Year 2019, Volume , Issue 10, Pages 46 - 53 2019-07-31

Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi

Evren POŞLUK [1]

32 38

Emniyetli ve konforlu bir demiryolu ulaşımın sağlanması için, hat yatağı imalatının oturma ve ondülasyonlara yol açmayacak şekilde oluşturulması gerekmektedir. Özellikle sanat yapıları ile zemin geçişlerinde farklı oturmalar oluşabilmektedir. Bu oturmalar ise konfor ve seyrüsefer açısından sorunlar oluşturabilmektedir. Bu çalışmada, sanat yapıları ile dolgu arasındaki geçişler değerlendirilmiştir. Bu amaçla uygulamada en çok kullanılan Alman ve Fransız modelleri kullanılmıştır. Yaklaşım dolgu modellerinin, altındaki kaya, kum ve kil birimlere göre davranışları sayısal yöntemle incelenmiştir. Bu amaçla, sanat yapısından belli bir uzaklıktan itibaren 9 metrelik dolgu yüküne göre sonlu elemanlar yöntemi (FEM) kullanan Plaxis 2D V. 8.2 bilgisayar programı kullanılarak yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, dolgu tipinden çok dolgularının altındaki zeminlerin önem taşıdığı, rijit ortamlarda yaklaşım dolgu tipinin çok önemli olmadığı buna karşın plastisitesi yüksek ortamlarda ise Alman yaklaşım dolgu modeli tipinin Fransız dolgu tipine oranla nispeten daha yüksek performans gösterdiği sonucuna varılmıştır.

Yaklaşım dolgusu, Yüksek hızlı tren, Sonlu eleman yöntemi, Plaxis 2D
  • [1] A. Paixão, F. Eduardo, and C. Rui, “Transition zones to railway bridges: track measurements and numerical modelling”, Engineering structures, vol. 80, pp. 435-443, 2014.
  • [2] European Rail Research Institute, Utrech. ERRI D 230.1/RP 3., Bridge ends. Embankment Structure Transition. State of the Art Report, 1999.
  • [3] M. Banimahd, PK. Woodward, J. Kennedy, G. Medero, “Behaviour of train–track interaction in stiffness transitions”, Proceedings of the Institution of Civil Engineers Transport, vol. 165, pp. 205–14, 2012.
  • [4] L. M. G., Coelho, “Structure/Embankment Transitions in Railway Infra-structures” Behaviour and National and International Practices, 2015.
  • [5] UIC Earthworks and track bed for railway lines, , UIC Standard CODE 719 R, 2018.
  • [6] Plaxis 8.2, Finite Element Code For Soil Rock Analyses, User Manual, Delf, 2006.
  • [7] M. Örnek, A. Laman., A. Yıldız, M. Demir, A. Tekinsoy, “Ankrajlı İksa Sistemlerinin Sayısal Analizi”, 2 Uluslar Arası Geoteknik Sempozyumu, İstanbul, 2007, pp.216-219.
  • [8] T. B. Çil, “iksa Sistemleri ve Analiz Yöntemleri Plaxis Paket Programı” Yüksek lisans, Çukurova Üniversitesi, inşaat Mühendisliği Bölümü, Adana, 2007.
  • [9] R. B. J. Brinkgreve, Plaxis Finite Element Code for Soil and Rock Analysis, 2nd, Version 8.2, 2002.
Primary Language tr
Subjects Engineering, Multidisciplinary
Journal Section Article
Authors

Orcid: 0000-0001-9520-5268
Author: Evren POŞLUK (Primary Author)
Institution: TCDD Yapım Dairesi
Country: Turkey


Dates

Application Date: December 27, 2018
Acceptance Date: February 21, 2019
Publication Date: July 31, 2019

Bibtex @research article { demiryolu503627, journal = {Demiryolu Mühendisliği}, issn = {2149-1607}, eissn = {2687-2463}, address = {Demiryolu Mühendisleri Derneği}, year = {2019}, volume = {}, pages = {46 - 53}, doi = {}, title = {Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {POŞLUK, Evren} }
APA POŞLUK, E . (2019). Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi. Demiryolu Mühendisliği, (10), 46-53. Retrieved from http://dergipark.org.tr/demiryolu/issue/43461/503627
MLA POŞLUK, E . "Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi". Demiryolu Mühendisliği (2019): 46-53 <http://dergipark.org.tr/demiryolu/issue/43461/503627>
Chicago POŞLUK, E . "Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi". Demiryolu Mühendisliği (2019): 46-53
RIS TY - JOUR T1 - Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi AU - Evren POŞLUK Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Demiryolu Mühendisliği JF - Journal JO - JOR SP - 46 EP - 53 VL - IS - 10 SN - 2149-1607-2687-2463 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Railway Engineering Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi %A Evren POŞLUK %T Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi %D 2019 %J Demiryolu Mühendisliği %P 2149-1607-2687-2463 %V %N 10 %R %U
ISNAD POŞLUK, Evren . "Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi". Demiryolu Mühendisliği / 10 (July 2019): 46-53.
AMA POŞLUK E . Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi. Demiryolu Mühendisliği. 2019; (10): 46-53.
Vancouver POŞLUK E . Yüksek Hızlı Demiryollarında Kullanılan Yaklaşım Dolgu Modellerinin Sayısal Analiz İle Değerlendirilmesi. Demiryolu Mühendisliği. 2019; (10): 53-46.