Year 2015, Volume 5, Issue 1, Pages 47 - 70 2015-04-01

Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi
Fuzzy Rule-based Analysis of Promotional Efficiency in Vietnam’s Tourism Industry

Nguyen Quang VINH [1] , Dam Van KHANH [2] , Nguyen Viet ANH [3]

99 202

Bu çalışma, turizm sektöründe reklam stratejilerinin verimliliği analiz etmeyi amaçlamaktadır. Reklamcılık faaliyetleri, turistik yerlerin özellikleri ile bu yerlerin imajı, reklam verimliliğini etkileyen dinamikler olarak karşımıza çıkmaktadır. Çalışmada yöntem olarak reklam stratejilerinin verimliliğini hesaplamada bulanık küme teorisi ve analitik hiyerarşi süreci kullanılmıştır. Buna ek olarak ortaya çıkan sonuçları teyit etmek amacıyla da SPSS yardımıyla istatistiksel analizler yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular, reklam stratejilerinin verimliliğine ilişkin devletin yürütmüş olduğu çalışmaların birinci dereceden önemli olduğunu ortaya koymuştur. Bunun yanında çalışmanın bulgularına göre müşteri memnuniyeti ve uzun dönemli stratejiler açısından turistik yerlerde sağlanan hizmetlerin o bölgenin altyapı ve fiziki şartlarından çok daha önemli olduğunu ortaya çıkarmıştır. Son olarak ise turizm bölgesinin imajıyla ilgili olarak öncelikle turistlere verilen değer, akabinde de müşteri memnuniyeti ve turistlerin bölgeye olan sadakati, uzmanlar tarafından ön plana çıkarılmaktadır.
This study aims to determine an effective method of measuring the efficiency of promotional strategies for tourist destinations. Complicating factors that influence promotional efficiency (PE), such as promotional activities (PA), destination attribute (DA), and destination image (DI), make it difficult to evaluate the effectiveness of PE. This study develops a rule-based decision support mechanism using fuzzy set theory and the Analytic Hierarchy Process (AHP) to evaluate the effectiveness of promotional strategies. Additionally, a statistical analysis is conducted using SPSS (Statistics Package for Social Science) to confirm the results of the fuzzy AHP analysis. This study finds that government policy is the most important factor for PE and that service staff (internal beauty) is more important than tourism infrastructure (external beauty) in terms of customer satisfaction and long-term strategy in PE. With respect to DI, experts are concerned first with tourist perceived value, second with tourist satisfaction and finally with tourist loyalty
Other ID JA94CJ53EY
Journal Section Research Article
Authors

Author: Nguyen Quang VINH

Author: Dam Van KHANH

Author: Nguyen Viet ANH

Dates

Publication Date: April 1, 2015

Bibtex @ { ckuiibfd365540, journal = {Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi}, issn = {1308-5549}, eissn = {2147-4206}, address = {Cankiri Karatekin University}, year = {2015}, volume = {5}, pages = {47 - 70}, doi = {}, title = {Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi}, key = {cite}, author = {VINH, Nguyen Quang and KHANH, Dam Van and ANH, Nguyen Viet} }
APA VINH, N , KHANH, D , ANH, N . (2015). Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5 (1), 47-70. Retrieved from http://dergipark.org.tr/ckuiibfd/issue/32904/365540?publisher=karatekin?publisher=karatekin
MLA VINH, N , KHANH, D , ANH, N . "Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi". Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi 5 (2015): 47-70 <http://dergipark.org.tr/ckuiibfd/issue/32904/365540?publisher=karatekin?publisher=karatekin>
Chicago VINH, N , KHANH, D , ANH, N . "Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi". Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi 5 (2015): 47-70
RIS TY - JOUR T1 - Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi AU - Nguyen Quang VINH , Dam Van KHANH , Nguyen Viet ANH Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 47 EP - 70 VL - 5 IS - 1 SN - 1308-5549-2147-4206 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Journal of the Faculty of Economics and Administrative Sciences Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi %A Nguyen Quang VINH , Dam Van KHANH , Nguyen Viet ANH %T Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi %D 2015 %J Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi %P 1308-5549-2147-4206 %V 5 %N 1 %R %U
ISNAD VINH, Nguyen Quang , KHANH, Dam Van , ANH, Nguyen Viet . "Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi". Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi 5 / 1 (April 2015): 47-70.
AMA VINH N , KHANH D , ANH N . Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi. 2015; 5(1): 47-70.
Vancouver VINH N , KHANH D , ANH N . Vietnam Turizm Sektöründe Reklam Stratejilerinin Bulanık Kural Tabanlı Analizi. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi. 2015; 5(1): 70-47.