Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM DERSLERİNDEKİ MEMNUNİYET ARAŞTIRMASI: AŞIK VEYSEL MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 20 Sayı: 1, 462 - 473, 31.05.2019

Öz

Uzaktan eğitim farklı mekânlardaki öğrenci, öğretmen ve öğretim materyallerinin çeşitli
iletişim teknolojileri aracılığıyla bir araya getirildiği kurumsal bir eğitim
faaliyetidir.
Günümüzde zamandan ve mekândan bağımsız eğitim imkânı sunan
uzaktan eğitim programları gün geçtikçe artmakta ve beraberinde birçok
tartışmayı getirmektedir. Bu çalışmada öğrencilerin uzaktan eğitime bakış
açıları değerlendirilecek ve memnuniyet düzeyleri ölçülecektir.   



Veriler anket yöntemiyle veri elde edilecek olup, SPSS 21 paket programında frekans, 
ki – kare analizi, faktör analizi yapılacaktır.
Ankette
kullanılan önermeler araştırmacıların hazırlayacağı sorulardan oluşacaktır.



Eğitim kalitesi, fiziki mekânlar, sunulan uygulama olanakları,
sosyal kültürel ve sportif olanaklar ve öğrencinin bireysel özellikleri gibi
farklı boyutları da içeren bir yaklaşımla incelenebilir. Aşık Veysel Meslek
Yüksekokulu öğrencilerinin memnuniyet düzeylerinin de bu olgulardan etkilendiği
tespit edilmiştir.



Uzaktan eğitim veren kurumlar teknolojiyi yakından takip etmeli,
öğrencilerine standart bir öğretim hizmeti sunmaktan kaçınarak, öğrencileri
memnun edecek daha etkili hizmetler sunabilmelidir. Öğrencilerin uygulama
yapabilecekleri laboratuvar ortamlarının iyileştirilmesi, gerekli teknolojik
alt yapının sunulması gerekmektedir. 

Kaynakça

  • Alkan, Cecat. Açıköğretim: Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Ankara: Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, 1987.Antalyalı, Ö. L. (2004). Uzaktan Eğitim Algısı Ve Yöneylem Araştırması Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilebilirliği. Süleyman Demirel Üniversitesi, İşletme Bölümü Yüksek Lisans Tezi.Başar, A., Oktay, E. (2004). Uygulamalı İstatistik, 2. 3.Baskı, Erzurum: Aktif Yayınevi, s.103. Bilimler Enstitüsü, Denizli.Bayam Y. Ve Aksoy M. (2002) Türkiye'de Uzaktan Eğitim ve Sakarya Üniversitesi Uygulaması ı. SAU Fen Bilimieti Enstitüsü Dergisi , 6 (1), 169-175Can, Ertuğ. “Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Eğitimlerini Değerlendirmeleri” XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, MalatyaCemiloğlu, M. (2004). Üniversitelerde Okutulan Türk Dili Dersi İle İlgili Tespitler, Değerlendirmeler Ve Öneriler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 173-182.Cumhuriyet Üniversitesi, İnternet Adresi http://www.cumhuriyet.edu.tr, Erişim Tarihi: 24.02.2018.Değerlioğlu ö. Ve Ergün E.(2011) Uzaktan Eğitim Uygulamaları ve Öğretim Yönetim Sistemleri, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 İnönü Üniversitesi, Malatya, 329-335.Demirkan, Ö., Bayra, E. ve Baysan, E. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin derslri takip etme durumlarının dönemsonu başarılarına etkisi (Afyon Kocatepe Üniversitesi Örneği), Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1): 47-75.Ekici, G. (2008). Uzaktan Eğitim Ortamlarının Seçiminde Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Önemi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24:Ilgaz, H., Aşkar, P., (2009). Çevrimiçi Uzaktan Eğitim Ortamında Topluluk Hissi Ölçeği Geliştirme Çalışması, Turkish Journal of Computer and Mathematics Educition, Vol.1, No.1, pp:27-35.Karata K. ve diğerleri. (2017). Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı: Malatya Meslek Yüksekokulu Örneği, .Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. 6(4)Karabatak, M. (2002). Web’e Dayalı Uzaktan Eğitimde Otomasyon. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Elazığ: Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.Kılıç, S ve Seyis, E, (2014). Uzaktan Eğitim Programlarından Eğitim Alan Öğretim Elemanlarının, Uzaktan Eğitimi Ve Aldığı Eğitimi Benimseme Durumları, Küresel Mühendislik Çalışmaları Dergisi Cilt 1 Sayı 1(2014) 19-35 (Journal of Global Engineering Studies) Vol. 1 No. 1(2014) 19-35Kubat B. Ve Diğerleri (2007), Uzaktan Eğitim için Entegre Ofis Dersi’nin Web Tabanlı İçeriğinin Geliştirilmesi ve Üretilmesi IX. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, 159-166Metin A. VE Diğerleri (2017), Öğrencilerin Uzaktan Eğitim Sistemine Bakış Açısı ve Uzaktan Eğitim İngilizce Dersinin Verimliliğinin Değerlendirilmesi: Banaz Meslek Yüksekokulu, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 640-652.ÖZER, Bekir (1990). Uzaktan Eğitim Sisteminin Evrensel Yapısı. Kurgu Dergisi S:8, 569-594.Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N.F. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.Simonson, M., Smaldino, S., Albright, M. ve Zvacek, S. (2009). Teaching and Learning at a Distance: Foundations of Distance Education. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc. 8Tuncer M. Ve Bahadır F., (2017) Uzaktan Eğitim Programlarının BuProgramlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. The Journal of Educational Reflections, 1(2), 27-36.4 Türkoğlu, T. (2015). Meslek Yüksekokulunda Örgün Öğretim Programındaki Öğrencilerin Uzaktan Öğretim Dersine Karşı Yaklaşımları. 4th International Vocational Schools Symposium, Yalova, 55-64.Unesco. Distance Learning Systems and Structures: Training Manual. Volume II. Bangkok: Unesco Regional Office for Education in Asia and the Pacific, 1987.Yılmaz Ö. Ve Özkan B. (2014).Uzaktan Eğitim BÖTE Öğrencilerinin Uzaktan aeĞİTİM İle İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(21), 85 – 94.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevzat Balıkçıoğlu

Dilek Çınar Öz

Nalan Nilüfer Işın

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Balıkçıoğlu, N., Çınar Öz, D., & Işın, N. N. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM DERSLERİNDEKİ MEMNUNİYET ARAŞTIRMASI: AŞIK VEYSEL MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.

Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.