Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Ticarette Demiryolunun Lojistik Performansa Etkisi

Yıl 2019, Sayı: 9, 79 - 90, 31.01.2019

Öz

Bir ülkenin ekonomik
performansının en önemli göstergeleri Gayri Safi Yurtiçi Hâsılası (GSYH), büyüme
oranı ve ticaret hacmidir. Lojistiğin bu göstergelere önemli katkısı bulunmaktadır.
Bu nedenle, ülkenin, özellikle diğer bölge ve dünya ülkelerine kıyasla,
uluslararası pozisyonu ve hangi alanlarda iyileştirmeler yapılması gerektiği
konusunda fikir edinmek amacıyla lojistik performansını ölçmek önem
taşımaktadır. Dünya Bankasının iki yılda bir yayınladığı Lojistik Performans
Endeksi (LPI), ülkeler arasında kıyaslama yapabilmek için ilk başvurulan kaynak
durumundadır. Bu çalışmanın amacı, Lojistik Performans Endeksi (LPI) verilerini
kullanarak Türkiye’nin uluslararası ticaret kapasitesini etkileyen sorun
noktalarının ne olduğunu ve hangi alanların geliştirilmesi gerektiğini
özellikle de demiryolunun lojistik performansa etkisini incelemektir. 

Kaynakça

  • [1] J.F. Arvis, M. Mustra, L.Ojala. B. Shepherd ve D. Saslavsky. Connecting to compete: Trade logistics in the global economy. 2012.The World Bank, Washington DC.
  • [2] https://wb-lpi-media.s3.amazonaws.com/LPI%20Methodology.pdf, erişim: 30.11.2018.
  • [3] A. Gani. “The Logistics Performance Effect in International Trade”, The Asian Journal of Shipping and Logistics, 2017, 33(4), 279-288.
  • [4] B.Hoekman ve A.Nicita.“Trade Policy, Trade Costs, and Developing Country Trade”, World Development, 2011, 39(12), 2069–2079, DOI: 10.1016/j.worlddev.2011.05.013
  • [5] M.Çemberci, M. E. Civelek, N. Canbolat. “The Moderator Effect of Global Competitiveness Index on Dimensions of Logistics Performance Index”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2015, 195, 1514-1524.
  • [6] L.Martí, R. Puertas ve L.Garcia. “Importance of the logistics performance index in international trade”. Applied Economics. 2014, 46(24), 2982-2992, DOI: 10.1080/00036846.2014.916394
  • [7] Ç.İris ve M. Tanyaş. “Analysis of Turkish Logistics Sector and Solutions Selection to Emerging Problems Regarding Criteria Listed in Logistics Performance Index (LPI)”, International Journal of Business And Management Studies, 2011, 3 (1), 93-102.
  • [8] W. V. Roekel, “Improving the logistics performance index (LPI) by assigning weights to its six core components, using the best-worst method”, Master of Science in Systems Engineering, Policy Analysis and Management at the Delft University of Technology, 2017.
  • [9] J.F. Arvis, , L.Ojala, C. Wiederer, B. Shepherd, A.Raj, K. Dairabayeva ve T.Kiiski. “Connecting to compete: Trade logistics in the global economy”, 2018, The World Bank, Washington DC.
  • [10] https://www.supplychain247.com/article/logistics_performance_index_lpi_report_the_gap_persists, erişim: 19.11.2018.
  • [11] WTO, 2018 https://www.wto.org/english/news_e/pres18_e/pr820_e.htm), erişim: 31.01.2018.
  • [12] www.milliyet.com.tr › Ankara Haberleri › Haber 3 Ocak 2018, erişim: 19.01.2019.
  • [13] TUİK, http://www.tuik.gov.tr/PreTablo.do?alt_id=1046, erişim: 30.01.2019.
  • [14] OECD. (2011). “To what extent are high-quality logistics services trade facilitating”? Trade Policy Working Paper 108, OECD.
  • [15] H. Zeybek. “Ulaşım Sektöründe İntermodalite ve Lojistik Alanındaki Gelişmeler ve Türkiye’ye Yansımaları”, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara.2007.
  • [16] A. Cristea, D. Hummels , L. Puzzello ve M.Avetisyan. “Trade and the Greenhouse Gas Emissions from International Freight Transport”, Journal of Environmental Economics and Management, 2013, 65, 155.
  • [17] J. Jakóbowski, J.K. Popławski ve M. Kaczmarski. “The Silk Railroad The EU-China Rail Connections: Background, Actors, Interests”, OSW Studies, Number 72, Warsaw February 2018, 5.
  • [18] Ulaştırma ve Lojistik Sektör Raporu 2018 Ulaştırma ve Lojistik Kongreleri Sakarya Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret Bölümü.
  • [19] European Commission.Fact-finding studies in support of the development of an EU strategy for freight transport logistics, Lot 1: Analysis of the EU logistics sector Final report 2015.
  • [20] Ekonomi Bakanlığı, “E-İhracat Stratejisi ve Eylem Planı (2018-2020)”, 2018.
  • [21] Z.Yükseler. Türkiye'de Net İhracatın Büyümeye Katkısı ve Ölçüm Sorunları. https:// www. researchgate.net/publication/322525678_Turkiye'de_Net_Ihracatın_Buyumeye_Katkısı_ve_Olcum_Sorunları, 2018,erişim 26.12.2018.
  • [22] https://lpi.worldbank.org/international/scorecard, erişim: 20.12.2018.
  • [23] https://lpi.worldbank.org/domestic/environment_institutions, erişim: 21.12.2018.
  • [24] TCDD. Consultancy Services for TCDD Freight Market Research, Final Report, December 2011.
  • [25] UDH. Bütçe 2018 Sunu, 3 Kasım 2017.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bilimsel Yayınlar (Hakemli Araştırma ve Derleme Makaleler)
Yazarlar

Hulya Zeybek

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 28 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 9

Kaynak Göster

IEEE H. Zeybek, “Uluslararası Ticarette Demiryolunun Lojistik Performansa Etkisi”, Demiryolu Mühendisliği, sy. 9, ss. 79–90, Ocak 2019.