Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 2, 958 - 994, 28.12.2018
https://doi.org/10.30627/cuilah.448663

Öz

Kadına yönelik şiddet, ülkemizin tedavi edilemez bir yarası haline
gelmiştir. Resmi, gayr-ı resmi ve karma olmak üzere pek çok çalışma
yapılmasına; bu ilkelliğin önüne geçmek için sürekli yeni kanunlar
çıkarılmasına; seminer, panel, sempozyum, konferans gibi halka açık, kurum içi
personel eğitimleri gibi lokal çalışmalar yapılmasına rağmen maalesef gün
geçtikçe artmaya devam etmektedir. Kadına yönelik şiddet, kadının erkek
karşısındaki güçsüzlüğü, kadının cinsiyeti/cinselliği, reddedilme, ekonomik
nedenler, kültürel nedenler, kanunların yetersizliği ve beşeri nedenler başta
olmak üzere pek çok sebebi olan bir olgudur ve bütün dünyanın kendisiyle
mücadele ettiği ortak bir sorundur. Ancak İslam karşıtı bazı çevreler, sanki
sadece Müslüman ülkelerde kadına şiddet uygulanıyormuş ve bunun yegâne
müsebbibi İslam diniymiş gibi bir algı oluşturmaya, insan hakları ve kadın
hakları üzerinden İslam’a saldırmaya devam etmektedir. Bu dinin iki kaynağı,
Kur’an-ı Kerim ve Sünnet-i Seniyye, incelendiğinde bugün İslam’a saldıranların
atalarının kadının bir insan olup olmadığını tartıştıkları dönemlerde, kadına
her türlü hak ve yetkiyi verdiği görülecektir. Bu çalışmada kadına yönelik
şiddetin nedenleri başlıklar halinde belirlenecek, daha sonra bunları
engellemeye yönelik Kur’anî tedbirler verilecektir. Kadına şiddetin nedenlerini
topluca bir arada görmesi sağlanan okuyucunun, bunun İslam’la bir ilgisinin
olmadığını fark etmesi; Kur’an’ın kadını korumaya yönelik tedbirlerini bir
arada görmesiyle de onun bir sorun kaynağı değil, çözüm merkezi olduğunu müşahede
etmesi hedeflenmektedir.

Kaynakça

  • Akbulut, İlhan. “İslam Hukukunda Suçlar ve Cezalar”, AÜİFD, 52/I (2003): 167-181.Âmedî, Ebu’l-Hasen Seyyiduddîn Ali b. Ebî Ali. Gâyetu’l-merâm fî ilmi’l-kelâm. nşr. Hasen Mahmûd Abdullatîf. Kahire: el-Meclisu’l-e‘alâ li’ş-şuûni’l-İslâmiyye, ts.Beydâvî, Nâsıruddîn Ebû Saîd Abdullah b. Ömer. Envâru’t-tenzîl ve esrâru’t-te’vîl. nşr. Muhammed Abdurrahman el-Maraşlı. Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, 1418. Buhârî, Ebu Abdillah Muhammed b. İsmâil. el-Câmiu’s-Sahîh. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.Çalışkan, İbrahim. “İslâm Hukukunda Ceza Kavramı ve Hadd Cezaları”, AÜİFD, 31/I (1990): 367-397. Çötok, Nesrin Akıncı. “Toplumsal Cinsiyet Rolü Dâhilinde Kadına Şiddet Olgusuna Karşı Kadın Algısı.” International Journal of Social Sciences and Education Research, 1/III (2015): 778-790.Demir, Sevim Atila, ve Dilek Nam. “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddeti Önlemede Erkeğin Rolü.” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19/III (2014): 211-227.Ebu Dâvud, Süleyman b. el-Eş’as es-Sicistânî. Sünenu Ebî Dâvud. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.Ebu’s-Suûd, Muhammed b. Muhammed. İrşâdu’l-akli’s-selîm ilâ mezâya’l-kitâbi’l-kerîm. Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, ts.Erdoğan, Semra, Aylin Aktaş, ve Güliz Onat Bayram. “Sığınma Evinde Yaşayan Bir Grup Kadının Şiddet Deneyimleri Ve Baş Etme Yaklaşımları: Niteliksel Bir Çalışma.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6/I (2009): 808-824.Ermî, Muhammed el-Emîn b. Abdillah. Tefsîru hadâiku’r-ravhi ve’r-reyhân. Beyrut: Dâru tavki’n-necât, 2001.Hatemi, Hüseyin. İlahi Hikmet’te Kadın. İstanbul: İşaret Yayınları, 1995.Hâzin, Alâuddîn Ali b. Muhammed. Lubâbu’t-te’vîl fî meâni’t-tenzîl. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1415.Gökkaya, Veda Bilican. “Cam Tavan, Kadın ve Ekonomik Şiddet.” The Journal of Academic Social Science Studies, 26/II (2014): 371-383.Güler, Nuran, Hatice Tel, ve Fatma Özkan Tuncay. “Kadının Aile İçi Şiddete Bakışı.” CÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 27/II (2005): 51-56.http://gazetekarinca.com/2017/12 /yuzune-kezzap-atilan-kadin-devlet-10-gun-once-koruma-talebimi-reddetmisti/ (erişim 02 Mayıs, 2018)http://kadininstatusu.aile.gov.tr/data/58528516369dc524d057a5fe/Kad%C4%B1na%20Yo%CC%88nelik%20%C5%9Eiddetle%20Mu%CC%88cadele%20Bro%C5%9F%C3%BCr%C3%BC.pdf (erişim 01 Mayıs, 2018)http://www.ceza-bb.adalet.gov.tr/mevzuat/5275.htm (erişim 10 Mayıs, 2018)http://www.islamveihsan.com/mehir-nedir-mehir-neden-verilir.html (erişim 01 Haziran, 2018)https://www.youtube.com/watch?v=J2jbYk7Srys (erişim 11 Mayıs, 2018)İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir. et-Tahrîr ve’t-tenvîr. Tunus: ed-Dâru’t-tûnusiyye li’n-neşr, 1984.İbn Atiyye, Ebu Muhammed Abdulhakk el-Endelûsî. el-Muharreru’l-vecîz fî tefsîri’l-kitâbi’l-azîz. nşr. Abdusselâm Abduşşâfî Muhammed. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1422.İbn Ebî Şeybe, Ebu Bekr. el-Kitâbu’l-musannef fi’l-ehâdisi ve’l-âsâr. Riyad: Mektebetu’r-ruşd, 1409.İbn Mâce, Muhammed b. Yezîd. Sünenu İbni Mâce. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.İbn Munzir, Ebu Bekr Muhammed. Kitâbu tefsîri’l-Kur’ân. nşr. Sa’d b. Muhammed es-Sa’d. Medine: Dâru’l-meâsire, 2002. İbnu’l-Cevzî, Cemâluddîn Ebu’l-Ferec Abdurrahman b. Alî b. Muhammed. Zâdu’l-mesîr fî ilmi’t-tefsîr. nşr. Abdurrezzak el-Mehdî. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-arabî, 1422.İbnu’l-Humâm, Kemâluddîn Muhammed b. Abdilvâhid. Şerhu fethi’l-kadîr. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1998.Kadâî, Ebû Abdillah Muhammed b. Ca’fer. Müsnedu’ş-şihâb. Beyrut: Müessesetu’r-risâle, 1986.Kahraman, Selam Dinç. “Kadınların Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi.” DEUHYO ED, 3/I (2010): 30-35.Karaman, Hayrettin. İslam’da Kadın ve Aile. İstanbul: Ensar Yayınları, 1994.Karaman, Hayrettin, Mustafa Çağırıcı, İ. Kâfi Dönmez, ve Sadrettin Gümüş. Kur’an Yolu. Ankara: DİB Yayınları, 2014.Karslı, İbrahim Halil. Kur’an Yorumlarında Kadın Sosyo-kültürel Çevrenin Kur’an Yorumlarındaki Yansımaları. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2003.Kâsımî, Muhammed Cemâluddîn. Mehâsinu’t-te’vîl. nşr. Muhammed Bâsil Uyûnu’s-Sevd. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1418.Kaypak, Şafak. “Türkiye’de Kadının İnsan Hakları Ve Anayasal Yansıması”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13/XXXIII (2016): 298-315.Komisyon. et-Tefsîru’l-vasît li’l-Kur’âni’l-Kerîm. Kahire: el-Hey’etu’l-âmmetu li-şuûnil-metâbi‘i’l-emîriyyeti, 1973.Mahlî, Celâluddîn Muhammed b. Ahmed, ve Suyûtî, Celâluddîn Abdurrahman b. Ebî Bekr. Tefsîru’l-Celâleyn. Kahire: Dâru’l-hadîs, ts. Mandaloğlu, Mehmet. “İslamiyet’ten Önce Türklerde Aile Hukuku”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 33 (2013): 133-159.Mekkî b. Ebî Tâlib, Ebu Muhammed. el-Hidâyetu ilâ bulûği’n-nihâye. eş-Şârika: Mecmûatu buhûsi’l-kitâbi ve’s-sünne, 2008.Merâğî, Ahmed b. Mustafa. Tefsîru’l-Merâğî. Kahire: Şeriketu mektebetu ve matbaatu Mustafa el-Bâbî, 1946.Mevdûdî, Ebu’l-A‘lâ. Tefhîmu’l-Kur’an. İstanbul: İnsan Yayınları, ts. MN Yazılım Medya Reklam A.Ş. “memurlar.net.” Erişim 03 Mayıs, 2018. https://www.memurlar.net/haber/439279/bosanmak-isteyen-esini-ve-esinin-ailesini-oldurdu.htmlMuhammed Reşid b. Ali Rıza. Tefsîru’l-menâr. Kahire: el-Hey’etu’l-mısriyyetu’l-âmmetu li’l-kitâb, 1990.Mücâhid b. Cebr, Ebu’l-Haccâc. Tefsîru Mücâhid. nşr. Muhammed Abdusselâm. Mısır: Dâru’l-fikri’l-İslâmi’l-hadîse, 1989.Müslim b. el-Haccâc. Sahihu Müslim, İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.NTV Radyo ve Televizyon Yayıncılığı A.Ş. “Televizyon (NTV).” Erişim 02 Mayıs, 2018. https://www.ntv.com.tr/turkiye/evlenme-teklifini-reddetti-diye-olduruldu,Ep8eNYsRf0egtU72awVj_gÖzcan, Uğur, ve Murat Gökhan Dalyan. “19. yy'da Rumlarda ve Arnavutlarda Evlilik Müessesesinde Başlık Uygulamaları”, History Studies, 3/III (2011): 319-336.Öztürk, Necla. “Ailenin Korunması Ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun Getirdiği Bazı Yenilikler ve Öneriler”, İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 8/I (2017): 1-32.Öztürk, Yaşar Nuri. Kur’an’daki İslam. İstanbul: Yeni Boyut Yayınları, 1997.Râzî, Ebu Abdillah Muhammed b. Ömer Fahruddîn. Mefâtihu’l-gayb. Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, 1420. Seâlibî, Ebu Zeyd Abdurrahman b. Muhammed. el-Cevâhiru’l-hisân fî tefsîri’l-Kur’ân, Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, 1418.Semerkandî, Nasr b. Muhammed b. Ahmed. Bahru’l-ulûm. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 2010.Suğdî, Ebu’l-Hasen Alî b. el-Huseyn. en-Nutefu fi’l-fetâvâ. nşr. Salahuddîn en-Nâhî. Beyrut: Dâru’l-Furkân, 1984.Suyûtî, Celaluddin. ed-Durru’l-mensûr. Beyrut: Dâru’l-fikr, ts.Şimşek, M. Said. Hayat Kaynağı Kur’an Tefsiri. İstanbul: Beyan Yayınları, 2012.Taberî, Muhammed b. Cerîr. Câmiu’l-beyân fî te’vîli’l-Kur’an. nşr. Ahmed Muhammed Şakir. Beyrut: Müessesetu’r-risâle, 2000. Tayyib, Muhammed b. Ali. el-Mutemed fî usûli’l-fıkh. nşr. Halil el-Meyyis. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1403.Telkenaroğlu, M. Rahmi. İslam Hukukunda İhmalî Suçlar. Konya: Hüner Yayınları, 2014.Tirmizî, Muhammed b. İsâ. Sünenu Tirmizî. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.Türer, Celal. Şiddet Karşısında İslam. İstanbul: DİB Yayınları, 2014.Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. Fahrettin Atar. 44 cilt. İstanbul, TDV Yay., 2006. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. İbrahim Kâfi Dönmez. 44 cilt. İstanbul, TDV Yay., 2000.Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanlığı. “TRT HABER.” Erişim 06 Mayıs, 2018. http://www.trthaber.com/haber/gundem/egitimli-kadin-daha-cok-siddet-goruyur-20568.htmlYazır, M. Hamdi. Hak Dini Kur’an Dili. İstanbul: Eser Neşriyat, 1979.Yenigün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık A.Ş. “Cumhuriyet Gazetesi.” Erişim 01 Haziran, 2018. http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/ 443684/Aydin_da_koca_dehseti__Bosanmak_isteyen_esini_ve_iki_cocugunu_katletti.html.Zemahşerî, Ebu’l-Kâsım Muhammed b. Amr b. Ahmed. el-Keşşâf an hakâiki ğavâmidi’t-tenzîl. Beyrut: Dâru’l-kitâbi’l-arabî, 1407.

VIOLENCE AGAINST WOMEN: CAUSES and QUR'ANIC MEASURES FOR PREVENTION

Yıl 2018, Cilt: 18 Sayı: 2, 958 - 994, 28.12.2018
https://doi.org/10.30627/cuilah.448663

Öz

Violence against women has become an untreatable injury in our
country.  Despite many official and
unofficial studies, seminars, panels, symposiums, conferences and even public
works such as in-house family member trainings and a lot of new laws made to
prevent violence against women; this unacceptable primitive behavior is
unfortunately continuing to increase. 
Violence against women is a phenomenon that has many causes, especially
women's weakness against men, women's gender / sexuality, rejection, economic
reasons, cultural reasons, inadequacy of laws and human causes and it is a
common problem which the whole world struggles with. However, some anti-Islamic
formations continue to attack Islam through human rights and women's rights and
they try to create negative views about Islam in that Islam is the unique reason
behind domestic violence and violence is imposed on women only in Muslim
countries. When the two sources of this religion, the Qur'an and the Sunnah,
are examined, it will be seen that while the ancestors of those who are
attacking Islam today were discussing whether the woman is a human being or
not, Islam gave the woman all kinds of rights and powers. In this study, the
causes of violence against women will be identified in titles, and then the
Qur’an measures to prevent violence against women are going to be focused.  This study aims to help the readers who are
provided to see the causes of violence against women collectively understand
that this problem has nothing with  Islam;
and to help them  realize that Quran is
not a source of trouble, but a solution for this problem  by 
showing them  the Qur'an's
measures to protect women.

Kaynakça

  • Akbulut, İlhan. “İslam Hukukunda Suçlar ve Cezalar”, AÜİFD, 52/I (2003): 167-181.Âmedî, Ebu’l-Hasen Seyyiduddîn Ali b. Ebî Ali. Gâyetu’l-merâm fî ilmi’l-kelâm. nşr. Hasen Mahmûd Abdullatîf. Kahire: el-Meclisu’l-e‘alâ li’ş-şuûni’l-İslâmiyye, ts.Beydâvî, Nâsıruddîn Ebû Saîd Abdullah b. Ömer. Envâru’t-tenzîl ve esrâru’t-te’vîl. nşr. Muhammed Abdurrahman el-Maraşlı. Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, 1418. Buhârî, Ebu Abdillah Muhammed b. İsmâil. el-Câmiu’s-Sahîh. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.Çalışkan, İbrahim. “İslâm Hukukunda Ceza Kavramı ve Hadd Cezaları”, AÜİFD, 31/I (1990): 367-397. Çötok, Nesrin Akıncı. “Toplumsal Cinsiyet Rolü Dâhilinde Kadına Şiddet Olgusuna Karşı Kadın Algısı.” International Journal of Social Sciences and Education Research, 1/III (2015): 778-790.Demir, Sevim Atila, ve Dilek Nam. “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddeti Önlemede Erkeğin Rolü.” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19/III (2014): 211-227.Ebu Dâvud, Süleyman b. el-Eş’as es-Sicistânî. Sünenu Ebî Dâvud. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.Ebu’s-Suûd, Muhammed b. Muhammed. İrşâdu’l-akli’s-selîm ilâ mezâya’l-kitâbi’l-kerîm. Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, ts.Erdoğan, Semra, Aylin Aktaş, ve Güliz Onat Bayram. “Sığınma Evinde Yaşayan Bir Grup Kadının Şiddet Deneyimleri Ve Baş Etme Yaklaşımları: Niteliksel Bir Çalışma.” Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6/I (2009): 808-824.Ermî, Muhammed el-Emîn b. Abdillah. Tefsîru hadâiku’r-ravhi ve’r-reyhân. Beyrut: Dâru tavki’n-necât, 2001.Hatemi, Hüseyin. İlahi Hikmet’te Kadın. İstanbul: İşaret Yayınları, 1995.Hâzin, Alâuddîn Ali b. Muhammed. Lubâbu’t-te’vîl fî meâni’t-tenzîl. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1415.Gökkaya, Veda Bilican. “Cam Tavan, Kadın ve Ekonomik Şiddet.” The Journal of Academic Social Science Studies, 26/II (2014): 371-383.Güler, Nuran, Hatice Tel, ve Fatma Özkan Tuncay. “Kadının Aile İçi Şiddete Bakışı.” CÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 27/II (2005): 51-56.http://gazetekarinca.com/2017/12 /yuzune-kezzap-atilan-kadin-devlet-10-gun-once-koruma-talebimi-reddetmisti/ (erişim 02 Mayıs, 2018)http://kadininstatusu.aile.gov.tr/data/58528516369dc524d057a5fe/Kad%C4%B1na%20Yo%CC%88nelik%20%C5%9Eiddetle%20Mu%CC%88cadele%20Bro%C5%9F%C3%BCr%C3%BC.pdf (erişim 01 Mayıs, 2018)http://www.ceza-bb.adalet.gov.tr/mevzuat/5275.htm (erişim 10 Mayıs, 2018)http://www.islamveihsan.com/mehir-nedir-mehir-neden-verilir.html (erişim 01 Haziran, 2018)https://www.youtube.com/watch?v=J2jbYk7Srys (erişim 11 Mayıs, 2018)İbn Âşûr, Muhammed et-Tâhir. et-Tahrîr ve’t-tenvîr. Tunus: ed-Dâru’t-tûnusiyye li’n-neşr, 1984.İbn Atiyye, Ebu Muhammed Abdulhakk el-Endelûsî. el-Muharreru’l-vecîz fî tefsîri’l-kitâbi’l-azîz. nşr. Abdusselâm Abduşşâfî Muhammed. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1422.İbn Ebî Şeybe, Ebu Bekr. el-Kitâbu’l-musannef fi’l-ehâdisi ve’l-âsâr. Riyad: Mektebetu’r-ruşd, 1409.İbn Mâce, Muhammed b. Yezîd. Sünenu İbni Mâce. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.İbn Munzir, Ebu Bekr Muhammed. Kitâbu tefsîri’l-Kur’ân. nşr. Sa’d b. Muhammed es-Sa’d. Medine: Dâru’l-meâsire, 2002. İbnu’l-Cevzî, Cemâluddîn Ebu’l-Ferec Abdurrahman b. Alî b. Muhammed. Zâdu’l-mesîr fî ilmi’t-tefsîr. nşr. Abdurrezzak el-Mehdî. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-arabî, 1422.İbnu’l-Humâm, Kemâluddîn Muhammed b. Abdilvâhid. Şerhu fethi’l-kadîr. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1998.Kadâî, Ebû Abdillah Muhammed b. Ca’fer. Müsnedu’ş-şihâb. Beyrut: Müessesetu’r-risâle, 1986.Kahraman, Selam Dinç. “Kadınların Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliğine Yönelik Görüşlerinin Belirlenmesi.” DEUHYO ED, 3/I (2010): 30-35.Karaman, Hayrettin. İslam’da Kadın ve Aile. İstanbul: Ensar Yayınları, 1994.Karaman, Hayrettin, Mustafa Çağırıcı, İ. Kâfi Dönmez, ve Sadrettin Gümüş. Kur’an Yolu. Ankara: DİB Yayınları, 2014.Karslı, İbrahim Halil. Kur’an Yorumlarında Kadın Sosyo-kültürel Çevrenin Kur’an Yorumlarındaki Yansımaları. İstanbul: Rağbet Yayınları, 2003.Kâsımî, Muhammed Cemâluddîn. Mehâsinu’t-te’vîl. nşr. Muhammed Bâsil Uyûnu’s-Sevd. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1418.Kaypak, Şafak. “Türkiye’de Kadının İnsan Hakları Ve Anayasal Yansıması”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13/XXXIII (2016): 298-315.Komisyon. et-Tefsîru’l-vasît li’l-Kur’âni’l-Kerîm. Kahire: el-Hey’etu’l-âmmetu li-şuûnil-metâbi‘i’l-emîriyyeti, 1973.Mahlî, Celâluddîn Muhammed b. Ahmed, ve Suyûtî, Celâluddîn Abdurrahman b. Ebî Bekr. Tefsîru’l-Celâleyn. Kahire: Dâru’l-hadîs, ts. Mandaloğlu, Mehmet. “İslamiyet’ten Önce Türklerde Aile Hukuku”, Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 33 (2013): 133-159.Mekkî b. Ebî Tâlib, Ebu Muhammed. el-Hidâyetu ilâ bulûği’n-nihâye. eş-Şârika: Mecmûatu buhûsi’l-kitâbi ve’s-sünne, 2008.Merâğî, Ahmed b. Mustafa. Tefsîru’l-Merâğî. Kahire: Şeriketu mektebetu ve matbaatu Mustafa el-Bâbî, 1946.Mevdûdî, Ebu’l-A‘lâ. Tefhîmu’l-Kur’an. İstanbul: İnsan Yayınları, ts. MN Yazılım Medya Reklam A.Ş. “memurlar.net.” Erişim 03 Mayıs, 2018. https://www.memurlar.net/haber/439279/bosanmak-isteyen-esini-ve-esinin-ailesini-oldurdu.htmlMuhammed Reşid b. Ali Rıza. Tefsîru’l-menâr. Kahire: el-Hey’etu’l-mısriyyetu’l-âmmetu li’l-kitâb, 1990.Mücâhid b. Cebr, Ebu’l-Haccâc. Tefsîru Mücâhid. nşr. Muhammed Abdusselâm. Mısır: Dâru’l-fikri’l-İslâmi’l-hadîse, 1989.Müslim b. el-Haccâc. Sahihu Müslim, İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.NTV Radyo ve Televizyon Yayıncılığı A.Ş. “Televizyon (NTV).” Erişim 02 Mayıs, 2018. https://www.ntv.com.tr/turkiye/evlenme-teklifini-reddetti-diye-olduruldu,Ep8eNYsRf0egtU72awVj_gÖzcan, Uğur, ve Murat Gökhan Dalyan. “19. yy'da Rumlarda ve Arnavutlarda Evlilik Müessesesinde Başlık Uygulamaları”, History Studies, 3/III (2011): 319-336.Öztürk, Necla. “Ailenin Korunması Ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun Getirdiği Bazı Yenilikler ve Öneriler”, İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 8/I (2017): 1-32.Öztürk, Yaşar Nuri. Kur’an’daki İslam. İstanbul: Yeni Boyut Yayınları, 1997.Râzî, Ebu Abdillah Muhammed b. Ömer Fahruddîn. Mefâtihu’l-gayb. Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, 1420. Seâlibî, Ebu Zeyd Abdurrahman b. Muhammed. el-Cevâhiru’l-hisân fî tefsîri’l-Kur’ân, Beyrut: Dâru ihyâi’t-turâsi’l-arabî, 1418.Semerkandî, Nasr b. Muhammed b. Ahmed. Bahru’l-ulûm. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 2010.Suğdî, Ebu’l-Hasen Alî b. el-Huseyn. en-Nutefu fi’l-fetâvâ. nşr. Salahuddîn en-Nâhî. Beyrut: Dâru’l-Furkân, 1984.Suyûtî, Celaluddin. ed-Durru’l-mensûr. Beyrut: Dâru’l-fikr, ts.Şimşek, M. Said. Hayat Kaynağı Kur’an Tefsiri. İstanbul: Beyan Yayınları, 2012.Taberî, Muhammed b. Cerîr. Câmiu’l-beyân fî te’vîli’l-Kur’an. nşr. Ahmed Muhammed Şakir. Beyrut: Müessesetu’r-risâle, 2000. Tayyib, Muhammed b. Ali. el-Mutemed fî usûli’l-fıkh. nşr. Halil el-Meyyis. Beyrut: Dâru’l-kutubi’l-ilmiyye, 1403.Telkenaroğlu, M. Rahmi. İslam Hukukunda İhmalî Suçlar. Konya: Hüner Yayınları, 2014.Tirmizî, Muhammed b. İsâ. Sünenu Tirmizî. İstanbul: Akçağ Yayınları, 1988.Türer, Celal. Şiddet Karşısında İslam. İstanbul: DİB Yayınları, 2014.Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. Fahrettin Atar. 44 cilt. İstanbul, TDV Yay., 2006. Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi. İbrahim Kâfi Dönmez. 44 cilt. İstanbul, TDV Yay., 2000.Türkiye Radyo ve Televizyon Kurumu Haber ve Spor Yayınları Dairesi Başkanlığı. “TRT HABER.” Erişim 06 Mayıs, 2018. http://www.trthaber.com/haber/gundem/egitimli-kadin-daha-cok-siddet-goruyur-20568.htmlYazır, M. Hamdi. Hak Dini Kur’an Dili. İstanbul: Eser Neşriyat, 1979.Yenigün Haber Ajansı Basın ve Yayıncılık A.Ş. “Cumhuriyet Gazetesi.” Erişim 01 Haziran, 2018. http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turkiye/ 443684/Aydin_da_koca_dehseti__Bosanmak_isteyen_esini_ve_iki_cocugunu_katletti.html.Zemahşerî, Ebu’l-Kâsım Muhammed b. Amr b. Ahmed. el-Keşşâf an hakâiki ğavâmidi’t-tenzîl. Beyrut: Dâru’l-kitâbi’l-arabî, 1407.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kılıçarslan 0000-0001-6935-1878

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 27 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıçarslan, M. (2018). Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 18(2), 958-994. https://doi.org/10.30627/cuilah.448663
AMA Kılıçarslan M. Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Aralık 2018;18(2):958-994. doi:10.30627/cuilah.448663
Chicago Kılıçarslan, Mehmet. “Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 18, sy. 2 (Aralık 2018): 958-94. https://doi.org/10.30627/cuilah.448663.
EndNote Kılıçarslan M (01 Aralık 2018) Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 18 2 958–994.
IEEE M. Kılıçarslan, “Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 18, sy. 2, ss. 958–994, 2018, doi: 10.30627/cuilah.448663.
ISNAD Kılıçarslan, Mehmet. “Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 18/2 (Aralık 2018), 958-994. https://doi.org/10.30627/cuilah.448663.
JAMA Kılıçarslan M. Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2018;18:958–994.
MLA Kılıçarslan, Mehmet. “Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 18, sy. 2, 2018, ss. 958-94, doi:10.30627/cuilah.448663.
Vancouver Kılıçarslan M. Kadına Yönelik Şiddet: Sebepleri, Önlemeye Yönelik Kur’anî Tedbirler. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2018;18(2):958-94.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.