Year 2016, Volume 8, Issue 2, Pages 0 - 0 2016-12-20

ORGANIZATION OF PORT AUTHORITY AND A STRATEGY FOR PRIVATE INVESTMENT IN PORT DEVELOPMENT
LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ

Hakkı Kişi [1]

223 283

    The aim of this study is to point out the modern mission of the seaports as logistic centers and distriparks; functions and the structure of the port authority and the extent of the privatization. The impact of the organizational structure on the efficiency and performance' of port administration has been studied and a model for a major port administration and privatization has been developed.


 


The study formulates hypotheses regarding potential problems and opportunities. The design of the study is flexible to discover ideas and insights. Secondary data sources, observations and case studies are used for the exploratory design of the study which can be useful in identifying alternative courses of action.


    Bu çalışmanın amacı, lojistik merkezler ve dağıtım parkları olarak deniz limanlarının modern misyonlarını, fonksiyonlarını ve liman otoritesinin yapısını ve özelleştirme kapsamını ortaya koymaktır. Liman idaresinin etkinliği ve performansının organizasyon yapısına etkisi incelenmiş ve ana liman idaresi ile özelleştirme için bir model geliştirilmiştir.


    Bu çalışmada potansiyel problemler ve fırsatlar göz önünde bulundurularak hipotezler oluşturulmuştur. Çalışmanın tasarımı, fikirler çıkarma ve kavrayışlar açısından esnek yapıdadır. Alternatif yaklaşımların belirlenebilmesi için faydalı olabilecek ikincil veri kaynakları, gözlemler ve örnek olaylar çalışmanın keşifsel tasarımı için kullanılmıştır.


  • Ballou, R.H. (1992). Business Logistics Management: Text and Cases. USA: PWS Kent.
  • IMO, Institut Portuaire Ecole de Management de Normandie (IPER), Port Autonome du Havre-PAH (1999). Unpublished Seminar Notes of “Advanced Course on Port Operations and Management”. Le Havre, France, 1 September - 6 October 1999.
  • Juhel, M.H. (1997). The Lending Process in Infrastructure Transactions: the World Bank Approach to Risk Management. World Bank: Washington DC.
  • Peters, J.H. (1990). Seatrade, Logistics and Transport. Washington DC: The World Bank Publications.
  • Systse, D. and Schreuder, H. (1998). Economic Approaches to Organizations. London: Prentice Hall Europe.
  • Tuna, O. (1998). Lojistik Bir Hizmet Olarak Konteyner Taşımacılığı ve Dağıtım Kanalı Yapısının Analizi, in (Ed.) A.G. Cerit, H. Kişi and F. Yercan (Eds.), Çağdaş Denizcilik Stratejileri: İşletme Yönetimi Yaklaşımı (p.115-124). İzmir: Dokuz Eylül Publications.
  • UN (1969). Port Administration and Legislation Handbook, New York: Department of Economics and Social Affairs.
  • UNCTAD (1999). Review of Maritime Transport, New York: UNCTAD.
  • Wood, D.F. and Johnson, J.C. (1996). Contemporary Transportation. New York: Prentice Hall.
  • World Bank (1994). World Development Report 1994: Infrastructure for Development. New York: World Bank.
Subjects Science
Journal Section Articles
Authors

Author: Hakkı Kişi
Institution: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

Dates

Publication Date: December 20, 2016

Bibtex @research article { deudfd266160, journal = {Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi}, issn = {1309-4246}, eissn = {2458-9942}, address = {Dokuz Eylul University}, year = {2016}, volume = {8}, pages = {0 - 0}, doi = {10.18613/deudfd.266160}, title = {LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ}, key = {cite}, author = {Kişi, Hakkı} }
APA Kişi, H . (2016). LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi, 8 (2), 0-0. Retrieved from http://dergipark.org.tr/deudfd/issue/26008/266160
MLA Kişi, H . "LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ". Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 8 (2016): 0-0 <http://dergipark.org.tr/deudfd/issue/26008/266160>
Chicago Kişi, H . "LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ". Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 8 (2016): 0-0
RIS TY - JOUR T1 - LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ AU - Hakkı Kişi Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 0 EP - 0 VL - 8 IS - 2 SN - 1309-4246-2458-9942 M3 - UR - Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ %A Hakkı Kişi %T LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ %D 2016 %J Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi %P 1309-4246-2458-9942 %V 8 %N 2 %R %U
ISNAD Kişi, Hakkı . "LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ". Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi 8 / 2 (December 2016): 0-0.
AMA Kişi H . LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2016; 8(2): 0-0.
Vancouver Kişi H . LİMAN OTORİTESİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE LİMAN GELİŞİMİNDE ÖZEL YATIRIM İÇİN BİR STRATEJİ. Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi Dergisi. 2016; 8(2): 0-0.