Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Karma Öğrenme Ortamındaki Akademik Erteleme Davranışları

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 2, 470 - 487, 29.12.2018
https://doi.org/10.12984/egeefd.370025

Öz

Akademik
hayatta yapılan erteleme davranışları öğrencilerin performansını olumsuz
etkilemektedir. Buna bağlı olarak bu çalışmada üniversite öğrencilerinin karma öğrenme
ortamında yürütülen bir ders sürecinde akademik erteleme ile öz-düzenleme
algıları ve tamamlamaları gereken görevleri gönderdikleri zamanlar, sistemlere
eklenecek özellik ve müdahaleleri belirlemek için incelenecektir. Araştırmaya
bir devlet üniversitesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
bölümünde okuyan altmış beş öğrenci katılmıştır. Çalışmada "Akademik
Erteleme Ölçeği" ve "Çevrimiçi Öz-düzenleme Ölçeği"
kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin gönderdikleri ürünlerin gönderim tarihleri
Öğrenme Yönetim Sistemi’nin kayıtlarından (log) elde edilmiştir. Öğrencilerin
akademik erteleme puanları incelenerek, öğrenciler düşük ve orta düzey erteleme
eğilimli şeklinde iki gruba ayrılmıştır. Mann-Whitney U test sonuçlarına göre
akademik erteleme eğilimi düşük ve orta düzeyde olan öğrencilerin gönderim
sürelerinde istatistiksel olarak bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Ancak akademik erteleme eğilimi farklı olan öğrencilerin çevrimiçi
öz-düzenlemenin alt boyutları olan amaç özellikleri, zaman yönetimi, ortamın
yapılandırılması, yardım aramalarında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu
ve bu farklılığın düşük erteleme eğilimi düzeyinde olan öğrencilerin lehine
olduğu belirlenmiştir. Buradan hareketle,
bu çalışma sonuçlarına göre gönderim
süresinin akademik erteleme eğilimini belirlemek ve sistemde buna yönelik bir
müdahale belirlemek için tek başına ele alınmaması gerektiği söylenebilir.

Kaynakça

  • Akinsola, M. K., Tella, A., ve Tella, A. (2007). Correlates of academic procrastination and mathematics achievement of university undergraduate students. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 3(4), 363-370.
  • Balkıs, M. (2006). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğiliminin, karar verme tarzları ile ilişkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balkıs, M. (2007). Öğretmen adaylarının davranışlarındaki erteleme eğiliminin, karar verme stilleri ile ilişkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 67-83.
  • Balkıs, M., ve Duru, E. (2010). Akademik erteleme eğilimi, akademik başarı ilişkisinde genel ve performans benlik saygısının rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(27), 159-170.
  • Barnard, L., Lan, W. Y., To, Y. M., Paton, V. O., ve Lai, S. L. (2009). Measuring self-regulation in online and blended learning environments. The Internet and Higher Education, 12(1), 1-6.
  • Benbunan‐Fich, R., ve Hiltz, S. R. (1999). Educational applications of CMCS: Solving case studies through asynchronous learning networks. Journal of Computer‐Mediated Communication, 4(3). doi:10.1111/j.1083-6101.1999.tb00098.x
  • Cerezo, R., Esteban, M., Sánchez-Santillán, M., ve Núñez, J. C. (2017). Procrastinating behavior in computer-based learning environments to predict performance: a case study in Moodle. Frontiers in Psychology, 8, 1403.
  • Çakıcı, D. Ç. (2003). Lise ve üniversite öğrencilerinde genel erteleme ve akademik erteleme davranışının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Dewitte, S., ve Lens, W. (2000). Exploring volitional problems in academic procrastinators. International Journal of Educational Research, 33(7), 733-750.
  • Dunn, K. (2014). Why wait? The influence of academic self-regulation, intrinsic motivation, and statistics anxiety on procrastination in online statistics. Innovative Higher Education, 39(1), 33-44.
  • Ekşi, H., ve Dilmaç, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin genel erteleme, karar vermeyi erteleme ve akademik erteleme düzeylerinin sürekli kaygı açısından incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2).
  • Elvers, G. C., Polzella, D. J., ve Graetz, K. (2003). Procrastination in online courses: Performance and attitudinal differences. Teaching of Psychology, 30(2), 159-162.
  • Fulton, L. V., Ivanitskaya, L. V., Bastian, N. D., Erofeev, D. A., ve Mendez, F. A. (2013). Frequent deadlines: Evaluating the effect of learner control on healthcare executives' performance in online learning. Learning and Instruction, 23, 24-32.
  • Goda, Y., Yamada, M., Kato, H., Matsuda, T., Saito, Y., ve Miyagawa, H. (2015). Procrastination and other learning behavioral types in e-learning and their relationship with learning outcomes. Learning and Individual Differences, 37, 72-80.
  • Kağan, M. (2009). Determining the variables which explain the behavior of academic procrastination in university students. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(2), 113.
  • Klassen, R. M., Krawchuk, L. L., ve Rajani, S. (2008). Academic procrastination of undergraduates: Low self-efficacy to self-regulate predicts higher levels of procrastination. Contemporary Educational Psychology, 33(4), 915-931.
  • Klingsieck, K.B., Fries, S., Horz, C., ve Hofer M. (2012). Procrastination in a distance university setting. Distance Education, 33(3), 295-310.
  • Korkmaz, O., ve Kaya, S. (2012). Adapting online self-regulated learning scale into Turkish. Turkish Online Journal of Distance Education, 13(1), 52-67.
  • Johnson, L., Adams Becker, S., Cummins, M., Estrada, V., Freeman, A., and Hall, C. (2016). NMC Horizon Report: 2016 Higher Education Edition. Austin, Texas: The New Media Consortium.
  • Michinov, N., Brunot, S., Le Bohec, O., Juhel, J., ve Delaval, M. (2011). Procrastination, participation, and performance in online learning environments. Computers & Education, 56(1), 243-252.
  • Özer, B. U., ve Topkaya, N. (2011). Akademik erteleme ve sınav kaygısı. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 12-19.
  • Pintrich, P. R., Smith, D.A.F., Garcia, T., ve McKeachie, W.J. (1991). A Manual for the use of the motivated strategies for learning. Michigan: School of Education Building, The University of Michigan. ERIC database number: ED338122.
  • Rakes, G. C., ve Dunn, K. E. (2010). The impact of online graduate students’ motivation and self-regulation on academic procrastination. Journal of Interactive Online Learning, 9(1), 78-93.
  • Rakes, G. C., Dunn, K. E., ve Rakes, T. A. (2013). Attribution as a predictor of procrastination in online graduate students. Journal of Interactive Online Learning, 12(3), 103-121.
  • Steel, P. (2007). The nature of procrastination: a meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65-94.
  • Tan, C. X., Ang, R. P., Klassen, R. M., Yeo, L. S., Wong, I. Y., Huan, V. S., ve Chong, W. H. (2008). Correlates of academic procrastination and students’ grade goals. Current Psychology, 27(2), 135-144.
  • Tice, D. M., ve Baumeister, R. F. (1997). Longitudinal study of procrastination, performance, stress, and health: The costs and benefits of dawdling. Psychological science, 8(6), 454-458.
  • Tuckman, B. W. (2005). Relations of academic procrastination, rationalizations, and performance in a web course with deadlines. Psychological Reports, 96(3), 1015-1021.
  • Tuckman, B. W. (2007). The effect of motivational scaffolding on procrastinators’ distance learning outcomes. Computers & Education, 49(2), 414-422.
  • Uzun Özer, B., Demir, A., ve Ferrari, J. R. (2009). Exploring academic procrastination among Turkish students: Possible gender differences in prevalence and reasons. The Journal of social psychology, 149(2), 241-257.
  • Uzun, B., ve Demir, A. (2015). Erteleme: türleri, bileşenleri, demografik etkenler ve kültürel farklılıklar. Ege Eğitim Dergisi, 16(1), 106-121.
  • van Eerde, W. (2003). A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and individual differences, 35(6), 1401-1418.
  • Yamada, M., Goda, Y., Matsuda, T., Kato, H., ve Miyagawa, H. (2015). The Relationship among Self-Regulated Learning, Procrastination, and Learning Behaviors in Blended Learning Environment. International Association for Development of the Information Society.
  • You, J. W. (2015). Examining the Effect of Academic Procrastination on Achievement Using LMS Data in E-learning. Educational Technology & Society, 18(3), 64–74.
Toplam 34 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Bayrak

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayrak, F. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Karma Öğrenme Ortamındaki Akademik Erteleme Davranışları. Ege Eğitim Dergisi, 19(2), 470-487. https://doi.org/10.12984/egeefd.370025