Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurp Elemanlarının Karayolu Yapım Maliyetine Etkisi: Erzurum İli Örneği

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 282 - 298, 31.05.2019
https://doi.org/10.31202/ecjse.504833

Öz

Dünya
üzerindeki hareketlilik nüfusa bağlı olarak her geçen gün artmaktadır. Nüfusun
artmasıyla çeşitli sorunlarda meydana gelmektedir. Bunların en önemlilerinden
bir tanesi ulaşım sorunudur. Yerel yönetimler ve Karayolları Genel Müdürlüğü
(KGM) bu sorunu çözmek için sürekli yol yapım ve bakım işlerini
yürütmektedirler. Bu işleri en ekonomik çerçevede yürütmek bu kurumların
sorumluluğundadır. Bu yüzden karayolu yapım aşamaları geometrik standartlar
sağlandıktan sonra ekonomiklik şartını da yerine getirmek zorundadır. Bu
çalışmada ekonomiklik konusunda, karayolunun yatay ve düşey elemanlarından olan
kurpların maliyet üzerindeki etkileri incelenmiştir.  Erzurum ili örneğinde bir karayolu kesimi
dikkate alınmış ve bu kesimde farklı yatay ve düşey kurp kombinasyonları
oluşturarak maliyet ile olan ilişkileri gözden geçirilip uygun seçenek
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • [1] Mondal S., “Horizontal Alignment Optimization in Road Design”, Yüksek Lisans Tezi (MSc Thesis), The University of British Columbia, Vancouver, Kanada, 2014.
  • [2] Hirpa DA., “Simultaneous Optimization of Vertical and Horizontal Road Alignments”, Yüksek Lisans Tezi (MSc Thesis), The University of British Columbia, Vancouver, Kanada, 2014.
  • [3] Sajjadi SM, Beheshty SAM. “Highway Alignment Optimization by Using Cost and Safety Criteria”. Technical Gazette, 24(2), 409-418, 2017.
  • [4] Urcera GC, Santamarina D, Vazquez-Mendez ME. “Optimization of Horizontal Alignment Geometry in Road Design and Reconstruction”. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 74, 261-274, 2017.
  • [5] Wilmot CG, Cheng G. “Estimating Future Highway Construction Costs”. Journal of Construction Engineering and Management, 129(3), 272-279, 2003.
  • [6] Bakış A. “Esnek ve Rijit Üstyapılarda Kaplama Kalınlığı ve Üstyapı Maliyetinin En Küçük Kareler Yöntemiyle Hesaplanması”. Uluslararası Mühendislik Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 10(2), 109-118, 2018.
  • [7] Mb S, Maji A. “Minimizing Highway Alignment Cost by Optimizing Horizontal Curve Radius”. International Conference on Advances in Highway Engineering & Transportation Systems (ICAHETS-2017), Negombo, Sri Lanka. 21-22 July 2017.
  • [8] Islam MN, Seneviratne PN. “Least-Cost Design of Highway Geometry”. Civil Engineering and Environmental Systems, 17(1), 19-38, 1999.
  • [9] Jha MK, Schonfeld P. “A Highway Alignment Optimization Model using Geographic Information Systems”. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 38(6), 455-481, 2004.
  • [10] Soycan A, Soycan M. “Karayolu Yapım Maliyetlerinin Belirlenmesinde Yatay ve Düşey Kurp Sayılarının Etkilerinin İncelenmesi”. 2. Mühendislik Ölçmeleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye 23-25 Kasım 2005.
  • [11] Tomek R. “Advantages of Precast Concrete in Highway Infrastructure Construction”. Procedia Engineering, Vol:196, 176-180, 2017.
  • [12] Zang XD, Quyang F, Tian F. “Highway Construction Cost Estimation Based on Kalman Filter” Advances in Intelligent Systems Research, Vol.141, 191-194, 2017.
  • [13] Sari F, Sen M. “Least Cost Path Algorithm Design for Highway Route Selection” International Journal of Engineering and Geosciences, 2(1), 1-8, 2017.
  • [14] Hoque MM, Lu Q, Xin CF. “Effect of Highway Lane Management Policy of Heavy Vehicles On the Cost of Flexible Pavement” Journal of Transportation Engineering Part A-Systems, 144(11), 04018072, 2018.
  • [15] Dell’Amico M, Fuellerer G, Hofinger G, Iori M, Novellani S. “A Decision Support System for Highway Construction: The Autostrada Pedemontana Lombarda”. Interfaces, 46(3), 245-263, 2016.
  • [16] Moretti L, Cantisani G, Di Mascio P. “Management of Road Tunnels: Construction, Maintenance and Lighting Costs” Tunneling and Underground Space Technology, Vol.51, 84-89, 2016.
  • [17] Bağdatlı MEC, Yıldırım MŞ. “Karayolu Üstyapılarındaki Bozulmaların Bakım Maliyetlerine Etkisi”. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 102-111, 2017.
  • [18] Karayolları Genel Müdürlüğü. “Proje Mühendisleri için Karayolu Geometrik Standartları Esasları”. Ankara, Türkiye, 2018.
  • [19] Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. “2018 Birim Fiyat Listesi”. Ankara, Türkiye, 2018
  • [20] Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. “2018 Birim Fiyat Listesi”. Ankara, Türkiye, 2018.

Effects of Curve Elements on Highway Construction Cost: A Case Study of Erzurum

Yıl 2019, Cilt: 6 Sayı: 2, 282 - 298, 31.05.2019
https://doi.org/10.31202/ecjse.504833

Öz

The mobility in the
world is increasing day by day depending on the world population. With the
increase of the population brings with various problems. One of the most
important of these is the transportation problem. The local authorities and the
General Directorate of Highways (GDH) conduct continuous road construction and
maintenance to solve this problem. It is the responsibility of these
institutions to carry out these works in the most economic framework.
Therefore, after the providing of the geometric standards, the highway
construction stages must fulfill the requirement of economy. In this study, the
effects of curves, which are horizontal and vertical elements of highway on
cost, were examined. In the case of Erzurum province, a road section was taken
into consideration and different horizontal and vertical curve combinations
were formed and the relations with cost were reviewed and the appropriate
option was determined.

Kaynakça

  • [1] Mondal S., “Horizontal Alignment Optimization in Road Design”, Yüksek Lisans Tezi (MSc Thesis), The University of British Columbia, Vancouver, Kanada, 2014.
  • [2] Hirpa DA., “Simultaneous Optimization of Vertical and Horizontal Road Alignments”, Yüksek Lisans Tezi (MSc Thesis), The University of British Columbia, Vancouver, Kanada, 2014.
  • [3] Sajjadi SM, Beheshty SAM. “Highway Alignment Optimization by Using Cost and Safety Criteria”. Technical Gazette, 24(2), 409-418, 2017.
  • [4] Urcera GC, Santamarina D, Vazquez-Mendez ME. “Optimization of Horizontal Alignment Geometry in Road Design and Reconstruction”. Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 74, 261-274, 2017.
  • [5] Wilmot CG, Cheng G. “Estimating Future Highway Construction Costs”. Journal of Construction Engineering and Management, 129(3), 272-279, 2003.
  • [6] Bakış A. “Esnek ve Rijit Üstyapılarda Kaplama Kalınlığı ve Üstyapı Maliyetinin En Küçük Kareler Yöntemiyle Hesaplanması”. Uluslararası Mühendislik Araştırma ve Geliştirme Dergisi, 10(2), 109-118, 2018.
  • [7] Mb S, Maji A. “Minimizing Highway Alignment Cost by Optimizing Horizontal Curve Radius”. International Conference on Advances in Highway Engineering & Transportation Systems (ICAHETS-2017), Negombo, Sri Lanka. 21-22 July 2017.
  • [8] Islam MN, Seneviratne PN. “Least-Cost Design of Highway Geometry”. Civil Engineering and Environmental Systems, 17(1), 19-38, 1999.
  • [9] Jha MK, Schonfeld P. “A Highway Alignment Optimization Model using Geographic Information Systems”. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 38(6), 455-481, 2004.
  • [10] Soycan A, Soycan M. “Karayolu Yapım Maliyetlerinin Belirlenmesinde Yatay ve Düşey Kurp Sayılarının Etkilerinin İncelenmesi”. 2. Mühendislik Ölçmeleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye 23-25 Kasım 2005.
  • [11] Tomek R. “Advantages of Precast Concrete in Highway Infrastructure Construction”. Procedia Engineering, Vol:196, 176-180, 2017.
  • [12] Zang XD, Quyang F, Tian F. “Highway Construction Cost Estimation Based on Kalman Filter” Advances in Intelligent Systems Research, Vol.141, 191-194, 2017.
  • [13] Sari F, Sen M. “Least Cost Path Algorithm Design for Highway Route Selection” International Journal of Engineering and Geosciences, 2(1), 1-8, 2017.
  • [14] Hoque MM, Lu Q, Xin CF. “Effect of Highway Lane Management Policy of Heavy Vehicles On the Cost of Flexible Pavement” Journal of Transportation Engineering Part A-Systems, 144(11), 04018072, 2018.
  • [15] Dell’Amico M, Fuellerer G, Hofinger G, Iori M, Novellani S. “A Decision Support System for Highway Construction: The Autostrada Pedemontana Lombarda”. Interfaces, 46(3), 245-263, 2016.
  • [16] Moretti L, Cantisani G, Di Mascio P. “Management of Road Tunnels: Construction, Maintenance and Lighting Costs” Tunneling and Underground Space Technology, Vol.51, 84-89, 2016.
  • [17] Bağdatlı MEC, Yıldırım MŞ. “Karayolu Üstyapılarındaki Bozulmaların Bakım Maliyetlerine Etkisi”. Nevşehir Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(1), 102-111, 2017.
  • [18] Karayolları Genel Müdürlüğü. “Proje Mühendisleri için Karayolu Geometrik Standartları Esasları”. Ankara, Türkiye, 2018.
  • [19] Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. “2018 Birim Fiyat Listesi”. Ankara, Türkiye, 2018
  • [20] Çevre ve Şehircilik Bakanlığı. “2018 Birim Fiyat Listesi”. Ankara, Türkiye, 2018.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Muhammed Yasin Çodur 0000-0001-7647-2424

Muhammet Dalaslan Bu kişi benim 0000-0001-9032-0304

Kadir Diler Alemdar 0000-0002-8837-7640

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Gönderilme Tarihi 28 Aralık 2018
Kabul Tarihi 18 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE M. Y. Çodur, M. Dalaslan, ve K. D. Alemdar, “Kurp Elemanlarının Karayolu Yapım Maliyetine Etkisi: Erzurum İli Örneği”, ECJSE, c. 6, sy. 2, ss. 282–298, 2019, doi: 10.31202/ecjse.504833.