BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 57 - 65, 01.06.2017

Öz

Çeşitli topluluklarca tanımlanmaya çalışılan kimlikler, geçen yüzyılın bu yüzyıla aktardığı geniş toplumsal ve düşünsel hareketliliğin kaynağı olarak, şu an Yeni Dünyanın önemli ve tehlikeli anlaşmazlıklarının sebebi görünmektedir. Ülkemizde birçok farklı kültürel topluluk olmakla birlikte, onların sahip oldukları temel kabullerin neler olduğu konusunda pratik felsefe çalışmaları yapılamamıştır. Oysa felsefi bir soruşturmayla yapılacak değerlendirmelerin bu geleneksel toplulukların düşünce ve eylem biçimlerinin çözümlenmelerinde ve anlaşılmalarında katkı sağlayacağı açıktır. Bu çözümlemelerden yola çıkarak onların birbirleriyle ilgili olumsuz, tehditkâr kabul ve önyargılarının ayıklanarak yerlerine olumlu ve uzlaşmacı olanlarının önerilmesi de mümkün olabilir. Bunun için yapılması gereken ilk şey Sokratik Diktum’a geri dönerek, diyalog kavramına yeniden işlerlik kazandırmak gerekliliğidir. Bunun yolu, yaşamın somut, pratik sorunlarına yönelmektir. Felsefi ilginin bir diyalog çerçevesinde çeşitli kültürel oluşların temel yönlendiricilerinin çözümlenmesine dönük olması, ilgili kültürel yapıların olumlu değerleri üzerinden gerçekleştirileceği için, yeni, özgün fikirlerin ve değerlerin oluşturulmasına da katkı sağlayacaktır

THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 1, 57 - 65, 01.06.2017

Öz

The world of today has become smaller due to intensive cultural interaction and widespread communication. In this world where the accessibility of knowledge is far easier and expeditious, the problem is how and why knowledge will be used, rather than how knowledge is attained. The shortness of human life prevents the apprehension of the events and facts happened from the past to the present as a whole. Unable to see the differences and changes, by isolating a groupwithin the uniform meaning world of the life of communities, leads to create a close and unproductive world of culture. This gradually increases the tension between the individuals and the communities bringing differences prominence. In order to overcome this problem, it is compulsory to restructure the national and international curricula. Taking the training aspect of philosophy into consideration, the spread of teaching philosophy in particular will contribute a lot to bring up free, responsible, reconciliatory individuals. Teaching philosophy on an ethical basis, preventing individuals regard other people as instruments, displays that everything existing is in a harmony with the fundamental life purposes of the person

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94JR98MZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kubilay Aysevener Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aysevener, K. (2017). THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(1), 57-65.
AMA Aysevener K. THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. Haziran 2017;4(1):57-65.
Chicago Aysevener, Kubilay. “THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD”. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2017): 57-65.
EndNote Aysevener K (01 Haziran 2017) THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 4 1 57–65.
IEEE K. Aysevener, “THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD”, Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, ss. 57–65, 2017.
ISNAD Aysevener, Kubilay. “THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD”. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 4/1 (Haziran 2017), 57-65.
JAMA Aysevener K. THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2017;4:57–65.
MLA Aysevener, Kubilay. “THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD”. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 1, 2017, ss. 57-65.
Vancouver Aysevener K. THE VALUE ATTRIBUTION FUNCTION OF TEACHING PHILOSOPHY IN A MULTI-CULTURAL WORLD. Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. 2017;4(1):57-65.