Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Performance Perception of Furniture and Panel Factories in Turkey

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 3, 1073 - 1086, 31.07.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.489282

Öz

Kaynakça

  • [1] A. Göksel, İşletmelerde Performans Değerleme Sistemi Tasarımı, Ankara, Türkiye: Gazi Kitabevi, 2011, ss. 178.
  • [2] A. Coşkun, Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, 2. Baskı, İstanbul, Türkiye: Literatür Yayıncılık, 2007, ss. 273.
  • [3] N. Bayyurt, "İşletmelerde Performans Değerlendirmenin Önemi ve Performans Göstergeleri Arasındaki İlişkiler," Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, c. 53, s. 1, ss. 577-592, 2007.
  • [4] Anonim (A), (Haziran 2016). Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Üye Kayıtları Listesi. [Online]. Erişim: http://www.sanayi.tobb.org.tr.
  • [5] Anonim (B), (Haziran 2016). Türkiye Yonga Levha Sanayicileri Derneği Üye Kayıtları Listesi. [Online]. Erişim: https://www.orsiad.com.tr/tag/mdf-ve-yonga-levha-sanayicileri-dernegi
  • [6] J.S. Dorman, R.E. LaPorte, R.A. Stone, M. Trucco, “Worldwide Differences in the Incidence of Type I Diabetes are Associated with Amino Acid Variation at Position 57 of the HLA-DQ Beta Chain,” Proc Natl Acad Sci. USA 87, 1990.
  • [7] B.K. Göktaş, “Toplam kalite yönetimi ilkeleri uygulamalarının işletme performansı üzerine etkileri,” Yüksek lisans tezi, İşletme (MBA) Bölümü, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2004.
  • [8] H.H. Arısoy, “İşletme performansının ve website kullanımının pazar odaklılığa etkisi: KOBİ'lere yönelik bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Niğde Üniversitesi, Niğde, Türkiye, 2010.
  • [9] S. Karayel, “Yenilikçi bir örgütlenme modeli olarak "kümelenme" ile işletme performansı ilişkisi: Ayakkabıcılık sektöründe bir araştırma,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 2010.
  • [10] M. Koçyiğit, “Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler’de (KOBİ) Toplam kalite yönetimi (TKY) kritik faktörlerinin örgütsel performans üzerine etkileri: İzmir ilindeki gıda işletmelerinde bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 2010.
  • [11] D. Özilhan, “Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansı üzerine etkisi: Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerde bir uygulama,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 2010.
  • [12] S. Sevimler, “Toplam kalite yönetimi unsurları ve unsurlarından biri olan eğitim ile işletme performansı arasındaki ilişki,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 2010.
  • [13] D. Yıldız, “Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamalarının işletme performansına etkileri ve bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 2010.
  • [14] M.H. Mete, “İmalat sanayi işletmelerinde verimlilik yönetimi ve karşılaştırmalı bir alan çalışması,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2010.
  • [15] M. Çemberci, “Tedarik zinciri yönetimi performansının göstergeleri ve firma performansı üzerine etkileri: Kavramsal model önerisi,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze, Türkiye, 2011.
  • [16] B. Güler, “Bilgi sistemleri üst düzey yöneticisi teknik geçmişi’ nin, BT olgunluğu, BT-İş uyumluluğu ve işletme performansı üzerindeki etkisi,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2011.
  • [17] Ö. Özer, “Kurumsal girişimcilik ve işletme performansı ilişkisi: Dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde uygulama,” Doktora tezi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye, 2011.
  • [18] M. Mesci, “Bilgi yönetimi, yenilik ve işletme performansı arasındaki ilişkide ara değişkenlerin etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye, 2011.
  • [19] H. Gül, “İşletmelerdeki kurumsallaşma düzeyinin işletme performansına etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Nevşehir Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye, 2012.
  • [20] N. Maimaitimin, “Çin’in Guangdong bölgesindeki üretim işletmelerinin toplam kalite yönetimi (TKY) uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkisi,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Türkiye, 2015.
  • [21] SPSS Base 12.0, Bilgisayar Programı, SPSS Institute Inc., 2003.
  • [22] L.J. Cronbach, “Coefficent Alpha and the Internal Structure of Tests,” Psichometrika Journal, vol. 16, no. 3, pp. 297-334, 1951.
  • [23] L.G. Portney, M. P. Watkins, Foundation of Clinical Research. pp. 42-44, 56-57, 72-73, 1993.
  • [24] K. Özdamar, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, 5. Baskı, Eskişehir, Türkiye: Kaan Kitabevi, 2004.
  • [25] H. Şencan, Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Geçerlilik ve Güvenilirlik, 1. Basım, Ankara, Türkiye: Seçkin Yayıncılık, 2005, ss. 420
  • [26] A. Kayış, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Editör Kalaycı, Ş., 19. Bölüm, 4. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 426, s., Ankara. 2009.
  • [27] Ş. Erdoğmuş, E. Koç ve S. Ayhan, “Türkiye’de Yaygın Kullanılan Web Portallarının Kullanıcı Hislerine Dayanılarak Kansei Mühendisliği ile Değerlendirilmesi,” Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 26, s. 2, ss. 15-34, 2011.
  • [28] EQS 6, Bilgisayar Programı, Encino (CA): Multivariate Software, 2006.
  • [29] Y.S. Gültekin, “Devlet orman işletmelerinde dikili ağaç satışı uygulamasının yapısal eşitlik modellemesi ile analizi,” Doktora tezi, Orman Mühendisliği Bölümü, Düzce Üniversitesi, Düzce, Türkiye, 2015.
  • [30] F. Canıtez, “Kurumsal tasarımın kurumsal imaj ve kurumsal itibar oluşumu üzerine etkisinin hizmet sektöründe incelenmesi: THY örneği,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Haliç Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2016.
  • [31] C.İ. Sarıoğlu, “Bilişsel ve Duyuşsal Hizmet Kalitesinin Tüketicinin Değiştirme Niyeti Üzerine Etkisi ve Değiştirme Maliyetinin Ilımlaştırıcı Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma,” Uluslararasi İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 22. UPK Ahmet Hamdi İslamoğlu Özel Sayısı, ss. 79-94, 2017.
  • [32] K.C. Akyüz, T. Gedik ve İ. Akyüz, "Trabzon Arsin Organize Sanayi Bölgesinde Yer Alan İşletmelerinin Rekabet Stratejileri ve Kalite Anlayışları", Karadeniz Teknik Üniversitesi Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, c. 2, s. 4, ss. 65-82, 201 0
  • [33] G. Akman, C. Özkan ve H. Eriş, “Strateji Odaklılık ve Firma Stratejilerinin Firma Performansına Etkisinin Analizi,” İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 7, s. 13, ss. 93-115, 2008
  • [34] A. Türkyılmaz, Ş. Okay, L. Temizer ve M.E. Bulak, “Denizli KOBİ’lerinde TKY Uygulamalarının Firma Performansına Etkilerinin Analizi,” Ege Akademik Bakış Dergisi, c. 12, s. 1, ss. 31-39, 2012.
  • [35] C. Eynullayev ve C. Özler, “Kurum Performansının Değerlendirilmesinde İç ve Dış Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Yönetilmesi,” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, s. 4, ss. 31-64, 2012.
  • [36] A.B. Hayta, “Çalışma Ortamı Koşullarının İşletme Verimliliği Üzerine Etkisi,” Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 1, ss. 22-33, 2007
  • [37] Z. Akal, İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, 7. Basım, Ankara, Türkiye: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Yayın no. 473, 2011, ss. 463
  • [38] Ş. Özgener, “Çalışma Hayatında Esnekliğin İşletme Verimliliği Üzerine Etkileri Karşılaştırmalı Bir Çalışma,” Amme İdaresi Dergisi, c. 38, s. 3, ss. 51-79, 2005
  • [39] İ. Yıldırım, K.C. Akyüz, T. Gedik, Y. Balaban ve Y. Çabuk, "Türkiye Ahşap Levha Endüstrisinin Avrupa Birliği Ülkeleri ile Rekabet Edebilirliği", Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Bartın Orman Fakültesi Dergisi, c.10, s. 13, ss.11-22, 2008
  • [40] Y. Yılmaz, “İşletmelerde kurumsallaşmanın yenilik ve performansa etkisi,” Yüksek lisans tezi, Strateji Bilimi Bölümü, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze, Türkiye, 2007.
  • [41] G.B. Navaretti, M. Galeotti and A. Mattozzi, “Moving skills from hands to heads: does importing technology affect export performance in textiles?,” Research Policy, vol. 33, no. 6, pp. 879-895, 2004
  • [42] H. Yıldırmaz, “The impact of knowledge management capabilities on new product development and company performance (an application of structural equation modeling - SEM),” Ph.D. dissertation, Management and Organization, Yeditepe University, İstanbul, Türkiye, 2008.
  • [43] G. Günday, G. Ulusoy, K. Kılıç ve L. Alpkan, “Effects of innovation types on firm performance,” International Journal of Production Economicsnt, vol. 133, no. 2, pp. 662-676, 2011
  • [44] O. Küçük ve G. Kocaman, “Müşteri Yönlülük, İnovasyon Yönlülük ve İşletme Performans İlişkisi: Bir Uygulama,” International Journal of Social Science, vol. 3, no. 29, pp. 37-52, 2014
  • [45] H. Keskin, S. Zehir ve H. Ayar, “Pazar Yönelimi ve Firma Performansı İlişkisi: Farklılaştırma Stratejisinin Aracı Rolü,” Doğuş Üniversitesi Dergisi, c. 17 s. 1, ss. 111-127, 2016.

Türkiye Mobilya ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 3, 1073 - 1086, 31.07.2019
https://doi.org/10.29130/dubited.489282

Öz

Küreselleşmenin hızla arttığı ve
devamında getirdiği yoğun rekabette işletmelerin başarılı olabilmeleri için
daha yüksek performansta çalışmaları gerekmektedir. İşletmelerde performansın belirlenmesinde
sadece nicel verilerin yeterli olmadığı, nitel verilere de gereksinim duyulmaktadır.
Günümüz üretim şartlarında işletmelerin performans değerlendirme yaklaşımlarını
gözden geçirmeleri gerekmektedir. Yapılan bu çalışma ile Türkiye mobilya ve
levha sektöründe faaliyette bulunan, 10 ve daha fazla çalışanı olan
işletmelerin performans algıları araştırılmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda
Türkiye’de faaliyette bulunan ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ile Türkiye
Yonga Levha Sanayicileri Derneğine kayıtlı bulunan 2622 işletme çalışmanın
evrenini oluşturmuştur. Çalışma kapsamında 493 işletmeden veri elde edilmiş ve
işletmelerin performans algıları 11 soru ve 44 değişkenden oluşan bir anket ile
ölçülmeye çalışılmıştır. Yapılan istatistiksel değerlendirmeler sonucunda,
performans üzerine etkili ana faktörlerin; verimlilik, işletme gelirleri ve
yeni ürün geliştirme yeteneklerinin olduğu görülmüştür. Katılımcıların
performans algıları bakımından mobilya işletmelerinin levha işletmelerinden
daha iyi konumda oldukları ileri sürülmüştür. İşletmelerde çalışan sayısı
arttıkça performans algısının daha olumlu geliştiği tespit edilmiştir. Çalışma
sonucunda elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak işletmelerin daha yüksek
performansa ulaşabilmeleri için bazı önerilerde bulunulmuştur.   

Kaynakça

  • [1] A. Göksel, İşletmelerde Performans Değerleme Sistemi Tasarımı, Ankara, Türkiye: Gazi Kitabevi, 2011, ss. 178.
  • [2] A. Coşkun, Stratejik Performans Yönetimi ve Performans Karnesi, 2. Baskı, İstanbul, Türkiye: Literatür Yayıncılık, 2007, ss. 273.
  • [3] N. Bayyurt, "İşletmelerde Performans Değerlendirmenin Önemi ve Performans Göstergeleri Arasındaki İlişkiler," Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi, c. 53, s. 1, ss. 577-592, 2007.
  • [4] Anonim (A), (Haziran 2016). Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Üye Kayıtları Listesi. [Online]. Erişim: http://www.sanayi.tobb.org.tr.
  • [5] Anonim (B), (Haziran 2016). Türkiye Yonga Levha Sanayicileri Derneği Üye Kayıtları Listesi. [Online]. Erişim: https://www.orsiad.com.tr/tag/mdf-ve-yonga-levha-sanayicileri-dernegi
  • [6] J.S. Dorman, R.E. LaPorte, R.A. Stone, M. Trucco, “Worldwide Differences in the Incidence of Type I Diabetes are Associated with Amino Acid Variation at Position 57 of the HLA-DQ Beta Chain,” Proc Natl Acad Sci. USA 87, 1990.
  • [7] B.K. Göktaş, “Toplam kalite yönetimi ilkeleri uygulamalarının işletme performansı üzerine etkileri,” Yüksek lisans tezi, İşletme (MBA) Bölümü, Kadir Has Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2004.
  • [8] H.H. Arısoy, “İşletme performansının ve website kullanımının pazar odaklılığa etkisi: KOBİ'lere yönelik bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Niğde Üniversitesi, Niğde, Türkiye, 2010.
  • [9] S. Karayel, “Yenilikçi bir örgütlenme modeli olarak "kümelenme" ile işletme performansı ilişkisi: Ayakkabıcılık sektöründe bir araştırma,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 2010.
  • [10] M. Koçyiğit, “Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler’de (KOBİ) Toplam kalite yönetimi (TKY) kritik faktörlerinin örgütsel performans üzerine etkileri: İzmir ilindeki gıda işletmelerinde bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 2010.
  • [11] D. Özilhan, “Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansı üzerine etkisi: Türkiye’de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerde bir uygulama,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Selçuk Üniversitesi, Konya, Türkiye, 2010.
  • [12] S. Sevimler, “Toplam kalite yönetimi unsurları ve unsurlarından biri olan eğitim ile işletme performansı arasındaki ilişki,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 2010.
  • [13] D. Yıldız, “Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamalarının işletme performansına etkileri ve bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya, Türkiye, 2010.
  • [14] M.H. Mete, “İmalat sanayi işletmelerinde verimlilik yönetimi ve karşılaştırmalı bir alan çalışması,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, Hacettepe Üniversitesi, Ankara, Türkiye, 2010.
  • [15] M. Çemberci, “Tedarik zinciri yönetimi performansının göstergeleri ve firma performansı üzerine etkileri: Kavramsal model önerisi,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze, Türkiye, 2011.
  • [16] B. Güler, “Bilgi sistemleri üst düzey yöneticisi teknik geçmişi’ nin, BT olgunluğu, BT-İş uyumluluğu ve işletme performansı üzerindeki etkisi,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, İstanbul Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2011.
  • [17] Ö. Özer, “Kurumsal girişimcilik ve işletme performansı ilişkisi: Dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde uygulama,” Doktora tezi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, Türkiye, 2011.
  • [18] M. Mesci, “Bilgi yönetimi, yenilik ve işletme performansı arasındaki ilişkide ara değişkenlerin etkisi: Beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, Türkiye, 2011.
  • [19] H. Gül, “İşletmelerdeki kurumsallaşma düzeyinin işletme performansına etkisi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama,” Yüksek lisans tezi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Nevşehir Üniversitesi, Nevşehir, Türkiye, 2012.
  • [20] N. Maimaitimin, “Çin’in Guangdong bölgesindeki üretim işletmelerinin toplam kalite yönetimi (TKY) uygulamalarının işletme performansı üzerindeki etkisi,” Yüksek lisans tezi, İşletme Bölümü, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Türkiye, 2015.
  • [21] SPSS Base 12.0, Bilgisayar Programı, SPSS Institute Inc., 2003.
  • [22] L.J. Cronbach, “Coefficent Alpha and the Internal Structure of Tests,” Psichometrika Journal, vol. 16, no. 3, pp. 297-334, 1951.
  • [23] L.G. Portney, M. P. Watkins, Foundation of Clinical Research. pp. 42-44, 56-57, 72-73, 1993.
  • [24] K. Özdamar, Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi, 5. Baskı, Eskişehir, Türkiye: Kaan Kitabevi, 2004.
  • [25] H. Şencan, Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Geçerlilik ve Güvenilirlik, 1. Basım, Ankara, Türkiye: Seçkin Yayıncılık, 2005, ss. 420
  • [26] A. Kayış, SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Editör Kalaycı, Ş., 19. Bölüm, 4. Baskı, Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti., 426, s., Ankara. 2009.
  • [27] Ş. Erdoğmuş, E. Koç ve S. Ayhan, “Türkiye’de Yaygın Kullanılan Web Portallarının Kullanıcı Hislerine Dayanılarak Kansei Mühendisliği ile Değerlendirilmesi,” Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 26, s. 2, ss. 15-34, 2011.
  • [28] EQS 6, Bilgisayar Programı, Encino (CA): Multivariate Software, 2006.
  • [29] Y.S. Gültekin, “Devlet orman işletmelerinde dikili ağaç satışı uygulamasının yapısal eşitlik modellemesi ile analizi,” Doktora tezi, Orman Mühendisliği Bölümü, Düzce Üniversitesi, Düzce, Türkiye, 2015.
  • [30] F. Canıtez, “Kurumsal tasarımın kurumsal imaj ve kurumsal itibar oluşumu üzerine etkisinin hizmet sektöründe incelenmesi: THY örneği,” Doktora tezi, İşletme Bölümü, Haliç Üniversitesi, İstanbul, Türkiye, 2016.
  • [31] C.İ. Sarıoğlu, “Bilişsel ve Duyuşsal Hizmet Kalitesinin Tüketicinin Değiştirme Niyeti Üzerine Etkisi ve Değiştirme Maliyetinin Ilımlaştırıcı Rolü: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma,” Uluslararasi İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 22. UPK Ahmet Hamdi İslamoğlu Özel Sayısı, ss. 79-94, 2017.
  • [32] K.C. Akyüz, T. Gedik ve İ. Akyüz, "Trabzon Arsin Organize Sanayi Bölgesinde Yer Alan İşletmelerinin Rekabet Stratejileri ve Kalite Anlayışları", Karadeniz Teknik Üniversitesi Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, c. 2, s. 4, ss. 65-82, 201 0
  • [33] G. Akman, C. Özkan ve H. Eriş, “Strateji Odaklılık ve Firma Stratejilerinin Firma Performansına Etkisinin Analizi,” İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, c. 7, s. 13, ss. 93-115, 2008
  • [34] A. Türkyılmaz, Ş. Okay, L. Temizer ve M.E. Bulak, “Denizli KOBİ’lerinde TKY Uygulamalarının Firma Performansına Etkilerinin Analizi,” Ege Akademik Bakış Dergisi, c. 12, s. 1, ss. 31-39, 2012.
  • [35] C. Eynullayev ve C. Özler, “Kurum Performansının Değerlendirilmesinde İç ve Dış Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Yönetilmesi,” Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 14, s. 4, ss. 31-64, 2012.
  • [36] A.B. Hayta, “Çalışma Ortamı Koşullarının İşletme Verimliliği Üzerine Etkisi,” Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, s. 1, ss. 22-33, 2007
  • [37] Z. Akal, İşletmelerde Performans Ölçüm ve Denetimi, 7. Basım, Ankara, Türkiye: Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, Yayın no. 473, 2011, ss. 463
  • [38] Ş. Özgener, “Çalışma Hayatında Esnekliğin İşletme Verimliliği Üzerine Etkileri Karşılaştırmalı Bir Çalışma,” Amme İdaresi Dergisi, c. 38, s. 3, ss. 51-79, 2005
  • [39] İ. Yıldırım, K.C. Akyüz, T. Gedik, Y. Balaban ve Y. Çabuk, "Türkiye Ahşap Levha Endüstrisinin Avrupa Birliği Ülkeleri ile Rekabet Edebilirliği", Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Bartın Orman Fakültesi Dergisi, c.10, s. 13, ss.11-22, 2008
  • [40] Y. Yılmaz, “İşletmelerde kurumsallaşmanın yenilik ve performansa etkisi,” Yüksek lisans tezi, Strateji Bilimi Bölümü, Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, Gebze, Türkiye, 2007.
  • [41] G.B. Navaretti, M. Galeotti and A. Mattozzi, “Moving skills from hands to heads: does importing technology affect export performance in textiles?,” Research Policy, vol. 33, no. 6, pp. 879-895, 2004
  • [42] H. Yıldırmaz, “The impact of knowledge management capabilities on new product development and company performance (an application of structural equation modeling - SEM),” Ph.D. dissertation, Management and Organization, Yeditepe University, İstanbul, Türkiye, 2008.
  • [43] G. Günday, G. Ulusoy, K. Kılıç ve L. Alpkan, “Effects of innovation types on firm performance,” International Journal of Production Economicsnt, vol. 133, no. 2, pp. 662-676, 2011
  • [44] O. Küçük ve G. Kocaman, “Müşteri Yönlülük, İnovasyon Yönlülük ve İşletme Performans İlişkisi: Bir Uygulama,” International Journal of Social Science, vol. 3, no. 29, pp. 37-52, 2014
  • [45] H. Keskin, S. Zehir ve H. Ayar, “Pazar Yönelimi ve Firma Performansı İlişkisi: Farklılaştırma Stratejisinin Aracı Rolü,” Doğuş Üniversitesi Dergisi, c. 17 s. 1, ss. 111-127, 2016.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Bora Kırklıkçı

Tarık Gedik

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kırklıkçı, A. B., & Gedik, T. (2019). Türkiye Mobilya ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 7(3), 1073-1086. https://doi.org/10.29130/dubited.489282
AMA Kırklıkçı AB, Gedik T. Türkiye Mobilya ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı. DÜBİTED. Temmuz 2019;7(3):1073-1086. doi:10.29130/dubited.489282
Chicago Kırklıkçı, Ahmet Bora, ve Tarık Gedik. “Türkiye Mobilya Ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 7, sy. 3 (Temmuz 2019): 1073-86. https://doi.org/10.29130/dubited.489282.
EndNote Kırklıkçı AB, Gedik T (01 Temmuz 2019) Türkiye Mobilya ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7 3 1073–1086.
IEEE A. B. Kırklıkçı ve T. Gedik, “Türkiye Mobilya ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı”, DÜBİTED, c. 7, sy. 3, ss. 1073–1086, 2019, doi: 10.29130/dubited.489282.
ISNAD Kırklıkçı, Ahmet Bora - Gedik, Tarık. “Türkiye Mobilya Ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 7/3 (Temmuz 2019), 1073-1086. https://doi.org/10.29130/dubited.489282.
JAMA Kırklıkçı AB, Gedik T. Türkiye Mobilya ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı. DÜBİTED. 2019;7:1073–1086.
MLA Kırklıkçı, Ahmet Bora ve Tarık Gedik. “Türkiye Mobilya Ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 7, sy. 3, 2019, ss. 1073-86, doi:10.29130/dubited.489282.
Vancouver Kırklıkçı AB, Gedik T. Türkiye Mobilya ve Levha İşletmelerinin Performans Algısı. DÜBİTED. 2019;7(3):1073-86.