Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yavaş Geçişli Animasyon Tekniğinin Öğrencilerin Başarıları, Bilimsel Düşünme Becerileri ve Hedef Yönelimleri Üzerine Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 2, 323 - 341, 28.06.2019

Öz

Bu çalışmada bilgisayar destekli yavaş geçişli
animasyon tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde akademik
başarıları, bilimsel düşünme becerileri ve hedef yönelimlerine etkisi
araştırılmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel yöntem ile
yürütülen çalışmada deney grubu 23, kontrol grubu 22 öğrenciden oluşmaktadır.
Deney grubunda dersler yavaş geçişli animasyon tekniği ile yürütülürken kontrol
grubunda müfredat doğrultusunda yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak;
araştırmacılar tarafından geliştirilen “Elektrik Enerjisi Başarı Testi”,
Göktürker (2005) tarafından geliştirilen “Bilimsel Düşünme Becerileri Ölçeği”
ile Şenler ve Sungur (2007) tarafından Türkçe’ ye uyarlanmış “Hedef Yönelimleri
Ölçeği”  kullanılmıştır. Ayrıca derinlemesine
bilgi edinmek için 3 soruluk açık uçlu görüşme formu deney grubu öğrencilerine
dağıtılarak öğrencilerin yavaş geçişli animasyon tekniği ile ilgili görüşleri
alınmıştır. Uygulama haftada 4 saat olmak üzere 6 haftada tamamlanmıştır.
Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre öğrencilerin
başarılarının deney grubu lehine anlamlı farklılık gösterdiği görülürken, hedef
yönelimleri ve bilimsel düşünme becerilerinde gruplar arasında anlamlı bir fark
oluşmamıştır. Öğrencilerin yavaş geçişli animasyona yönelik görüşleri
incelendiğinde, teknik hakkında genel olarak eğlenceli, keyifli gibi olumlu
ifadelerde bulunduğu görülmekle birlikte zaman alıcı olması gibi olumsuz
ifadelere de rastlanılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre fen kavramlarını
öğrenmeyi kolaylaştırması açısından gerekli teknolojik araçların varlığı ile
öğrencilerin ve öğretmenlerin kolaylıkla animasyon oluşturabilmesini sağlayan
bu tekniğin daha fazla tanıtılarak yaygın hale getirilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akçay, N. O. (2012). Kuvvet ve hareket konusunun öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yöntemlerinden grup araştırması, okuma-yazma-sunma ve birlikte öğrenmenin etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261. https://doi.org/10.1037/0022-0663.84.3.261
  • Atalay, N. (2015). Fen bilimleri dersinde öğrencilerin öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişiminde yavaş geçişli animasyon (slowmation) uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bahadır, E. B. G. (2012). Animasyon tekniği ve 5e öğrenme modelinin 8. sınıf “yaşamımızdaki elektrik” ünitesinin işlenmesinde akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünebilme yeteneklerine etkisinin araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Büyüköztürk, S. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı ( 23. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9789756802748
  • Cakir, R., and Yildirim, S. (2015). Who are they really? A review of the characteristics of pre-service ICT teachers in Turkey. The Asia-Pacific Education Researcher, 24(1), 67–80. https://doi.org/10.1007/s40299-013-0159-9
  • Cinkaya, Z. (2011). İlköğretim 6. 7. 8. sınıfları fen ve teknoloji dersinde bilgisayar animasyonunun akademik başarıya etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çamloğlu, N. (2014). Yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve akademik özyeterliliklerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Daşdemir, İ. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Ensititüsü, Erzurum.
  • Demirel, Ö ve Altun, E. (Ed.). (2014). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 8. Baskı. Pegem Akademi.
  • Derviş, N. (2009). Bilgisayar destekli fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin “yaşamımızı etkileyen manyetizma” ünitesindeki akademik başarılarına, tutumlarına ve bilimsel düşünme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ekici, E., ve Ekici, F. (2011). Fen eğitiminde bilişim teknolojilerinden faydalanmanın yeni ve etkili bir yolu: “yavaş geçişli animasyonlar” Elementary Education Online, 10(2).
  • Erdan, S. (2014). Sanal laboratuvarın, öğrenenlerin akademik başarılarına ve algılanan öğrenmelerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erişti, B., ve Tunca, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrencilere duyuşsal yeterlikler kazandırma sürecinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(3), 87-102.
  • Geçer, A. ve Özel, R. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3) 1-26.
  • Genç, M. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar animasyonları hakkında görüşleri: hücre ve dokular örneği. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 9(2) 288-300.
  • Göktürker, F. (2005). Ortaöğretimdeki öğretmen ve öğrencilerin bilimsel düşünmeye ilişkin tutum ve becerilerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Gündüz, S., ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1).
  • Hoban, G. (2005). From claymation to slowmation: A teaching procedure to develop students' science understandings. Teaching Science: Australian Science Teachers Journal, 51(2).
  • Hoban, G. (2007). Using slowmation to engage preservice elementary teachers in understanding science content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 1-9.
  • Hoban, G. ve Ferry, B. (2006). Teaching science concepts in higher education classes with slow motion animation (slowmation), World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education, ss. 1641-1646.
  • Hoban, G., and Nielsen, W. (2010). The 5 Rs: A new teaching approach to encourage slowmations (student-generated animations) of science concepts, Teaching Science, 56(3), 33-38.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, M. B., ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Karaduman, B. (2008). İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “maddenin tanecikli yapısı” ünitesinin öğretiminde, bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve teknoloji eğitiminde temel yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87-102.
  • Keast, S., Cooper, R., Berry, A., Loughran, J., and Hoban, G. (2010). Slowmation as a pedagogical sca old for improving science teaching and learning. Brunei International Journal of Science and Mathematics Education, 2(1), 1-15.
  • Kurt, A.İ. (2006). Anlamlı öğrenme yaklaşımına dayalı bilgisayar destekli̇ 7. sınıf fen bilgisi dersi̇ için hazırlanan bir ders yazılımının öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi̇. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2006). İlköğretim fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara, Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Nielsen, W., and Hoban, G. (2015). Designing a digital teaching resource to explain phases of the moon: a case study of preservice elementary teachers making a slowmation. Journal of Research ın Science Teaching, 52(9), 1207–1233. https://doi.org/10.1002/tea.21242
  • Öztürk, M. (2014). 8. Sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının etkililiğinin araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Pamuk, S. (2014). Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki başarılarının yapılandırmacı öğrenme ortamı algısı, epistemolojik inançlar, öz-düzenleme becerileri ve öğretmen özellikleri ile olan ilişkisinin çok düzeyli analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Pintrich, P. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In Handbook of Self-Regulation (ss. 451-495). https://doi.org/10.1016/B978-012109890-2/50043-3
  • Stuessy, C. S. L. (1984). Correlates of scientific reasoning in adolescents: experience, locus of control, age, field dependence-independence, rigidity/flexibility, IQ and gender. (Unpublished Doctoral Thesis). The Ohio State University.ABD
  • Subaşı, M., ve Taş, Y. (2017). Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki hedef yönelimlerinin sınıf ortamı hedef algıları ile yordanması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 306-321. https://doi.org/10.24315/trkefd.283048
  • Yılmaz, H., ve Çavaş, P. H. (2006). 4-E öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 2-18.
  • Şeker, R., ve Kartal, T. (2017). Fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 6(1), 17-29.
  • Şenler, B., ve Sungur, S. (2007). Hedef yönelimi anketinin Türkçe’ ye çevrilmesi ve adaptasyonu, 1. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara.
  • Uzun, E. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fotoelektrik olayı modellemeleri ve slow motion animasyonla öğrenmelerine yönelik bir araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Uzun, E., ve Karaman, İ. (2015). Slow motion animasyon tekniği ile fotoelektrik olayı konusunun modellenmesi ve öğrenci görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 211-226
  • Ünlü, Z. K. (2011). Bilgisayar simülasyonları ve laboratuvar etkinliklerinin birlikte uygulanmasının öğrencilerin fen başarısına ve bilgisayara karşı tutumuna etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, H., ve Çavaş, P. H. (2006). 4-E öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 2-18.
Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 2, 323 - 341, 28.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Akçay, N. O. (2012). Kuvvet ve hareket konusunun öğretilmesinde işbirlikli öğrenme yöntemlerinden grup araştırması, okuma-yazma-sunma ve birlikte öğrenmenin etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261. https://doi.org/10.1037/0022-0663.84.3.261
  • Atalay, N. (2015). Fen bilimleri dersinde öğrencilerin öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişiminde yavaş geçişli animasyon (slowmation) uygulaması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Bahadır, E. B. G. (2012). Animasyon tekniği ve 5e öğrenme modelinin 8. sınıf “yaşamımızdaki elektrik” ünitesinin işlenmesinde akademik başarı, tutum ve eleştirel düşünebilme yeteneklerine etkisinin araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Büyüköztürk, S. (2017). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı ( 23. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık. https://doi.org/10.14527/9789756802748
  • Cakir, R., and Yildirim, S. (2015). Who are they really? A review of the characteristics of pre-service ICT teachers in Turkey. The Asia-Pacific Education Researcher, 24(1), 67–80. https://doi.org/10.1007/s40299-013-0159-9
  • Cinkaya, Z. (2011). İlköğretim 6. 7. 8. sınıfları fen ve teknoloji dersinde bilgisayar animasyonunun akademik başarıya etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Çamloğlu, N. (2014). Yavaş geçişli animasyon tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına, motivasyonlarına ve akademik özyeterliliklerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Daşdemir, İ. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersinde animasyon kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenilen bilgilerin kalıcılığına ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Ensititüsü, Erzurum.
  • Demirel, Ö ve Altun, E. (Ed.). (2014). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. 8. Baskı. Pegem Akademi.
  • Derviş, N. (2009). Bilgisayar destekli fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin “yaşamımızı etkileyen manyetizma” ünitesindeki akademik başarılarına, tutumlarına ve bilimsel düşünme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Ekici, E., ve Ekici, F. (2011). Fen eğitiminde bilişim teknolojilerinden faydalanmanın yeni ve etkili bir yolu: “yavaş geçişli animasyonlar” Elementary Education Online, 10(2).
  • Erdan, S. (2014). Sanal laboratuvarın, öğrenenlerin akademik başarılarına ve algılanan öğrenmelerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Erişti, B., ve Tunca, N. (2012). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğrencilere duyuşsal yeterlikler kazandırma sürecinde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 2(3), 87-102.
  • Geçer, A. ve Özel, R. (2012). İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin öğrenme-öğretme sürecinde yaşadıkları sorunlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(3) 1-26.
  • Genç, M. (2013). Öğretmen adaylarının bilgisayar animasyonları hakkında görüşleri: hücre ve dokular örneği. Mersin University Journal of the Faculty of Education, 9(2) 288-300.
  • Göktürker, F. (2005). Ortaöğretimdeki öğretmen ve öğrencilerin bilimsel düşünmeye ilişkin tutum ve becerilerin değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Gündüz, S., ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1).
  • Hoban, G. (2005). From claymation to slowmation: A teaching procedure to develop students' science understandings. Teaching Science: Australian Science Teachers Journal, 51(2).
  • Hoban, G. (2007). Using slowmation to engage preservice elementary teachers in understanding science content knowledge. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(2), 1-9.
  • Hoban, G. ve Ferry, B. (2006). Teaching science concepts in higher education classes with slow motion animation (slowmation), World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare & Higher Education, ss. 1641-1646.
  • Hoban, G., and Nielsen, W. (2010). The 5 Rs: A new teaching approach to encourage slowmations (student-generated animations) of science concepts, Teaching Science, 56(3), 33-38.
  • İşman, A., Baytekin, Ç., Balkan, F., Horzum, M. B., ve Kıyıcı, M. (2002). Fen bilgisi eğitimi ve yapısalcı yaklaşım. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 1(1), 41-47.
  • Karaduman, B. (2008). İlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi “maddenin tanecikli yapısı” ünitesinin öğretiminde, bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karamustafaoğlu, O. (2009). Fen ve teknoloji eğitiminde temel yönelimler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 87-102.
  • Keast, S., Cooper, R., Berry, A., Loughran, J., and Hoban, G. (2010). Slowmation as a pedagogical sca old for improving science teaching and learning. Brunei International Journal of Science and Mathematics Education, 2(1), 1-15.
  • Kurt, A.İ. (2006). Anlamlı öğrenme yaklaşımına dayalı bilgisayar destekli̇ 7. sınıf fen bilgisi dersi̇ için hazırlanan bir ders yazılımının öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi̇. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2006). İlköğretim fen bilimleri dersi öğretim programı. Ankara, Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Nielsen, W., and Hoban, G. (2015). Designing a digital teaching resource to explain phases of the moon: a case study of preservice elementary teachers making a slowmation. Journal of Research ın Science Teaching, 52(9), 1207–1233. https://doi.org/10.1002/tea.21242
  • Öztürk, M. (2014). 8. Sınıf kuvvet ve hareket ünitesine yönelik bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının etkililiğinin araştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Pamuk, S. (2014). Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki başarılarının yapılandırmacı öğrenme ortamı algısı, epistemolojik inançlar, öz-düzenleme becerileri ve öğretmen özellikleri ile olan ilişkisinin çok düzeyli analizi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Pintrich, P. R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In Handbook of Self-Regulation (ss. 451-495). https://doi.org/10.1016/B978-012109890-2/50043-3
  • Stuessy, C. S. L. (1984). Correlates of scientific reasoning in adolescents: experience, locus of control, age, field dependence-independence, rigidity/flexibility, IQ and gender. (Unpublished Doctoral Thesis). The Ohio State University.ABD
  • Subaşı, M., ve Taş, Y. (2017). Öğrencilerin fen bilimleri dersindeki hedef yönelimlerinin sınıf ortamı hedef algıları ile yordanması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 306-321. https://doi.org/10.24315/trkefd.283048
  • Yılmaz, H., ve Çavaş, P. H. (2006). 4-E öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 2-18.
  • Şeker, R., ve Kartal, T. (2017). Fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Turkish Journal of Education, 6(1), 17-29.
  • Şenler, B., ve Sungur, S. (2007). Hedef yönelimi anketinin Türkçe’ ye çevrilmesi ve adaptasyonu, 1. Ulusal İlköğretim Kongresi, Ankara.
  • Uzun, E. (2015). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fotoelektrik olayı modellemeleri ve slow motion animasyonla öğrenmelerine yönelik bir araştırma. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Uzun, E., ve Karaman, İ. (2015). Slow motion animasyon tekniği ile fotoelektrik olayı konusunun modellenmesi ve öğrenci görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 211-226
  • Ünlü, Z. K. (2011). Bilgisayar simülasyonları ve laboratuvar etkinliklerinin birlikte uygulanmasının öğrencilerin fen başarısına ve bilgisayara karşı tutumuna etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, H., ve Çavaş, P. H. (2006). 4-E öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerin elektrik konusunu anlamalarına olan etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 2-18.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Özge Nur Uzuner 0000-0001-7108-0616

Recep Çakır 0000-0002-2641-5007

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uzuner, Ö. N., & Çakır, R. (2019). Yavaş Geçişli Animasyon Tekniğinin Öğrencilerin Başarıları, Bilimsel Düşünme Becerileri ve Hedef Yönelimleri Üzerine Etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(2), 323-341.

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551