Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Teşkilatında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 345 - 375, 07.07.2017
https://doi.org/10.12984/egeefd.285294

Öz

Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı teşkilatında görev
yapan öğretmenlerin sorunlarının belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma
yaklaşımı benimsenmiştir. Olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu
amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme ile belirlenmiştir. Araştırmanın
çalışma grubunu yurtdışında görev yapmakta olan on öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma
verileri görüşme tekniği ile yarı-yapılandırılmış bir form aracılığıyla
toplanmıştır. Veriler betimsel ve içerik analizi ile incelenmiştir.
Öğretmenlerin sorunları görev öncesi, mali, sağlık, sosyal ve eğitimsel
sorunlar olmak üzere beş tema altında sınıflandırılmıştır. Öğretmenler en
önemli sorun olarak yalnızlık algıları ve mali sorunları ifade etmişlerdir.
Diğer temalar altındaki sorunlar genellikle bu sorunlarla ilişkili olarak
görülmüştür. Araştırma bulgularına dayalı olarak Milli Eğitim Bakanlığı
öncelikli olarak öğretmenlerin uyumunu gerçekleştirmek için sosyal destek
sağlayacak örgütlü bir yapı kurmalıdır. Ayrıca, öğretmenlerin mesleki gelişim
fırsatlarının ve maaşlarının artırılması ve ek gelir getirici faaliyet imkânlarının
getirilmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Ada, Ş., Akan, D., Ayık, A., Yıldırım, İ., & Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
  • Akdemir, A. S. (2013). Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Turkish Studies, 8(12), 15-28.
  • Akman, Y. (2015). Örgütsel depresyonun, iş motivasyonu ve işle bütünleşmeyle ilişkisi [Bildiri]. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiri Kitabı. 28-31 Mayıs 2015, (ss. 453-469). Muğla. Muğla Sıtkı Koçma Üniversitesi.
  • Akpınar, B. (2008). Eğitim sürecinde öğretmenlerde strese yol açan nedenlere yönelik öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 359-366.
  • Aktaş, M. C. (2014). Nitel veri toplama araçları. İçinde M. Metin (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (ss. 337-371), Ankara: Pegem A.
  • Atanur Baskan, G., Aydın, A., & Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • Avcı, N. (2016). En çok Türk öğretmen Almanya’da. E.T: 03.07.2016. http://www.gazetevatan.com/en-cok-turk-ogretmen-almanya-da-915400-egitim.
  • Balcı, A. (2000). Örgütsel sosyalleşme: Kuram strateji ve taktikler. Pegem Yayıncılık. Ankara.
  • Balyer, A., & Gündüz, Y. (2011). Değişik ülkelerde okul müdürlerinin yetiştirilmesi: Türk Eğitim Sistemi için bir model önerisi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 182-197.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Boston: Allyn and Bacon.

The Problems of Teachers’ Who Work in Foreign Organisations of The Ministry of National Education

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 345 - 375, 07.07.2017
https://doi.org/10.12984/egeefd.285294

Öz

The aim of this
research is to determine the problems of teachers’ who work in foreign
organisations of the Ministry of National Education. The qualitative research
approach was adopted in the research. Phenomenology design was used. The study
group was determined with criterion sample which is a kind of purposive sample.
The study group of the research is consist of on teachers who work in foreign
organisations. The datas of research were collected with interview technique
through a semi-structured form. The data was examined by descriptive and
content analysis. The problems of teachers were classified under five themes as
problems of pre-mission, financial, health, social and educational. Teachers
have expressed the perception of loneliness and financial problems as the most
important issue. The problems of other themes were often seen as associated
with these problems. Based on the research findings, Ministry of  National Education should establish an
organized structure that will provide social support to the harmony of the
teachers. In addition, the increase of teachers' salaries and professional
development opportunities and additional income-earning opportunities have been
proposed.

Kaynakça

  • Ada, Ş., Akan, D., Ayık, A., Yıldırım, İ., & Yalçın, S. (2013). Öğretmenlerin motivasyon etkenleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 151-166.
  • Akdemir, A. S. (2013). Türkiye’de öğretmen yetiştirme programlarının tarihçesi ve sorunları. Turkish Studies, 8(12), 15-28.
  • Akman, Y. (2015). Örgütsel depresyonun, iş motivasyonu ve işle bütünleşmeyle ilişkisi [Bildiri]. VII. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi Bildiri Kitabı. 28-31 Mayıs 2015, (ss. 453-469). Muğla. Muğla Sıtkı Koçma Üniversitesi.
  • Akpınar, B. (2008). Eğitim sürecinde öğretmenlerde strese yol açan nedenlere yönelik öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 359-366.
  • Aktaş, M. C. (2014). Nitel veri toplama araçları. İçinde M. Metin (Ed.), Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (ss. 337-371), Ankara: Pegem A.
  • Atanur Baskan, G., Aydın, A., & Madden, T. (2006). Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemine karşılaştırmalı bir bakış. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15(1), 35-42.
  • Avcı, N. (2016). En çok Türk öğretmen Almanya’da. E.T: 03.07.2016. http://www.gazetevatan.com/en-cok-turk-ogretmen-almanya-da-915400-egitim.
  • Balcı, A. (2000). Örgütsel sosyalleşme: Kuram strateji ve taktikler. Pegem Yayıncılık. Ankara.
  • Balyer, A., & Gündüz, Y. (2011). Değişik ülkelerde okul müdürlerinin yetiştirilmesi: Türk Eğitim Sistemi için bir model önerisi. Kuramsal Eğitimbilim, 4(2), 182-197.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (1992). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods. Boston: Allyn and Bacon.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yener Akman

Yayımlanma Tarihi 7 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akman, Y. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Teşkilatında Görev Yapan Öğretmenlerin Sorunları. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 345-375. https://doi.org/10.12984/egeefd.285294