süreci 9 haftada
tamamlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, eylem araştırmasının
esnek yapısından dolayı başarı testi, araştırmacı günlüğü ve öğrenci ürünleri
kullanılmıştır. Verilerin analizinde, başarı testi için betimsel istatistikler
ve bağımlı gruplar t-testi, diğer veri toplama araçları için ise sistematik
analitik analiz kapsamında içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda,
ters yüz edilmiş sınıf modeliyle yürütülen öğretim sürecinin öğrenci
başarılarını geliştirdiğine ulaşılmıştır. Bu araştırma, sosyal bilgiler dersi
başarısını geliştirmeyi amaçladığından dolayı nitel yaklaşıma uygun olarak
tasarlanmıştır. Fakat ters yüz edilmiş sınıf modelinin etkililiğinin hem nicel
araştırma kapsamında deneysel desenle, hem de karma araştırma desenleriyle test
edilmesi modelin öğretim sürecine etkisinin daha dayanaklı olarak ortaya
çıkarılmasına katkıda bulunacaktır.

Kaynakça

  • Aidinopoulou, V., & Sampson, D. G. (2017). An action research study from implementing the flipped classroom model in primary school history teaching and learning. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 237-247.
  • Akgün, M., & Atıcı, B. (2016). Ters-düz sınıfların öğrencilerin akademik başarısı ve görüşlerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 329-344.
  • Arkorful, V., & Abaidoo, N. (2015). The role of e-learning, advantages and disadvantages of its adoption in higher education. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 12(1), 29-42.
  • Berg, B. L. (2001). Oualitative research methods for the social sciences (4th edition). United States of America: Pearson.
  • Bonk, C. J., & Graham, C. R. (Eds.). (2006). Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco, CA: Pfeiffer.
  • Boon, R. T., Burke, M. D., Fore, C., & Hagan-Burke, S. (2006). Improving student content knowledge in inclusive social studies classrooms using technology-based cognitive organizers: A systematic replication. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 4(1), 1-17.
  • Bouhnik, D., & Marcus, T. (2006). Interaction in distance-learning courses. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 57(3), 299-305.
  • Cochran-Smith, M., & Lytle, S. L. (1993). Inside outside: Teacher research and knowledge. New York: Teacher College.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni: Nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Cukurbasi, B., & Kiyici, M. (2017). Preservice teachers’ views about flipped classroom model. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 87-102.
  • Çakır, E., & Yaman, S. (2017). Fen bilimleri dersinde ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin fen başarıları ve zihinsel risk alma becerilerine etkisi. Fen Bilimleri Öğretim Dergisi, 5(2), 130-142.
  • Dağ, F. (2011). Harmanlanmış (karma) öğrenme ortamları ve tasarımına ilişkin öneriler. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 73-97.
  • Demiralay, R. (2014). Evde ders okulda ödev modelinin benimsenmesi sürecinin yeniliğin yayılımı kuramı çerçevesinde incelenmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Driscoll, M. (2002). Blended learning: Let's get beyond the hype. E-Learning, 3(3), 1-3.
  • Erdogan, E., & Akbaba, B. (2018). Should We Flip the Social Studies Classrooms? The Opinions of Social Studies Teacher Candidates on Flipped Classroom. Journal of Education and Learning, 7(1), 116-124. https://doi.org/10.5539/jel.v7n1p116
  • Friesen, N. (2012). Report: Defining blended learning. Retrieved from http:// learningspaces.org/papers/Defining_Blended_Learning_NF.pdf.
  • Garrison, D. R., & Kanuka, H. (2004). Blended learning: Uncovering its transformative potential in higher education. The Internet and Higher Education, 7(2), 95-105. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2004.02.001
  • Gençer, B. G. (2015). Okullarda ters-yüz sınıf modelinin uygulanmasına yönelik bir vaka çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Glesne, C. (2015). Nitel araştırmaya giriş (A. Ersoy & P. Yalçınoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Göğebakan-Yıldız, D., Kıyıcı, G., & Altıntaş, G. (2016). Ters-yüz edilmiş sınıf modelinin öğretmen adaylarının erişileri ve görüşleri açısından incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 6(3), 186-200. https://doi.org/10.19126/suje.281368
  • Greenwood, D. J., & Levin, M. (2007). Introduction to action research: Social research for social change (second edition). California: Sage.
  • Gürgür, H. (2016). Eylem araştırması. A. Saban & A. Ersoy (Ed.). Eğitimde nitel araştırma desenleri içinde (s. 3-50). Ankara: Anı.
  • Hultén, M., & Larsson, B. (2016). The flipped classroom: Primary and secondary teachers’ views on an educational movement in schools in Sweden today. Scandinavian Journal of Educational Research, 62(3), 1-11. https://doi.org/10.1080/00313831.2016.1258662
  • Hwang, G. J., Lai, C. L., & Wang, S. Y. (2015). Seamless flipped learning: A mobile technology-enhanced flipped classroom with effective learning strategies. Journal of Computers in Education, 2(4), 449-473. https://doi.org/10.1007/s40692-015-0043-0
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters yüz sınıf modeline ilişkin öğretmen adayı görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 14-24.
  • Köse, Y., & Acar, E. (2017). Muhasebe eğitiminde modern yaklaşımlar: Ters yüz edilmiş sınıflar ve öğrencilerin yaklaşımı. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(5), 1049-1065. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2017icmeb1735887
  • Lage, M. J., Platt, G. J., & Treglia, M. (2000). Inverting the classroom: A gateway to creating an inclusive learning environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30-43. https://doi.org/10.2307/1183338
  • Latif, S. W. A., Matzin, R., Jawawi, R., Mahadi, M. A., Jaidin, J. H., Mundia, L., & Shahrill, M. (2017). Implementing the flipped classroom model in the teaching of history. Journal of Education and Learning, 11(4), 373-380.
  • Lo, C. K., & Hew, K. F. (2017). A critical review of flipped classroom challenges in K-12 education: Possible solutions and recommendations for future research. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 12(4), 1-22. https://doi.org/10.1186/s41039-016-0044-2
  • Love, B., Hodge, A., Corritore, C., & Ernst, D. C. (2015). Inquiry-based learning and the flipped classroom model. PRIMUS, 25(8), 745-762. https://doi.org/10.1080/10511970.2015.1046005
  • Mcniff, J. (2000). Action research in organisations. Florence: Routledge.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. California: Sage.
  • Mills, G. E. (2007). Action research: A guide for the teacher researcher (3th edition). New Jersey: Pearson.
  • Missildine, K., Fountain, R., Summers, L., & Gosselin, K. (2013). Flipping classroom to improve student performance and satisfaction. Journal of Nursing Education, 52(10), 597–599. https://doi.org/10.3928/01484834-20130919-03
  • Molinari, D. (2003). The role of social comments in online problem solving groups. Doctoral Dissertation, Brigham Young University, Provo, UT.
  • Osguthorpe, R. T., & Graham, C. R. (2003). Blended learning systems: Definitions and directions. Quarterly Review of Distance Education, 4(3). 227-233.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Pozolinski, C. J. (2015). Effects of flipped classroom on student learning and attitudes in social studies. University of Wisconsin: Wisconsin Graduate School.
  • Robson, C. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri: Gerçek dünya araştırması (Ş. Çınkır & N. Demirkasımoğlu, Çev. Ed.). Ankara: Anı.
  • Smith, J. P. (2015). The efficacy of a flipped learning classroom. Doctoral Dissertation, McKendree University, Illinois.
  • Snyder, C., Besozzi, D., Paska, L., & Oppenlander, J. (2016). Is flipping worth the fuss: A mixed methods case study of screencasting in the social studies classroom. American Secondary Education, 45(1), 28-45.
  • Snyder, C., Paska, L. M., & Besozzi, D. (2014). Cast from the past: Using screencasting in the social studies classroom. The Social Studies, 105(6), 310-314. https://doi.org/10.1080/00377996.2014.951472
  • Talbert, R. (2012). Inverted classroom. Colleagues, 9(1), 1-3.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumları ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Toffler, A. (2012). Üçüncü dalga. İstanbul: Koridor Yayıncılık.
  • Turan, Z., & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde yeni bir yaklaşım: Öğrencilerin ters yüz sınıf yöntemine ilişkin görüşleri. Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Unal, Z., & Unal, A. (2017). Comparison of student performance, student perception, and teacher satisfaction with traditional versus flipped classroom models. International Journal of Instruction, 10(4), 145-162. https://doi.org/10.12973/iji.2017.1049a
  • Unruh, T., Peters, M. L., & Willis, J. (2016). Flip this classroom: A comparative study. Computers in the Schools, 33(1), 38-58. https://doi.org/10.1080/07380569.2016.1139988
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Zainuddin, Z., & Attaran, M. (2016). Malaysian students’ perceptions of flipped classroom: A case study. Innovations in Education and Teaching International, 53(6), 660-670. https://doi.org/10.1080/14703297.2015.1102079
  • Winter, J. W. (2018). Performance and motivation in a middle school flipped learning course. TechTrends, 62, 176-183. https://doi.org/10.1007/s11528-017-0228-7
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdi Erdoğan 0000-0002-3921-575X

Bülent Akbaba

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdoğan, E., & Akbaba, B. (2019). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeliyle Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Akademik Başarılarının Geliştirilmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1), 193-213. https://doi.org/10.30703/cije.465095

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551