BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 13.08.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.82735

Öz

Parallel to the developments in the internet infrastructure, some changes and developments were experienced in communication methods. It is observed that communication is rapidly moving towards virtual environments. One of those environments is social media. The development of social media and the development of the concept cyber bullying have drawn a parallelism. This study is conducted on the associate and undergraduate students of Aksaray University Vocational High School of Social Sciences, Department of Public Relation and

Kaynakça

  • Kaynakça
  • AYAS, Tuncay ve HORZUM, M. Barış (2011). “Exploring the Teachers’ Cyber Bullying Perception in terms of Various Variables”. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 619-640.
  • BAKAN, Ömer (2008). Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet, (Ed: Ahmet Kalender, Mehmet Fidan), Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınevi, S.373-389.
  • BAYRA, Nuran, Saylı M. (2011). “Üniversite Öğrencileri Arasında Siber Zorbalık Davranışı”, Suç Önleme Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, s.143-152.
  • BERTOT, John, Carlo, JAEGER, Paul. T. AND HANSEN, Derek (2012). “The Impact of Polices on Government Social Media Usage: Issues, Challenges, and Recommendations”, Government Information Quarterly, Vol: 29, pp. 30–40.
  • CANBEK, Güral ve SAĞIROĞLU, Şeref (2007). “Çocukların ve Gençlerin Bilgisayar ve İnternet Güvenliği”, Politeknik Dergisi, 10(1), s. 33-39.
  • ERÖZ, Sibel, ve DOĞDUBAY, Murat (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:27, Sayı:1, Yıl:2012, ss.133-157.
  • HORZUM, M.Barış Ve AYAS, Tuncay (2013). “Rehber Öğretmenlerin Sanal Zorbalık Farkındalık Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education) 28 (3), 195-205.
  • KARTAL, Mehmet (2013). “Sosyal Medya Raporu”, İletişim ve Diplomasi Dergisi, 2013/1, s. 159-165.
  • KÖKSAL, Yüksel ve ÖZDEMİR, Şuayıp (2013). “Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya’nın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme”, SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2013, C.18, S.1, s.323-337.
  • ONAT, Ferah ve ALİKILIÇ Özlem, Aşman (2008). “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi”, Journal of Yaşar Üniversity, 3 (9), s. 1111-1143.
  • ÖZDEMİR, Murat ve AKAR, Filiz (2011). “Lise Öğrencilerinin Siber-Zorbalığa İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Cilt 17, Sayı 4, ss: 605-626.
  • PEKER, Adem, EROĞLU, Yüksel, ADA, Şükrü (2012). “Ergenlerde Siber
  • Zorbalığın ve Mağduriyetin Yordayıcılarının İncelenmesi”, An-bant İzzet
  • Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12/2., ss. 185-206.
  • PİOTROWSKi, Chris (2012), “From Workplace Bullying to Cyberbullying: The Enigma of Eharassment in Modern Organizations”, Organization
  • Development Journal, 30(4), pp. 43-52.
  • ŞAHİN, Mustafa, SARI, Serkan, Volkan, ÖZER, Ömer, ER, Serhan, Hatip (2010). “Lise Öğrencilerinin Siber Zorba Davranışlarda Bulunma ve Maruz Kalma Durumlarına İlişkin Görüşleri”, SDÜ Feen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 2010, Sayı:21, ss.257-270.
  • TANRIKULU, Taşkın, KINAY, Hüseyin ve ARICAK, Osman, Tolga (2013). “Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, s. 38-47.
  • THEAKER, Alexander (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı, (Çev: Murat Yaz), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • TOSUN, Nurhan, Babur (2014). “Marka Yönetimi”, Beta Yayınları, İstanbul.
  • YAMAN Erkan, EROĞLU Yüksel, PEKER Adem (2010). Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • YENİLMEZ, Yeşim, SEFEROĞLU, Süleyman, Sadi (2013). “Sanal Zorbalık ve Öğretmenlerin Farkındalık Durumlarına Bir Bakış”, Eğitim ve Bilim Cilt 38, Sayı 169, ss. 420-432.

Halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyadaki siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin bir araştırma (A research related to the calculation of sensitivity for cyber bullying in social media among the students of public relations)

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 2, 0 - , 13.08.2015
https://doi.org/10.19145/guifd.82735

Öz

İnternet alt yapısındaki gelişmeye paralel olarak iletişim yöntemlerinde de bazı değişme ve gelişmeler yaşanmıştır. İletişimin sanal ortamlara hızlı biçimde kaydığı da gözlenmektedir. Bu ortamlardan biri de sosyal medyadır. Sosyal medyanın gelişmesi ile siber zorbalık kavramının gelişimi paralellik göstermiştir. Bu çalışma halkla ilişkiler ve tanıtım bölümü ön lisans ve lisans öğrencilerinin siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmek amacıyla Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı ve Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğrencileri üzerinde yüzyüze anket yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 15 paket programına kaydedildikten sonra analizler gerçekleştirilmiştir. 

Kaynakça

  • Kaynakça
  • AYAS, Tuncay ve HORZUM, M. Barış (2011). “Exploring the Teachers’ Cyber Bullying Perception in terms of Various Variables”. International Online Journal of Educational Sciences, 3(2), 619-640.
  • BAKAN, Ömer (2008). Halkla İlişkiler Aracı Olarak İnternet, (Ed: Ahmet Kalender, Mehmet Fidan), Halkla İlişkiler, Konya: Tablet Yayınevi, S.373-389.
  • BAYRA, Nuran, Saylı M. (2011). “Üniversite Öğrencileri Arasında Siber Zorbalık Davranışı”, Suç Önleme Sempozyumu Bildiri Kitapçığı, s.143-152.
  • BERTOT, John, Carlo, JAEGER, Paul. T. AND HANSEN, Derek (2012). “The Impact of Polices on Government Social Media Usage: Issues, Challenges, and Recommendations”, Government Information Quarterly, Vol: 29, pp. 30–40.
  • CANBEK, Güral ve SAĞIROĞLU, Şeref (2007). “Çocukların ve Gençlerin Bilgisayar ve İnternet Güvenliği”, Politeknik Dergisi, 10(1), s. 33-39.
  • ERÖZ, Sibel, ve DOĞDUBAY, Murat (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:27, Sayı:1, Yıl:2012, ss.133-157.
  • HORZUM, M.Barış Ve AYAS, Tuncay (2013). “Rehber Öğretmenlerin Sanal Zorbalık Farkındalık Düzeyinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H.U. Journal of Education) 28 (3), 195-205.
  • KARTAL, Mehmet (2013). “Sosyal Medya Raporu”, İletişim ve Diplomasi Dergisi, 2013/1, s. 159-165.
  • KÖKSAL, Yüksel ve ÖZDEMİR, Şuayıp (2013). “Bir İletişim Aracı Olarak Sosyal Medya’nın Tutundurma Karması İçerisindeki Yeri Üzerine Bir İnceleme”, SDÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2013, C.18, S.1, s.323-337.
  • ONAT, Ferah ve ALİKILIÇ Özlem, Aşman (2008). “Sosyal Ağ Sitelerinin Reklam ve Halkla İlişkiler Ortamları Olarak Değerlendirilmesi”, Journal of Yaşar Üniversity, 3 (9), s. 1111-1143.
  • ÖZDEMİR, Murat ve AKAR, Filiz (2011). “Lise Öğrencilerinin Siber-Zorbalığa İlişkin Görüşlerinin Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, Cilt 17, Sayı 4, ss: 605-626.
  • PEKER, Adem, EROĞLU, Yüksel, ADA, Şükrü (2012). “Ergenlerde Siber
  • Zorbalığın ve Mağduriyetin Yordayıcılarının İncelenmesi”, An-bant İzzet
  • Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12/2., ss. 185-206.
  • PİOTROWSKi, Chris (2012), “From Workplace Bullying to Cyberbullying: The Enigma of Eharassment in Modern Organizations”, Organization
  • Development Journal, 30(4), pp. 43-52.
  • ŞAHİN, Mustafa, SARI, Serkan, Volkan, ÖZER, Ömer, ER, Serhan, Hatip (2010). “Lise Öğrencilerinin Siber Zorba Davranışlarda Bulunma ve Maruz Kalma Durumlarına İlişkin Görüşleri”, SDÜ Feen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Mayıs 2010, Sayı:21, ss.257-270.
  • TANRIKULU, Taşkın, KINAY, Hüseyin ve ARICAK, Osman, Tolga (2013). “Siber Zorbalığa İlişkin Duyarlılık Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı 1, s. 38-47.
  • THEAKER, Alexander (2006). Halkla İlişkilerin El Kitabı, (Çev: Murat Yaz), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • TOSUN, Nurhan, Babur (2014). “Marka Yönetimi”, Beta Yayınları, İstanbul.
  • YAMAN Erkan, EROĞLU Yüksel, PEKER Adem (2010). Okul Zorbalığı ve Siber Zorbalık, Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • YENİLMEZ, Yeşim, SEFEROĞLU, Süleyman, Sadi (2013). “Sanal Zorbalık ve Öğretmenlerin Farkındalık Durumlarına Bir Bakış”, Eğitim ve Bilim Cilt 38, Sayı 169, ss. 420-432.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ercan Aktan

Veysel Çakmak

Yayımlanma Tarihi 13 Ağustos 2015
Gönderilme Tarihi 13 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aktan, E., & Çakmak, V. (2015). Halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyadaki siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin bir araştırma (A research related to the calculation of sensitivity for cyber bullying in social media among the students of public relations). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 3(2). https://doi.org/10.19145/guifd.82735
AMA Aktan E, Çakmak V. Halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyadaki siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin bir araştırma (A research related to the calculation of sensitivity for cyber bullying in social media among the students of public relations). e-gifder. Kasım 2015;3(2). doi:10.19145/guifd.82735
Chicago Aktan, Ercan, ve Veysel Çakmak. “Halkla ilişkiler öğrencilerinin Sosyal Medyadaki Siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin Bir araştırma (A Research Related to the Calculation of Sensitivity for Cyber Bullying in Social Media Among the Students of Public Relations)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3, sy. 2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.82735.
EndNote Aktan E, Çakmak V (01 Kasım 2015) Halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyadaki siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin bir araştırma (A research related to the calculation of sensitivity for cyber bullying in social media among the students of public relations). Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3 2
IEEE E. Aktan ve V. Çakmak, “Halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyadaki siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin bir araştırma (A research related to the calculation of sensitivity for cyber bullying in social media among the students of public relations)”, e-gifder, c. 3, sy. 2, 2015, doi: 10.19145/guifd.82735.
ISNAD Aktan, Ercan - Çakmak, Veysel. “Halkla ilişkiler öğrencilerinin Sosyal Medyadaki Siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin Bir araştırma (A Research Related to the Calculation of Sensitivity for Cyber Bullying in Social Media Among the Students of Public Relations)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 3/2 (Kasım 2015). https://doi.org/10.19145/guifd.82735.
JAMA Aktan E, Çakmak V. Halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyadaki siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin bir araştırma (A research related to the calculation of sensitivity for cyber bullying in social media among the students of public relations). e-gifder. 2015;3. doi:10.19145/guifd.82735.
MLA Aktan, Ercan ve Veysel Çakmak. “Halkla ilişkiler öğrencilerinin Sosyal Medyadaki Siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin Bir araştırma (A Research Related to the Calculation of Sensitivity for Cyber Bullying in Social Media Among the Students of Public Relations)”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 3, sy. 2, 2015, doi:10.19145/guifd.82735.
Vancouver Aktan E, Çakmak V. Halkla ilişkiler öğrencilerinin sosyal medyadaki siber zorbalık duyarlılıklarını ölçmeye ilişkin bir araştırma (A research related to the calculation of sensitivity for cyber bullying in social media among the students of public relations). e-gifder. 2015;3(2).