Bu
çalışmada öğrencilerin teknoloji ve tasarım
konusundaki bilgilerini artırmak ve fen ve teknoloji okuryazarı olmalarına
katkıda bulunmak amacıyla hazırlanan bir eğitim modülü 4., 5. ve 6. sınıf
öğrencilerinin oluşturduğu 88 kişilik bir gruba uygulanmıştır. Boston
Üniversitesi Bilim Müzesi tarafından (Museum of Science) geliştirilen “Çocuklar İçin Mühendislik ve Teknoloji Dersleri” (Engineering
and Technology Lessons for Children) isimli eğitim modülü, “kuvvet” konusu ele
alınarak uygulanmıştır. Mühendislik Tutum Ölçeği, Teknoloji Nedir? ve
Mühendislik Nedir? ölçekleri veri toplama aracı olarak uygulama öncesi ve
sonrasında uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda;
eğitim öncesinden sonrasına tutum puanlarının ortalamaları arasında anlamlı
farkın olduğu gözlemlenmiştir. Gruplara bakıldığında, 4. sınıf öğrencilerinin
bilim ve mühendislikle ilgili tutumlarında artış gözlenmemekle birlikte
5. ve 6. sınıflarda artış olduğu görülmüştür. Teknoloji Nedir? ölçeği analiz
edildiğinde 4, 5 ve 6.sınıf öğrencilerinin teknoloji ile ilgili bilgi
düzeylerinde anlamlı yönde bir artış olduğu tespit edilmiştir. Mühendislik
Nedir? ölçeği veri analizi sonucunda her sınıf için puan ortalamaları artmış ve
5. ve 6. sınıflarda bu artış anlamlı düzeyde olmuştur. Çalışma sonucunda,
ilkokul programlarına mühendislikle ilgili uygulamaların entegre edilmesi
konusunda önerilerde bulunulmuştur.
Fen ve teknoloji okuryazarlığı mühendislik tasarım süreci teknoloji
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.