Bu çalışmanın amacı Amasya ilinde faaliyette bulunan süt sığıcılığı
işletmelerinin mevcut sosyal ve ekonomik durumlarının belirlenmesi ve
kuraklığın oluşması konusundaki düşünce ve davranışlarını incelemektir. Bu
amaçla Amasya ili Merkez ilçede süt sığırcılığı yapan 68 işletmeden anketler
yoluyla veriler toplanmış olup elde edilen veriler grafikler haline getirilerek
yorumlama yoluna gidilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre Amasya ilindeki süt
sığırcılığı yapan işletmecilerin tecrübelerin yeterli düzeyde olduğu ve orta
yaş kuşağında oldukları ortaya çıkmıştır. İşletmecilerin eğitim durumu tarım
sektörü için oldukça yüksek düzeyde bulunmuştur. Üreticiler, kuraklığın
nedenleri ve oluşturduğu etkiler konusunda yeterli bir bilgiye sahip olup
bilgiyi de en fazla oranda TV programlarından almaktadırlar. Bölgedeki süt
sığırcılığı yapan işletmeler için en büyük maliyet unsuru yem giderleri olup,
yem teminini üreticilerin önemli bir kısmı dışarıdan satın almak suretiyle
gidermektedirler. Bu nedenle kuraklık yem ihtiyacını kendi işletmesinde
karşılayan işletmeleri olduğu gibi dışarıdan satın alan işletmeleri de
etkilemiştir. Üreticiler süt pazarlama kanalları
içinde en fazla oranda aracıları kullanmaktadır. Bu nedenle hem yem ihtiyacını
işletmenin karşılayacağı ve hem de süt satışını kendilerinin yapacağı bir
sistemi oluşturmaları konusunda gerekli teknik ve ekonomik desteğin üreticilere
verilmesi uygun olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hayvansal Üretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 2 |